2013-10-28, 10:38
Medlem
Bennehues avatar
Hej!

Jag undrar bara vad som behövs (mediaspelare etc) för att kunna se tex en film i HD som man har på sin dator och sedan se på sin TV?

Jag har använt usb tidigare och sen i en sån sak som jag köpte för längesen som var kopplad via hdmi. Men kunde endast se dvd rippade filmer då.

Vad behövs för att kunna se HD filmer?
Citera
2013-10-28, 11:32
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Om det är så illa med den tekniska kunskapen så är det lättare att köpa en Blu-rayspelare och hyra Blu-rayfilmer.

Annars så måste din TV stödja det ljud- och bildformat som filen har om du kopplar USB direkt till TV'n eller att din mediaspelare klarar av de formaten. Om de inte gör det så finns det program för att konvertera till passande format.
Citera
2013-10-28, 12:09
Medlem
En mediaextender, finns massor att välja på: WD TV Live Gen.3, Boxee Box, div olika Androidbaserade stickor och boxar, superenkla Raspberry Pi, mfl. Eller en dator med HDMIuttag kopplad direkt till tv.
Citera
2013-10-28, 13:58
Medlem
Bennehues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
En mediaextender, finns massor att välja på: WD TV Live Gen.3, Boxee Box, div olika Androidbaserade stickor och boxar, superenkla Raspberry Pi, mfl. Eller en dator med HDMIuttag kopplad direkt till tv.

ok tack ska kolla upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in