2013-10-28, 19:13
Medlem
om du andas när du åker ner så trycks du ihop av trycket och exploderar
om du är död, ett lik exploderar du på vägen ner på grund av trycket. kroppen och organen orkar inte hålla emot trycket. på 1092 kg tryck per cm3 av din kropp
Citera
2013-10-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Inte det heller. Komprimeras skulle den kunna göra om den vore gjord av nämnvärt kompressibla material men nu är inte det fallet.

En kompis som är geolog i USA fick följa med i forskningsubåten Alvin ner på 4000 m djup. De har tydligen som standardtrick att ha med en frigolitmugg på utsidan av ubåten och den är inte så stor efter att c:a 400 bar vattentryck har kramat ut gasen ur plastens porer, såhär: http://www.gma.org/onlocation/alvin2000/images/opt/large/cup.jpg

Hade det varit en vanlig polystyrenmugg av icke expanderad plast, sådana som finns i de flesta svenska kaffeautomater så hade den inte klämts ihop utan kommit upp lika stor som när den åkte ner eftersom den inte har några gasfyllda porer.

men kroppen är ingen plast mugg utan ben och skinn och organ och artärer arterioler och vener venoler och kapillärer pang säger det av 1092 kg per cm2
Citera
2013-10-28, 19:18
Medlem
halva djupet kanske benen skulle klara av på trycket kanske 500 kilos tryck vet inte hur mycket våra ben tål. men inte 1092 kg per cm2
Citera
2013-10-28, 19:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S.G
men kroppen är ingen plast mugg utan ben och skinn och organ och artärer arterioler och vener venoler och kapillärer pang säger det av 1092 kg per cm2
Suck Nä det är ju det som var poängen i det jag skrev. Vi är inte uppblåsta med gas och porösa.
Citera
2013-10-28, 19:27
Medlem
bara skallen trycks in av trycket 1092 kg per cm2 av huvudet pang in krossat

ledsen grabbar we have a winner. Ni kämpa bra men jag hade rätt todaloo motherfuckerrrrrrr
Citera
2013-10-28, 19:29
Medlem
Citat:
Suck Nä det är ju det som var poängen i det jag skrev. Vi är inte uppblåsta med gas och porösa.

nä skämt o sido är helt inne på din linje. men tror inte kroppen klarar av de trycket fast 65 procent av kroppen innehåller vätska.
Citera
2013-10-28, 20:17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
nä skämt o sido är helt inne på din linje. men tror inte kroppen klarar av de trycket fast 65 procent av kroppen innehåller vätska.
När Don Walsh och Jacques Piccard nådde botten av Challengerdjupet i batyskafen Trieste 1961 så var det första de såg några sjötungor och flundror som förmodligen var rätt ovana vid besök. De hade inte krossats utan levde där nere.

Nu tror jag inte för ett ögonblick att en människa skulle överleva det trycket (bl a så blir det ju omöjligt att andas luft eller andra gaser) men kroppen skulle inte mosas nämnvärt.
Citera
2013-10-28, 20:24
Medlem
Citat:
När Don Walsh och Jacques Piccard nådde botten av Challengerdjupet i batyskafen Trieste 1961 så var det första de såg några sjötungor och flundror som förmodligen var rätt ovana vid besök. De hade inte krossats utan levde där nere.

Nu tror jag inte för ett ögonblick att en människa skulle överleva det trycket (bl a så blir det ju omöjligt att andas luft eller andra gaser) men kroppen skulle inte mosas nämnvärt.

vet vad walsh och piccard och james cameron har sätt på botten. Är nämligen dykare själv och som djupast en dykare har dykt ner är -330m pascal bernabe men när kroppen inte andas på det djupet så mossas kroppen av trycket. bara trycka in dig själv i en press som trycker ihop dig själv med 1092 kg per kvadrat cm2 på din kropp det är flera hundra ton på din kropp PÅ BOTTEN AV MARIANERGRAVEN har läst mycket du har skrivit och du är vaken. Men ge dig nu.
Citera
2013-10-28, 20:47
Medlem
Citat:
vet vad walsh och piccard och james cameron har sätt på botten. Är nämligen dykare själv och som djupast en dykare har dykt ner är -330m pascal bernabe men när kroppen inte andas på det djupet så mossas kroppen av trycket. bara trycka in dig själv i en press som trycker ihop dig själv med 1092 kg per kvadrat cm2 på din kropp det är flera hundra ton på din kropp PÅ BOTTEN AV MARIANERGRAVEN har läst mycket du har skrivit och du är vaken. Men ge dig nu.

Nu förstår jag inte allt du skrivit, men jag vill påstå en sak: om du tar ett djupt andetag och sedan simmar neråt i vatten (med eller utan tyngder spelar ingen roll) så kommer det en punkt då du inte naturligt flyter längre. Vattentrycket kommer att komprimera all gas i din kropp (främst lungorna), och därmed tappar du volym utan att nämnvärt tappa massa. Din densitet ökar alltså, och förr eller senare tappar du all din flytkraft.

Men jag har oerhört svårt att se hur ett ökat vattentryck på kroppen skulle få en dykare att explodera: en explosion är ju nästan per definition ett plötsligt brott i en behållare med övertryck på insidan. Simmar man neråt i vatten blir det ju tvärtom så att övertrycket är på utsidan...
Citera
2013-10-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Nu förstår jag inte allt du skrivit, men jag vill påstå en sak: om du tar ett djupt andetag och sedan simmar neråt i vatten (med eller utan tyngder spelar ingen roll) så kommer det en punkt då du inte naturligt flyter längre. Vattentrycket kommer att komprimera all gas i din kropp (främst lungorna), och därmed tappar du volym utan att nämnvärt tappa massa. Din densitet ökar alltså, och förr eller senare tappar du all din flytkraft.

Men jag har oerhört svårt att se hur ett ökat vattentryck på kroppen skulle få en dykare att explodera: en explosion är ju nästan per definition ett plötsligt brott i en behållare med övertryck på insidan. Simmar man neråt i vatten blir det ju tvärtom så att övertrycket är på utsidan...

våran bröstkorg klarar inte av trycket eller skallen av 1092 kg per cm3 hela våran yta av kroppen trycks med 1092 kg varje kvadrat cm det säger kras och skallen viker sig bröstkorgen viker sig människan är inte skapt för det trycket som råder på 11.912 meter 1092 kg det innebär att vi krossas
bröstkorgen lungorna allting krossas och sedan benen i kroppen blir inget kvar.
Citera
2013-10-28, 20:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag vet inte vad du vill framföra med dina youtubelänkar, ingen av dem visar ju att kroppen mosas. Om du verkligen är dykare så blir jag lite orolig över dykutbildningen. Du måste väl förstå skillnaden mellan en press och likformigt fördelat tryck. Och vadå mosas om man inte andas? Det är tyvärr rena snurren. Betänk att vi normalt utsätts för en kraft från luften på c:a 20 ton (2 m² kroppsyta och 1 bar lufttryck) utan att känna ett smack.

Varför mosades inte fiskarna på botten av Challengerdjupet till "atomer"? Plattfiskar är inte heller gjorda av massivt titan. (Jag har för mig att gummi är ett av de mest inkompressibla ämnena som finns för den delen, kanske är svårt att tro när man drar i ett gummiband.)
Senast redigerad av skunkjobb 2013-10-28 kl. 21:03.
Citera
2013-10-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345

om man slänger ut en kropp från trieste eller james camerons farkost säger vi,
ut på botten krossas den direkt utav det omgivande trycket som är mycket högre än våra kroppar klarar av först sprängs ögonen sedan skallen och bröstkorgen trycks in och mosar resten efter några sekunder finns ingenting kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in