2021-05-25, 16:48
Medlem
Dofternas avatar
Bjurre var på isen när vi tog VM-guld i hockey 1987 i Poltava.
https://pbs.twimg.com/media/EXHYh5lX...pg&name=medium
Citera
2022-01-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vilken museal företeelse den här typen av USA-korrespondens är. Finns knappast kvar som genre om tio år. Men det måste så klart vara fantastiskt för Bjurman att kunna leva det här icke-livet år efter år. Hänga på barer, konserter och sportevenemang och skicka hem några trötta betraktelser över slik aktivitet. Bör ha varit hans dröm när han läste Mats Olsson som knatte att krypa genom det nålsögat och nu är han typ den ende i landet med detta jobb.

Jag har också tänkt på det, hur kan dessa korrespondenter existera 2022? Finns det verkligen något intresse att läsa om livet i storstan?

Just Per Bjurman tror jag har någon form av komplex som han kompenserar genom att idolisera New York, denna köttkvarn som snarare är ett tecken på misslyckandet i livet som ett par miljoner tvingas bo i. Höga hus och massa människor imponerar inte på mig.
Citera
2023-11-01, 12:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
I ljuset av den kritik som drabbat Luis Rubiales och nu Peter Settman för överraskningskyssar av personer som inte nödvändigtvis välkomnar kyssarna väntar man ju bara på att Bjurmans kyssande av Håkan Hellström skall hamna i skottgluggen.

Hellström är man och har aldrig uttryckt att tog han tog illa upp, men annars är själva grejen med att ta sig friheter med någon som i stunden inte vill vara en surpuppa och därför försöker ta det från den skämtsamma sidan mycket lik.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...akan-hellstrom

Timo Räisänen var tydligen inblandad som enabler av ovanstående att döma.
Citera
2023-11-01, 13:01
Bannlyst
Ojvoj.

Det bästa blaskan har tillsammans med Niva.
Citera
2023-11-01, 13:07
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
I ljuset av den kritik som drabbat Luis Rubiales och nu Peter Settman för överraskningskyssar av personer som inte nödvändigtvis välkomnar kyssarna väntar man ju bara på att Bjurmans kyssande av Håkan Hellström skall hamna i skottgluggen.

Hellström är man och har aldrig uttryckt att tog han tog illa upp, men annars är själva grejen med att ta sig friheter med någon som i stunden inte vill vara en surpuppa och därför försöker ta det från den skämtsamma sidan mycket lik.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...akan-hellstrom

Timo Räisänen var tydligen inblandad som enabler av ovanstående att döma.

Ja, detta var minst sagt en snackis vid tiden. Grejen är väl att Bjurman hade hajpat Hellström som en galning i Aftonbladet och kanske haft en viss del i att han slog igenom med dunder och brak. Settman har definitivt inte haft någon positiv effekt på Kallas karriär.

Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Ojvoj.

Det bästa blaskan har tillsammans med Niva.

W00t!?
Citera
2023-11-01, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
W00t!?

W00teliw00t!

Vilka är bättre, Wnnerholm som bläddrar statistik från 90-talet och tippar SM-guld till halva serien och andra halvan till allsvenskan med att avsluta säsongen med en krönika att han minsann hade rätt - igen?

Bjurman är trevlig att surra med somliga NHL-nätter och jag står före!
Citera
2023-11-01, 13:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ja, detta var minst sagt en snackis vid tiden. Grejen är väl att Bjurman hade hajpat Hellström som en galning i Aftonbladet och kanske haft en viss del i att han slog igenom med dunder och brak. Settman har definitivt inte haft någon positiv effekt på Kallas karriär.

Ja, det var väl så det skriver att Hellström på så sätt stod lite grand av i tacksamhetsskuld till Bjurman. Det gjorde kanske Hellström i likhet med med andra som fotbollsspelaren i förhållande till Rubiales mer benägen att tycka att det inte var något han borde göra väsen av utan le och vara glad och gå vidare.
Citera
2023-11-01, 20:29
Medlem
Crerands avatar
Bra skribent. Läste hans blogg innan den blev premium. Vill minnas att han hade en story om Bert Karlsson då Bjurman skrev om mello tidigt 00-tal. Bert och Bjurman hade hamnat i samma hiss och innan Bert klev av hade han släppt en brutal brakskit och sagt till Bjurman. ”Den fick du för all skit du har skrivit”.
Citera
2024-06-11, 07:42
Medlem
sebastian_s avatar
Hur är det med honom egentligen? Jag tycker att han ger ett väldigt oinspirerat intryck nu för tiden.
Citera
2024-06-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Hur är det med honom egentligen? Jag tycker att han ger ett väldigt oinspirerat intryck nu för tiden.
Hintades lite i podden om att han varit sjuk.
Citera
2025-02-16, 05:51
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Just nu, i stöket i Bell Centre efter de tappra lejonens övertidsseger mot ärkerivalen från andra sidan Östersjön, orkar jag inte riktigt reda ut exakt vad som behöver hända för att Tre Kronor ska ta sig till final, men i och med att de tog även sin andra match till förlängning fick de ytterligare en poäng och därför finns en matematisk chans.

Det verkar slitsamt att bo på Manhattan och jobba med att glo på hockey där biljetterna går loss på flera månadslöner.

Han är lite för trött för att räkna ut att om Kanada gått rent och Sverige slår USA så är Sverige i final, men han orkar skriva;

Citat:
Jaha, det var det.

Teoretiskt finns fortfarande en mikroskopisk chans att Tre Kronor går vidare i Four Nations Faceoff, men vi kan nog glömma ett sådant scenario.

En flopp får man nog därmed lov att beskriva det här äventyret som.

Hur fan kan han skriva så när 3 av 4 lag stod på 2 poäng?

Nu när USA slog Kanada så åldrades hans negativitet mycket bättre men det är ändå horribelt enligt mig.

Fattar inte varför USA målas upp som Brasilien i fotboll. Ja, de är snuskigt bra men det är en (!) match i hockey och Tre Kronor är inte Norge. Han sprider en jävla losermentalitet.

Tycker det är provocerande att någon med en sån megafon bara lägger sig ner och dör mentalt.

Fortfarande, går Finland - Kanada till ot och Sverige slår ett redan finalklart USA innan fulltid, så spelar Tre Kronor final. Tror jag på det? Nej, men jag vågade i alla fall tro på det hyfsat mycket innan nattens match när jag läste hans snyftartikel.
Senast redigerad av stolenChevy 2025-02-16 kl. 05:54.
Citera
2025-07-27, 04:29
Medlem
Kommer ihåg när han skrev för dalapressen. Det var verkligen inget speciellt med honom som skribent, en riktig medelmåtta. Man kände redan då att hans inställning till journalistik var trött och förlegad. Fans liksom ingen eld alls, bara flegma. Hans och Virtanens karriär var underligt att beskåda. Antar att allt handlar om att upparbeta rätt kontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in