Citat:
Ursprungligen postat av
MrOaiki
"Per definition"? Per vems definition? Att kritisera kvotering och satsning av skattepengar på ett visst kön, är ju inte detsamma som att vara kränkt. Om en man säger "jag anser att det är fel att kvinnor får tillgång till fler maskiner än jag på gymmet, bara för att de är kvinnor", kan ju du kalla denne man för "kränkt vit man", men det betyder ju inte att han själv skulle anse sig ha blivit kränkt.
Per det svenska språkets definition?
Jag kallar de män som är vita kränkta män för vita kränkta män just för att dom är vita kränkta män. Allt det du skrivit är irrelevant.
Vita kränkta män är den gruppen av vita män som själv säger sig vara kränkt.
Citat:
Vidare är det fel av dig att dela upp vad du anser är "on topic" och vad som inte är det, utifrån dina desillusionerade förutsättningar. Din fråga består av två delar, "vita-kränkta-män" och frågan "har dessa brist på östrogen". För att diskutera det, måste vi ju även kunna diskutera vad du menar med vita kränkta män. Annars är det ju lika dumt som att jag skulle fråga dig om du föddes dum i huvudet eller om du blev dum i huvudet med åldern, och vägra dig möjlighet att inte acceptera att du är dum i huvudet som axiom.
OnT är det som svarar direkt på TS frågeställning. Det har alltid varit så och kommer alltid vara så på fb.
Din liknelse är otroligt dålig. Jag utgår gärna från dina axiom och visar att dom är falska istället för att försöka vinna på en planhalva du vägrar gå in på. Om detta nu skulle vara relevant?!
Varför du envisas att låta din illiterära sida förbise det jag skrev om vita kränkta män vet jag inte, men definitionen framgår ju faktiskt ur namnet. Om det sedan är subjektiva eller objektiva kränkningar vi talar om går att diskutera men då jag sade att det handlar om män som ser sig själv som kränkta finner jag det irrelevant.
Citat:
Nej, det finns ingen korrelation mellan vita män som blivit kränkta, och deras östrogennivåer. Att en far inte får vårdnaden om sitt barn, bara för att mamman är just kvinna och därför anses vara mer lämpad, kan vara kränkande. Dock en fullt normal reaktion, och inte något som kräver mer eller mindre östrogen i kroppen för att känna.
Snälla länka mig en endaste källa där ditt påstående har någorlunda stöd. Jag skulle gissa på att det finns en korrelationsfaktor som är ringa men ändock betydande för diskussionen.
Det verkar som om du har antagit någon slags offerkofta och slåss för en grupp vars värderingar du ej känner till. Lycka till med din strid.