Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-30, 03:45
Medlem
Nosomanis avatar
Hejsan!

Jag börjar bli jävligt lack på ett problem som uppstod igår, helt plötsligt så gick det inte att högerklicka mer på min laptop.

Jag kan höra själva klickljudet, sen har jag även att testa att ändra i mus-inställningarna så att vänsterklick blir högerklick och även då fungerar själva knappen, alltså att orginal högerklick blir vänsterklick, men inte heller då så fungerar orginal vänsterklick som högerklick.

Blev jävligt konstigt formulerat det här men jag hoppas att ni förstår, det jag försökte komma fram till var att själva knapparna fungerar.

Sedan så har jag även att testat att avinstallera drivrutinen "synaptics" och installera om, det gav inget resultat snarare så blev det ännu sämre, nu krånglar skiten mer i form av att när jag ska klicka så drar sig pekaren lite varstans.

Jag har också testat att systemåterställa till en tidigare punkt där muspekaren fungerade normalt, men ni har väl räknat ut att inte det heller fungerade för då hade jag inte skapat den här tråden.

Nu hoppas jag att någon kunnig därute kan hjälpa mig. Tack på förhand.
Citera
2013-10-31, 11:49
Medlem
Kaustis avatar
Detta kanske kan hjälpa:

Citat:
You may have a misbehaving Shell Extension installed.

There are a couple of good free tools for helping you see what Shell Extensions are installed on your computer, and disabling those you don't want/need.

Shell Extension Viewer and Autoruns.

Both are free downloads, and both allow you to view and disable the things that are installed and run as part of Explorer.

Shell Extension Viewer may be better to help with your current issue... Use a methodical approach, disable individual highlighted non-Microsoft Shell Extensions, and log off Windows and back on again to test. Repeat until you determine which Shell Extension is cauing the problem and with it disabled your context menu functionality should be restored.

Another thing you can do to check your system overall is start an elevated CMD window, and use the SFC tool to check to see if any of your protected operating system files has been overwritten: Use the command SFC /VERIFYONLY to check, and if it does report a problem you can try the command SFC /SCANNOW to have it automatically repair such a problem. Note that these commands can take a very long time to run, so allot enough time sp that you don't need the computer for other tasks.

Good luck!

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/12e68e94-0564-41c9-84e7-2b55c37315f8/windows-7-rightclick-malfunction
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in