2013-10-28, 10:25
Medlem
Ja, som rubriken. Har den typiskt vita kränkta mannen som hatar feminister brist på östrogen? Den vite kränkte mannens beteende skulle ju kunna liknas lite vid ett slags permanent manligt klimakterie. Alla ni vita kränkt män som brukar hänga på feminism och jämställdhetsforumet, upplever ni även andra klimakteribesvär? Alltså utöver irrationaliteten, irritationen och överkänsligheten, upplever ni även värmevallningar, svettningar och sömnsvårigheter?

Kan dessa besvär bero på att ftalater rubbat de berörda männens hormonbalans, och på så sätt orsakat dessa antisociala och inskränkta livsöden? Finns det någon forskning på kopplingar mellan ftalatexponering och empatibrist?
Citera
2013-10-28, 10:37
Medlem
UmadYeaUmads avatar
Du menar nog brist på testosteron och nej. De är bara gnälliga fittor hela högen och försöker få lite bekräftelse från motsatta kön genom att vissa hur jävla jämställda och accepterande dem är.

Edit: missförstog dig lite, men det finns inga kränkta män. kränkta nollor finns det gått om men vem fan bryr sig om dem. Jag tror dock inte att de har något fel på hormonbalansen, de har väl uppfostras etc. etc.. så att dem inte gillar feminister helt enkelt.
Senast redigerad av UmadYeaUmad 2013-10-28 kl. 10:47.
Citera
2013-10-28, 10:54
Medlem
-vaas-s avatar
Varför i h-e handlar vartenda argument från feminister eller jämställdhetsivrare om att de för över sina egna beteenden på motståndaren, om det är något som väger till antifeministers nackfel väger det till feministers nackdel med.

Alltså feminister är stereotypt gaggiga medelålders kvinnor med hormonimbalanser som gör dem tjuriga, hur kan det plötsligt vara något som finns och driver de som inte håller med dem?
Citera
2013-10-28, 11:03
Bannlyst
Lite "mäns" har man ju ibland kanske men annars så är det få klimakteriebesvär för oss män faktiskt.
Men intressant att du erkänner att man inte kan ansluta sig till den anti-intellektuella sörjan som är svensk feminism utan ett kraftigt överskott av östrogen.
Citera
2013-10-28, 11:22
Medlem
MrOaikis avatar
Anser sig "vita kränkta män" verkligen vara kränkta? Eller är det ett epitet feminister använder sig av när de ska beskriva män som inte håller med dem?
Citera
2013-10-28, 11:27
Medlem
Har kommunister brist på östrogen, eller överskott?
Citera
2013-10-28, 12:12
Medlem
Osskies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Anser sig "vita kränkta män" verkligen vara kränkta? Eller är det ett epitet feminister använder sig av när de ska beskriva män som inte håller med dem?

Per definition gör dem väl det? Den grupp jag klassar som "vita kränkta män" är just vita kränkta män då det faktiskt finns en hel del män som anser sig väldigt kränkta eftersom det inte finns en erkänd "mansjour" eller att dom blir diskriminerade vid privat bostadsletande.

OnT:
Det kan helt klart vara en faktor. Varför östrogen behövs för mannen är väl däremot en annan sak att diskutera då östrogen eller brist på östrogen inte får män att hamna i klimakteriet.
Citera
2013-10-28, 14:35
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osskie
Per definition gör dem väl det? Den grupp jag klassar som "vita kränkta män" är just vita kränkta män då det faktiskt finns en hel del män som anser sig väldigt kränkta eftersom det inte finns en erkänd "mansjour" eller att dom blir diskriminerade vid privat bostadsletande.

OnT:
Det kan helt klart vara en faktor. Varför östrogen behövs för mannen är väl däremot en annan sak att diskutera då östrogen eller brist på östrogen inte får män att hamna i klimakteriet.

"Per definition"? Per vems definition? Att kritisera kvotering och satsning av skattepengar på ett visst kön, är ju inte detsamma som att vara kränkt. Om en man säger "jag anser att det är fel att kvinnor får tillgång till fler maskiner än jag på gymmet, bara för att de är kvinnor", kan ju du kalla denne man för "kränkt vit man", men det betyder ju inte att han själv skulle anse sig ha blivit kränkt.

Vidare är det fel av dig att dela upp vad du anser är "on topic" och vad som inte är det, utifrån dina desillusionerade förutsättningar. Din fråga består av två delar, "vita-kränkta-män" och frågan "har dessa brist på östrogen". För att diskutera det, måste vi ju även kunna diskutera vad du menar med vita kränkta män. Annars är det ju lika dumt som att jag skulle fråga dig om du föddes dum i huvudet eller om du blev dum i huvudet med åldern, och vägra dig möjlighet att inte acceptera att du är dum i huvudet som axiom.

Angående östrogen:

Nej, det finns ingen korrelation mellan vita män som blivit kränkta, och deras östrogennivåer. Att en far inte får vårdnaden om sitt barn, bara för att mamman är just kvinna och därför anses vara mer lämpad, kan vara kränkande. Dock en fullt normal reaktion, och inte något som kräver mer eller mindre östrogen i kroppen för att känna.
Citera
2013-10-28, 16:22
Medlem
Osskies avatar
Citat:
"Per definition"? Per vems definition? Att kritisera kvotering och satsning av skattepengar på ett visst kön, är ju inte detsamma som att vara kränkt. Om en man säger "jag anser att det är fel att kvinnor får tillgång till fler maskiner än jag på gymmet, bara för att de är kvinnor", kan ju du kalla denne man för "kränkt vit man", men det betyder ju inte att han själv skulle anse sig ha blivit kränkt.

Per det svenska språkets definition?

Jag kallar de män som är vita kränkta män för vita kränkta män just för att dom är vita kränkta män. Allt det du skrivit är irrelevant.

Vita kränkta män är den gruppen av vita män som själv säger sig vara kränkt.

Citat:
Vidare är det fel av dig att dela upp vad du anser är "on topic" och vad som inte är det, utifrån dina desillusionerade förutsättningar. Din fråga består av två delar, "vita-kränkta-män" och frågan "har dessa brist på östrogen". För att diskutera det, måste vi ju även kunna diskutera vad du menar med vita kränkta män. Annars är det ju lika dumt som att jag skulle fråga dig om du föddes dum i huvudet eller om du blev dum i huvudet med åldern, och vägra dig möjlighet att inte acceptera att du är dum i huvudet som axiom.

OnT är det som svarar direkt på TS frågeställning. Det har alltid varit så och kommer alltid vara så på fb.

Din liknelse är otroligt dålig. Jag utgår gärna från dina axiom och visar att dom är falska istället för att försöka vinna på en planhalva du vägrar gå in på. Om detta nu skulle vara relevant?!

Varför du envisas att låta din illiterära sida förbise det jag skrev om vita kränkta män vet jag inte, men definitionen framgår ju faktiskt ur namnet. Om det sedan är subjektiva eller objektiva kränkningar vi talar om går att diskutera men då jag sade att det handlar om män som ser sig själv som kränkta finner jag det irrelevant.

Citat:
Nej, det finns ingen korrelation mellan vita män som blivit kränkta, och deras östrogennivåer. Att en far inte får vårdnaden om sitt barn, bara för att mamman är just kvinna och därför anses vara mer lämpad, kan vara kränkande. Dock en fullt normal reaktion, och inte något som kräver mer eller mindre östrogen i kroppen för att känna.
Snälla länka mig en endaste källa där ditt påstående har någorlunda stöd. Jag skulle gissa på att det finns en korrelationsfaktor som är ringa men ändock betydande för diskussionen.

Det verkar som om du har antagit någon slags offerkofta och slåss för en grupp vars värderingar du ej känner till. Lycka till med din strid.
Senast redigerad av Osskie 2013-10-28 kl. 16:24.
Citera
2013-10-28, 16:30
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osskie
Per det svenska språkets definition?

Jag kallar de män som är vita kränkta män för vita kränkta män just för att dom är vita kränkta män. Allt det du skrivit är irrelevant.

Vita kränkta män är den gruppen av vita män som själv säger sig vara kränkt.

OnT är det som svarar direkt på TS frågeställning. Det har alltid varit så och kommer alltid vara så på fb.

Din liknelse är otroligt dålig. Jag utgår gärna från dina axiom och visar att dom är falska istället för att försöka vinna på en planhalva du vägrar gå in på. Om detta nu skulle vara relevant?!

Varför du envisas att låta din illiterära sida förbise det jag skrev om vita kränkta män vet jag inte, men definitionen framgår ju faktiskt ur namnet. Om det sedan är subjektiva eller objektiva kränkningar vi talar om går att diskutera men då jag sade att det handlar om män som ser sig själv som kränkta finner jag det irrelevant.

Snälla länka mig en endaste källa där ditt påstående har någorlunda stöd. Jag skulle gissa på att det finns en korrelationsfaktor som är ringa men ändock betydande för diskussionen.

Det verkar som om du har antagit någon slags offerkofta och slåss för en grupp vars värderingar du ej känner till. Lycka till med din strid.

Du vill ha källa på att din tes är felaktig? Kan vi inte börja med att du ger oss källa på dina påståenden? För annars skulle varje diskussion på TV, universitet och Flashback göras omöjlig. Ska jag starta en tråd om att alla kvinnor från södra Sverige ständigt tänker på att bli bajsade i munnen, och sen be dig om källa som stöder eventuellt påstående från din sida om att så inte är fallet?

Min liknelse är alldeles utmärkt. Bara för att din kognitiva förmåga är för låg för att bearbeta den, betyder inte att den är dålig.

Var det något mer du ville?
Citera
2013-10-28, 18:06
Medlem
Osskies avatar
Citat:
Du vill ha källa på att din tes är felaktig? Kan vi inte börja med att du ger oss källa på dina påståenden? För annars skulle varje diskussion på TV, universitet och Flashback göras omöjlig. Ska jag starta en tråd om att alla kvinnor från södra Sverige ständigt tänker på att bli bajsade i munnen, och sen be dig om källa som stöder eventuellt påstående från din sida om att så inte är fallet?

Din poäng hade funkat sålänge du inte hade sagt motsatsen. Du gör ett lika stort argumentationsfel som jag "gör". Däremot så grundar sig min teori i att män med lägre östrogennivåer än normalt faktiskt beter sig annorlunda. Lägre östrogentillverkning medför en rad problem som tex fysiska besvär men även psykiska avvikelser från normen. Ett exempel är att östrogen verkar ha en betydande del i uppbyggnaden av hjärnan. Ett annat är att östradiol är absolut nödvändigt för spermieproduktion (och därmed även testosteronnivåer).

Det finns mycket som skulle kunna påverka männen helt enkelt. Det skulle inte förvåna mig om avvikande sociala beteenden även de påverkas av hormonbalansen (som det till viss del gör, tex empati).

Citat:
Min liknelse är alldeles utmärkt. Bara för att din kognitiva förmåga är för låg för att bearbeta den, betyder inte att den är dålig.

Jag berättade ju varför den var dålig? Dels för att du misslyckades med att uppfatta vad jag skrev och dels för att det var en genuint dålig liknelse som jag inte kan se hur du kan relatera till vad vi diskuterade just för att scenariona är helt olika. Därav är den dålig.
Citera
2013-10-29, 07:31
Medlem
DIdes avatar
Snarare tvärtom, män som säger ifrån har nog generellt ok nivåer av testosteron i kroppen. De som sväljer har nog lite mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in