2013-10-30, 18:28
Medlem
På sista tiden har jag haft en sådan väldans sug efter juice. Blir väldigt törstig, och tänker snabbt att jag vill dricka juice.

Jag har en undring - Kan det möjligtvis ha nånting med min jogging att göra?

Jag har börjat ta joggingen allvarligt nu. Skulle det möjligtvis ha nånting med det att göra?

Man kanske blir av med socker snabbare när man tränar och därefter blir min suget efter juice. Eller? Min gissning. Rätta gärna mig om jag har fel.

Tack på förhand!
Citera
2013-10-30, 18:40
Medlem
Charlie-Whites avatar
Tjena! Har faktiskt ingen aning om varför, men jag är också sjukt sugen på juice hela tiden! (Har 20 liter multivitaminjuice hemma haha) Men jag joggar inte.

mvh
Citera
2013-10-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Tjena! Har faktiskt ingen aning om varför, men jag är också sjukt sugen på juice hela tiden! (Har 20 liter multivitaminjuice hemma haha) Men jag joggar inte.

mvh
Hmm...Det kanske är mer som ett beroende i så fall?

Kanske inte alls har nåt med träningen att göra som jag trodde.
Citera
2013-10-30, 19:32
Medlem
roggeees avatar
Kan säkert ha något med det att göra...
Känns som jag tappat sötsuget sedan jag slutat träna. Aldrig varit någon gottegris men har 8 hekto godis bredvid som jag inte ens vill röra. Och då tränade jag ändå inte så jävla mycket förut.
Citera
2013-10-30, 20:10
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Juice innehåller ju lite allt möjligt.
Dels socker, efter att man joggat kan man ju få lite lågt blodsocker som kroppen snabbt vill återställa, då är ett glas juice inte helt fel. Sen tappar man ju en del salter när man svettas och om jag inte minns fel så finns lite sånt också i juicen. Lyssna på kroppen, blir du sugen på juice så drick, men sen är det ju som med alla livsmedel att måtta är bäst. Inget är nyttigt i för stora kvantiteter för då är det alltid på bekostnad av något annat som man inte får i sig. Balanserat och med måtta är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in