2013-10-29, 17:09
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanXXX
Hej!

Var över i Köpenhamn i helgen för lite fest och shopping. Var ute på lite krogar med en polare och märkte att danska tjejer är mer öppna och trevliga än svenska tjejer ute på krogen.

Har en polare som aldrig hade haft en flickvän tidigare. Men han började jobba i Danmark och efter bara 2 veckor i landet så hade han skaffat sig en riktigt het flickvän.

Era erfarenheter om danska tjejer?

Är dom lättare rent generellt än vad svenska tjejer är?

Kan det vara så att danskor inte sitter på höga hästar pga tillgången till betaldamer?

Har tänkt i samma banor och funderar på att dra över sundet över någon helg med några vänner. Om detta stämmer är det verkligen lockande! Har du några tipps på ställen där dessa sliddjur samlas?
Citera
2013-10-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Norskor är likadana.
Kan hålla med dig, har varit med på flera svenska dejtingsajter, under olika perioder. Registrerade mig på MP i Norge i augusti. Under de två första månaderna fick jag kontakt med tre olika kvinnor som jag hade skypesex med. Har jag aldrig fått en svensk kvinna att göra. Till saken hör att jag träffat två av dessa live och de var verkligen inte rädda för att testa nya saker, bägge var synnerligen intresseradeav lite hårdare tag och udda saker men detta märkte man inte de första meddelandena man skickade, detta kom fram senare. Tror faktiskt att detta beror på att norska män är värdelösa och tråkiga i sängen.
Citera
2013-10-29, 17:22
Medlem
Mad monks avatar
Ja man märker direkt skillnad. Danska tjejer gillar män och inte avskum.
Citera
2013-10-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Har tänkt i samma banor och funderar på att dra över sundet över någon helg med några vänner. Om detta stämmer är det verkligen lockande! Har du några tipps på ställen där dessa sliddjur samlas?
Bara att välja en klubb eller en liten krog.

Går ni inte hem hos flickorna så kan du alltid gå till en betaldam runt hörnet.
Citera
2013-10-29, 17:37
Medlem
Ibland undrar jag om killarna på FB är efterblivna på riktigt. Alla människor får fler ragg när de är utomlands. ALLA. När jag har haft utländska tjejer på besök i Sverige så har de svenska killarna, som annars varit så tillbakadragna och "coola", flockats runt dem. När vi har haft engelsmän på besök i Sverige så har vi tjejer hängt med dem oavbrutet. När jag har varit utomlands så har killarna flockats runt mig, trots att jag hemma i Sverige kan gå runt var som helst utan att bli raggad på (och det är jag tacksam över). När mina killkompisar/manliga släktingar är utomlands så får de fler ragg än hemma.

Det bara är så, folk gillar turister och anpassade utlänningar. Men det betyder inte att man inte dras till sina egna. De flesta av oss svenskar älskar ju trots allt en annan svensk, och så är det i alla länder.

Om ni FB-killar åkte utomlands oftare än bara när ni absolut behöver, ska gå på fotbollsmatch, eller vill besöka bordeller, så hade ni vetat det här för länge sedan.
Citera
2013-10-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ibland undrar jag om killarna på FB är efterblivna på riktigt. Alla människor får fler ragg när de är utomlands. ALLA. När jag har haft utländska tjejer på besök i Sverige så har de svenska killarna, som annars varit så tillbakadragna och "coola", flockats runt dem. När vi har haft engelsmän på besök i Sverige så har vi tjejer hängt med dem oavbrutet. När jag har varit utomlands så har killarna flockats runt mig, trots att jag hemma i Sverige kan gå runt var som helst utan att bli raggad på (och det är jag tacksam över). När mina killkompisar/manliga släktingar är utomlands så får de fler ragg än hemma.

Det bara är så, folk gillar turister och anpassade utlänningar. Men det betyder inte att man inte dras till sina egna. De flesta av oss svenskar älskar ju trots allt en annan svensk, och så är det i alla länder.

Om ni FB-killar åkte utomlands oftare än bara när ni absolut behöver, ska gå på fotbollsmatch, eller vill besöka bordeller, så hade ni vetat det här för länge sedan.

Den här tråden handlar inte om att få fler ragg! Den handlar om danska tjejer och deras "varma" personlighet.

Jag har sett många utbytesstudenter i Sverige och inte fan har svenska tjejer trånat efter dom.
Citera
2013-10-29, 17:45
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Bara att välja en klubb eller en liten krog.

Går ni inte hem hos flickorna så kan du alltid gå till en betaldam runt hörnet.

Juste ja, i Danmark är prostitution lagligt... Det hela ser genast lockande ut! Detta är något vi behöver återinföra i Sverige samtidigt som vi kastar feministerna i sjön!
Citera
2013-10-29, 17:50
Medlem
Citat:
Juste ja, i Danmark är prostitution lagligt... Det hela ser genast lockande ut! Detta är något vi behöver återinföra i Sverige samtidigt som vi kastar feministerna i sjön!
Men försök att ragga eller bli uppraggad av en "vanlig" tjej först. Går du lottlös hem så är det bara att stega iväg till närmsta bordell. Oftast öppet dygnet runt tror jag.

Jakten är bättre än fångsten!
Citera
2013-10-29, 17:53
Medlem
Jag tror nog det beror på att danskar är mer civilicerade än i sverige där man blivit degenererad till grottmongon.

Danskar överlag inser nog att man kan vara öppen o prata med alla o forma intresse därefter än att förvänta sig bli mirakulöst intresserad i någon utan att ha pratat med människan. Det är ju så svenska tjejer är, man behöver charma dom genom att de ser dig på tv först innan du pratar med dom. I danmark så pratar de faktiskt med en o man kan gå ifrån utan ett dåligt samvete eller hopplöshet att de inte blev något. Man fick ju prata, o känna sig vid liv
Citera
2013-10-29, 17:55
Bannlyst
Citat:
Den här tråden handlar inte om att få fler ragg! Den handlar om danska tjejer och deras "varma" personlighet.

Jag har sett många utbytesstudenter i Sverige och inte fan har svenska tjejer trånat efter dom.

Verkligheten är mycket komplicerad än att enbart "tråna". Finns olika anledningar:

Förutom det självklara: Tjejer gillar enbart nordiska/europeiska män så finns tjejer som inte bryr sig och dessa tillhör en eller flera av dessa punkter:

1. Tjejerna är dåliga på att lägga märke till folk rent allmänt. T.om män lägger märke till andra attraktiva män än vad tjejer gör osv.

2. Tjejerna har fördomar om en specifik etnicitet

3. Sist men inte minst och något som är mycket vanligare än man tror. Tjejerna tror att killarna ifråga talar "rinkebysvenska" alternativt inte kan tala svenska så bra alls. För att undvika dessa missförstånd så håller sig svenska tjejer undan.

4. Vi har en kultur i Sverige som är väldigt noga med att alla ska hålla sig för sig själva och sköta sitt, inte störa någon osv.

5. Den medelsvenska tjejen tror alldeles för mycket om sig själv ----> alldeles för kräsen för sitt eget bästa: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article12317780.ab

Tjejer i de flesta andra länder har god självinsikt och ofta down-to-earth.
Citera
2013-10-29, 18:26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Så med den logiken så var det lika lätt att få tjejer i Sverige när prostitution var lagligt (inte så hemskt länge sedan) som det är i Danmark nu? Skulle gärna se en undersökning på det.
Citera
2013-10-29, 18:27
Medlem
Citat:

Jo, den handlar om att bli uppraggad/flörtad med/bli ihop med danska tjejer vs svenska tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in