Citat:
Just nu, i stöket i Bell Centre efter de tappra lejonens övertidsseger mot ärkerivalen från andra sidan Östersjön, orkar jag inte riktigt reda ut exakt vad som behöver hända för att Tre Kronor ska ta sig till final, men i och med att de tog även sin andra match till förlängning fick de ytterligare en poäng och därför finns en matematisk chans.
Det verkar slitsamt att bo på Manhattan och jobba med att glo på hockey där biljetterna går loss på flera månadslöner.
Han är lite för trött för att räkna ut att om Kanada gått rent och Sverige slår USA så är Sverige i final, men han orkar skriva;
Citat:
Jaha, det var det.
Teoretiskt finns fortfarande en mikroskopisk chans att Tre Kronor går vidare i Four Nations Faceoff, men vi kan nog glömma ett sådant scenario.
En flopp får man nog därmed lov att beskriva det här äventyret som.
Hur fan kan han skriva så när 3 av 4 lag stod på 2 poäng?
Nu när USA slog Kanada så åldrades hans negativitet mycket bättre men det är ändå horribelt enligt mig.
Fattar inte varför USA målas upp som Brasilien i fotboll. Ja, de är snuskigt bra men det är en (!) match i hockey och Tre Kronor är inte Norge. Han sprider en jävla losermentalitet.
Tycker det är provocerande att någon med en sån megafon bara lägger sig ner och dör mentalt.
Fortfarande, går Finland - Kanada till ot och Sverige slår ett redan finalklart USA innan fulltid, så spelar Tre Kronor final. Tror jag på det? Nej, men jag vågade i alla fall tro på det hyfsat mycket innan nattens match när jag läste hans snyftartikel.