2013-10-30, 20:47
Medlem
Hejsan.
Nu är det så att jag har jätte ont i bakhuvudet på höger sida, mår illa (även spytt) sen i onsdags, alltså i en vecka. nu känns även vänster armen lite halvt bortdomnad.
Har varit på akuten men eftersom jag räknas som barn kan dom inte göra någonting där eftersom dom inte har läkare som är kompetenta för barn så säger dom bara att jag ska åka hem och ta citodon. Dom på vårdupplysningen sa att det inte var någonting.
Hittar ingenting på internet, antagligen för att jag inte är en sån bra sökare.

Vill bara till lägga att jag är 16 år och blev frisk från cancer i slutet av februari så jag är lite nojig över det mesta men eftersom jag inte hittar någonting så tänkte jag om någon vänlig själ skulle vilja ge mig nå råd
Citera
2013-10-30, 21:18
Medlem
Duramaters avatar
Du bör träffa en läkare snarast möjlig så att de får skicka dig på datortomografi av hjärnan.
Du säger att du haft cancer, vad var det för cancer du hade?
Citera
2013-10-30, 21:24
Medlem
Om du är bara 16 borde det väl finnas föräldrar/vuxna som tar tag i dethär snarast möjligt!
Verkligen förvånande att du inte fått hjälp omgående, - tala med någon vettig vuxen!!!
Hoppas på att du blir återställd snarast.
Citera
2013-10-31, 12:55
Medlem
Är du yr? Hörselproblem/tinnitus? Är symtomen konstanta eller övergående?

Detta måste faktiskt någon ta tag i, trist att de bemötte dig så på akuten.

Du behöver röntga skallen.
Citera
2013-10-31, 18:18
Medlem
ParadiseRoads avatar
Du ska omedelbart in till akuten och undersökas kliniskt och genomgå DT undersökning av hjärnan. Gör inte den läkare du träffar en ordentlig undersökning inkl utförligt neurologiskt status och DT hjärna så är det att betrakta som gravt oprofessionellt handläggande, inte minst med tanke på att du har anamnes på cancer. Är du bara 16 så skall en vuxen/förälder vara med dig på besöket. Iväg med dig nu. Och ja, jag vet vad jag pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in