• 2
  • 3
2013-10-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstalker

Isaac Cuenca (blev väl aldrig en etablerad spelare, också en egen produkt men visare stor potential)
Cristian Tello (Också egen produkt som bevisat att han klarar den högsta nivån, håller på att försvinna helt nu)

Spelare som flyttas upp från B-laget och får spela en säsong eller två i A-laget har du flera stycken de senaste 10-15 åren. Thiago Motta, Oleguers, Pepe Reina, Gabri García, Francesc Arnau, Giovanni Dos Santos.

Sen har du spelare som fick chansen men aldrig platsade men som lyckats i andra la liga klubbar.

Robert Trashorras
Fernando Navarro
Sergio García
Joan Verdú
Víctor Sánchez
Víctor Vázquez
Jeffrén Suárez
Andreu Fontàs
Alberto Botía
Senast redigerad av Gincan 2013-10-30 kl. 15:00.
Citera
2013-10-30, 17:36
Medlem
Citat:
Inte förstört, utan mer för mig en misslyckad värvning. Att köpa Zlatan för dem pengarna för att spela han som släpande anfallare ser jag som ett stort misslyckande.

Mål och assist spelar inte så stor roll, alla som såg honom det året vet att Zlatan inte var Zlatan i Barcelona.

Se vad jag skrivit om Zlatan här över. David Villa var världens bästa avslutare, kanske den enda i senare år som har samma kliniska avslut som Ronaldo (den fete, "el fenomeno"), också enligt mig kanske världens bästa anfallare vid tidspunkten han blev köpt.
Att sedan spela han som en vilsen yttermittfältare är för mig oförståeligt, han är en väldigt skicklig fotbollsspelare och gjorde det förhållandevis bra på kanten men fick inte ut i närheten av vad han fick ut i Valencia eller vad han i skrivande stund får ut i Atlético.

Thierry Henry, hm.. den är svår att hålla med på. Han såg lite "obekväm" ut första säsongen kanske, men hans andra säsong var ju magisk. Tycker att dem lyckades anpassa honom väldigt bra på kanten.

Fler bubblare:
Bojan Krkic (Många som skådat han genom åren på La Masia säger att det är den största talangerna som gått igenom akademin, idag sitter han på bänken i Ajax.)

Jonathan Dos Santos (År efter år om lovord att han ska få chansen i A-laget för att han inte ska byta klubb. Spelfördelande mittfälltare som styrt tempot i världens bästa reservlag i flera år, ser ut som att hans karriär kommer rinna ut i sanden nu...)
Dos Santos dominerar ju i Villarreal för tillfället. Känns snarare som att hans karriär är på uppåtgående.
Citera
2013-10-30, 17:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Dos Santos dominerar ju i Villarreal för tillfället. Känns snarare som att hans karriär är på uppåtgående.

Han är sån jävla fin spelare egentligen. Kul att det gått bra för honom det senaste året.
Citera
2013-10-30, 17:40
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Det är storebrorsan Giovani dos Santos som gör det.
Citera
2013-10-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Det är storebrorsan Giovani dos Santos som gör det.

Japp. Jonathan går det mindre bra för. Han skadade nyss knäet och blir borta i 6 månader.
Citera
2013-10-31, 07:43
Medlem
flashbackstalkers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Han är sån jävla fin spelare egentligen. Kul att det gått bra för honom det senaste året.

Fel brorsa.
Citera
2013-10-31, 09:12
Medlem
Citat:
Fel brorsa.
Whoops, klantigt av mig. Läste för snabbt.
Citera
2013-10-31, 09:18
Bannlyst
Citat:
Whoops, klantigt av mig. Läste för snabbt.
Knappast. Du bevisar bara ännu en gång hur okunnig och opåläst du är.

OnT: Förutom alla dessa vuxna spelare undrar man också hur många "talanger" de fiskar upp och förstör också!
Citera
2013-10-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RtzyWx
Knappast. Du bevisar bara ännu en gång hur okunnig och opåläst du är.

OnT: Förutom alla dessa vuxna spelare undrar man också hur många "talanger" de fiskar upp och förstör också!
Hehe, vem där?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in