2013-10-30, 01:08
Medlem
Hej vaknade av smärta för ett par dagar sedan och då såg jag att det var en svullen kula typ i armhålan lät det gå ett par dagar i hopp om att det ska försvinna och nu har jag fått nog det gör så jävla ont! Hade en liknande grej för ett par veckor sedan men den försvann då, men den här är röd och svullen, tror det är lymfkörtlarna vad ska jag göra för o få svullnaden o gå bort?
Citera
2013-10-30, 01:10
Medlem
Inflammationshämmande.

Du kanske skulle besöka doktorn också?
Citera
2013-10-30, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Inflammationshämmande.

Du kanske skulle besöka doktorn också?
Ska ta o gå till doktorn men kan detta bero på att jag rakat men en gammal rakhyvel o råkat skära mig så att det kom in bakterier?
Citera
2013-10-30, 01:26
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzz112
Ska ta o gå till doktorn men kan detta bero på att jag rakat men en gammal rakhyvel o råkat skära mig så att det kom in bakterier?
Är det en hård kula som gör ont så in i helvete?
Om det är vad jag tror så här jag haft liknande, min fylldes utav var efter ett par dagar, fick samma skit efter några månader igen men gick direkt till doktorn och fick stark antibiotika mot det. Mitt tips gå är att gå till doktorn så snabbt som möjligt innan det blir värre!
Citera
2013-10-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Är det en hård kula som gör ont så in i helvete?
Om det är vad jag tror så här jag haft liknande, min fylldes utav var efter ett par dagar, fick samma skit efter några månader igen men gick direkt till doktorn och fick stark antibiotika mot det. Mitt tips gå är att gå till doktorn så snabbt som möjligt innan det blir värre!
Ja det gör sjukt ont när jag rör den det verkar inte vara var i den men den är röd, är det dåligt om jag låter den vara 1-2 dagar och kolla om det går över
Citera
2013-10-30, 01:33
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ja det gör sjukt ont när jag rör den det verkar inte vara var i den men den är röd, är det dåligt om jag låter den vara 1-2 dagar och kolla om det går över

Det är väl bara att gå till vårdcentralen om du är orolig?
Nej, förmodligen kommer du inte dö av att vänta.

Har du testat ta hål på den? Se om du har massa var eller skit däri? Gör ett litet hål å tryck ut skiten och gör rent ordentligt.
Har du sett sår där eftersom du skar dig? Gör ett nutt hål där då å kläm lite.

Eller gör det enkelt, gå till läkaren
Citera
2013-10-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Det är väl bara att gå till vårdcentralen om du är orolig?
Nej, förmodligen kommer du inte dö av att vänta.

Har du testat ta hål på den? Se om du har massa var eller skit däri? Gör ett litet hål å tryck ut skiten och gör rent ordentligt.
Har du sett sår där eftersom du skar dig? Gör ett nutt hål där då å kläm lite.

Eller gör det enkelt, gå till läkaren
Har inte gjort hål på den ännu jag som gillar spräcka finnar vågar inte trycka påfund av smärtan , när jag rakad enig för ett tag sen så gick lite hud bort i armhålan och det sved lite kanske kom in massa bakterier..
Citera
2013-10-30, 01:39
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Fan gå till doktorn direkt, kommer att göra dubbelt så ont om du låter det vara, inte roligt när den väl fylls med var, skärde mig också med rakhyvel.
Citera
2013-10-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Fan gå till doktorn direkt, kommer att göra dubbelt så ont om du låter det vara, inte roligt när den väl fylls med var, skärde mig också med rakhyvel.
Tror de blir doktorn imorn eller överimorgon om det inte lugnar sig
Citera
2013-10-30, 02:46
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Tror de blir doktorn imorn eller överimorgon om det inte lugnar sig
gå direkt. Det blir bara värre. Det där behöver dräneras och eventuellt får du antibiotika.
Citera
2013-10-31, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
gå direkt. Det blir bara värre. Det där behöver dräneras och eventuellt får du antibiotika.
Spräckte skiten och det var precis som youtube videon där folk spräcker feta finnar ohh.. Äcklig, nu har svullnaden lagt ner rensat den också
Citera
2013-10-31, 14:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Spräckte skiten och det var precis som youtube videon där folk spräcker feta finnar ohh.. Äcklig, nu har svullnaden lagt ner rensat den också

Jag föreslår läkare. Det borde gjorts under sterila förhållanden. Risken ökar för ännu en infektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in