2005-07-10, 01:08
Medlem
Shpongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Jupp...när jag spisade i mig 2.5-3 gram så upplevde jag döden fram o tillbaka...det var trevligt...
Nog att du drog i dig 2.5-3 gram DXM.
Citera
2005-07-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Tror inte att det är någonstans nära 3g i hostmedicinen, vill minnas att det var 100 eller 150mg... =(
Det är 3mg/ml och den är 150ml så det är alltså 450.
Resilar heter den för övrigt
Citera
2005-07-10, 14:07
Bannlyst
EDIT: Skitinlägg. Finns det ingen ta bort funktion?
Citera
2005-07-10, 14:23
Medlem
Danne^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifespan
Det är 3mg/ml och den är 150ml så det är alltså 450.
Resilar heter den för övrigt
alltså hela flaskan för en hyffsad dos :S shit måste vara äckligt o dåligt för magen
Citera
2005-07-10, 17:32
Medlem
BrotherLouies avatar
Titta också vad den innehåller för andra ämnen, eftersom många har blandat i saker som inte är bra i så stora mängder för de inte vill att man ska knarka deras hostmedicin
Citera
2005-07-10, 17:55
Medlem
Nemesis1s avatar
Ja, vet någon om det skulle vara farligt att dricka en sån där flaska?? Nu blir man ju nästan lite sugen... Har alltid haft för mig att de innehöll mycket mindre godis... =)
Citera
2005-07-10, 18:08
Medlem
BrotherLouies avatar
Som sagt, titta vad den innehåller mer än DXM.. Sen är det bara att kolla upp hur de andra ämnena verkar.. :P
Fast borde inte det bli dyrare att halsa hostmedicin än att beställa riktig DXM från internet?
Citera
2005-07-10, 18:57
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Fast borde inte det bli dyrare att halsa hostmedicin än att beställa riktig DXM från internet?
Säkert, men det är lite knepigare om man bor i Finland där det inte finns en massa "smartshops"... Finland har rätt så besvärlig tull också... Vill man testa DXM här är det nog hostmedicin det bästa alternativet såvida man inte gör det på någon resa till Sverige eller så...
Citera
2005-07-10, 19:00
Medlem
BrotherLouies avatar
Åh fan, tungt för dig
Citera
2005-07-10, 20:55
Medlem
Ok. Det har massa i sig. Står dock att den har lite biverkningar så allt för farligt lär det inte vara.

"Det verksamma medlet i Resilar är dextrometorfan varav det ingår 3.0mg/ml.
Blablabla innehåller även.
Natriumbensoat, fruktos , sorbitol , etanol , glycerol , natriumcitrat, anis-plommon-essens, sockerkulör , klovätesyralösning , natriumhydroxidlösning och renat vatten.
"
Hinder för använding av läkemedlet
Resilar bör inte ges till patienter med krafitgt nedsatt leverfunktion och gravt försämrad anding. Barn med astma bör diskutera med läkare. ty dxm kan i vissa sällsynta fall försvåra allergin"
Medfördd fruktosintolernas
Resilar ska inte användas med oselektiva MAO hämmare.

Biverkningar
" dextromorfan orsakade lindriga biverkningar. hos ett fåtal (1 % ) personer så har lindrig trötther. yrsel, förstoppning. osv massa lindriga biverkningar.
Preparatet innehåller Sorbitol som ger magbesvär och diarre hoss känsliga patienter.
Preparet innehåller även Fruktos. Vid diaree och magbnesvär så kan det vara en medfödd fruktos intolerans.
Preparet innehåller även etanol ( 50mg/ml )
osv osv
Citera
2005-07-20, 23:58
Medlem
Visst de finns hostmedecin med både dxm och kodein här, men lägg ner att pilla i er dessa flaskor! inte värt, sorbitolen gör ju så man nästan skiter på sej!
Citera
2005-07-21, 11:29
Bannlyst
Tycker inte att jag haft något problem med lös mage av diverse opiatmediciner i flytande form med sorbitol, har man redan opiattolerans så är det inget problem. Det kanske är bäst att käka något preparat ett par timmar innan och använda dem som en booster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in