2013-10-27, 23:23
Medlem
bringeroflights avatar
Ingen som spelar Demonicon? Själv köpte jag det eftersom jag verkligen gillade Drakensang som utspelar sig i samma värld. Världen och reglerna är baserade på det tyska rpg't Das Schwarze Auge = the dark eye.

Demonicon är ett singel play mest likt Dragon Age tycker jag. Vissa val baserade på moral verkar man göra som ändrar lite hur världen blir. Men jag tycker inte det verkar göra så stora skillnad på hur man väljer, så ungefär som i Dragon Age mest en illusion av förändring beroende på valen man gör. Det verkar inte heller vara någon free roaming utan man rör sig på en ganska begränsad karta i en stad, i alla fall i början.

Tyvärr får man inte skapa en karaktär utan man spelar som Cairon en ung man. Det finns som i många liknande spel både magi och special attacker. Dessa tillsammans med färdigheter och grundegenskaper uppgraderas med erfarenhet.

Det störst felet med spelet är att det bara är autospar vid vissa punkter, vilket är helt förkastligt i ett rpg. Även tutorialen är dålig så det är svårt att veta hur allt fungerar. Striderna är inte så roliga och historian känns lite helt originell.

Jag har bara spelat några timmar men slutsatsen är att det är inte särskilt fängslande, 6 av 10 i betyg. Går nog att spela i brist på annat.
Citera
2013-10-27, 23:25
Bannlyst
jag tycker wow är bättre. spela det istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här