Citat:
Ursprungligen postat av
Utsken
Hej igen! Jag bor i en liten stad där vi inte ens har en ortodontist, därför var jag tvungen att pendla till en av folktandvårdens kliniker men som sagt så var det bland det värsta jag varit med om.
Jag kan, om man nu kan ta lån för tandreglering helt klart tänka mig betala för behandlingen men jag vill påbörja behandlingen ganska snart, så då kan jag höra mig för hos några kliniker i Stockholm antar jag? Det är bara någon timme dit med tåg så det klarar jag enkelt, egentligen är inte priset det viktigaste utan jag kan tänka mig att betala i vilket fall, bara jag får det här fixat. Min tandläkare som undersökte mig sa att mitt bettfel inte gör något alls men det vore skönt för mig att få det här överstökat.
Om din tandläkare sa att bettfelet inte gör något får du betala även om du är under 20. Även om din t.läkare (ortodontist) bedömde ditt fel som litet ur bettfysiologisk synpunkt så kan ju naturligtvis felet ur estetisk synpunkt vara stort och kräver då en större behandling men troligtvis är felet mindre och om du inte har otur så krävs det färre skenor,kortare tid och billigare pris.
Det kommer att göras en datasimulering av tänderna och du kommer att se exakt hur din mun kommer att se ut under och efter en beh. Invisalign är det nya och är troligen här för att stanna.