Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-10-27, 20:54
Medlem
Hej, jag hade tänkt ringa vårdcentralen imorgon och boka en tid.
Men tänkte göra en tråd för jag har ingen aning om vad som är fel, plus hittar i princip ingen info på nätet fastän jag har försökt googla fram mig i flera timmar.

För cirka 2 veckor sen hade jag diarré i några dagar, hade nog bara diarré i 3-4 dagar. Under de senare dagarna började jag få riktigt ont i hela ändtarmen(kanske 3cm in från analöppningen och sen några cm till)

Sen dess har det gjort ont, pulserat, kilat och jag har känt ett "tryck" som liknar det när man är nödig.
När jag väl sitter på toa tar det mellan 10-30min.
Det gör galet ont när jag trycker på precis när jag har satt mig, så mycket jag börjar svettas, blir yr, får tårar i ögonen och vill skrika rakt ut. Efter ett tag gör det inte lika ont, fast fortfarande galet ont.

Sedan gör det mindre och mindre ont tills det ungefär blir samma pulsering/smärta/tryck som jag har hela tiden.

Avföringen är inte superfast, men inte heller lös. Känns som jag fiser mer än vanligt, eller så är det bara för att det gör ont och jag märker när jag fiser.

Jag har ingen aning vad som är fel, först trodde jag det var hemorrojder. Men jag har inget blod i avföringen, min analöppning ser normal ut och har läst på olika sidor att hemorrojder inne i ändtarmen inte brukar göra ont.

Någon som känner igen dessa symptom och som skulle vilja hjälpa mig?
Ska uppdatera tråden efter jag har varit på vårdcentralen om det finns de som vill veta vad de säger.

Tack på förhand
Citera
2013-10-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horvath
Hej, jag hade tänkt ringa vårdcentralen imorgon och boka en tid.
Men tänkte göra en tråd för jag har ingen aning om vad som är fel, plus hittar i princip ingen info på nätet fastän jag har försökt googla fram mig i flera timmar.

För cirka 2 veckor sen hade jag diarré i några dagar, hade nog bara diarré i 3-4 dagar. Under de senare dagarna började jag få riktigt ont i hela ändtarmen(kanske 3cm in från analöppningen och sen några cm till)

Sen dess har det gjort ont, pulserat, kilat och jag har känt ett "tryck" som liknar det när man är nödig.
När jag väl sitter på toa tar det mellan 10-30min.
Det gör galet ont när jag trycker på precis när jag har satt mig, så mycket jag börjar svettas, blir yr, får tårar i ögonen och vill skrika rakt ut. Efter ett tag gör det inte lika ont, fast fortfarande galet ont.

Sedan gör det mindre och mindre ont tills det ungefär blir samma pulsering/smärta/tryck som jag har hela tiden.

Avföringen är inte superfast, men inte heller lös. Känns som jag fiser mer än vanligt, eller så är det bara för att det gör ont och jag märker när jag fiser.

Jag har ingen aning vad som är fel, först trodde jag det var hemorrojder. Men jag har inget blod i avföringen, min analöppning ser normal ut och har läst på olika sidor att hemorrojder inne i ändtarmen inte brukar göra ont.

Någon som känner igen dessa symptom och som skulle vilja hjälpa mig?
Ska uppdatera tråden efter jag har varit på vårdcentralen om det finns de som vill veta vad de säger.

Tack på förhand

Av det du skriver låter det faktiskt som "internal hemorroids", som visst kan göra ont även om de inte brukar göra det.

/ En ej utbildad men mycket medicinskt intresserad amatör.
Citera
2013-10-27, 21:03
Medlem
UlfGullivers avatar
Ger dig ungefär 2 veckor kvar att leva.
Citera
2013-10-27, 21:04
Medlem
RickyFTWs avatar
Det kan vara Crohns disease.
Citera
2013-10-27, 21:14
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Svår smärta i ändtarmen, ännu värre när jag bajsar.

Om du har otur så kan det var ändtarmscancer om du har mindre otur så var det lördag igår och du kan ha tuppat av runt fel omgivning efter ett för stort alkoholintag.
Senast redigerad av alltid-i-blasvader 2013-10-27 kl. 21:16.
Citera
2013-10-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Av det du skriver låter det faktiskt som "internal hemorroids", som visst kan göra ont även om de inte brukar göra det.

/ En ej utbildad men mycket medicinskt intresserad amatör.

Okej, tack. Låter som det stämmer

Citat:
Ursprungligen postat av UlfGulliver
Ger dig ungefär 2 veckor kvar att leva.

varför?

Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Svår smärta i ändtarmen, ännu värre när jag bajsar.

Om du har otur så kan det var ändtarmscancer om du har mindre otur så var det lördag igår och du kan ha tuppat av runt fel omgivning efter ett för stort alkoholintag.

Har haft det så har i 1.5veckor. Har inte blivit analt våldtagen
Citera
2013-10-27, 21:37
Medlem
Germanofils avatar
Kan det möjligtvis vara en abscess inne i ändtarmen?
Citera
2013-10-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kan det möjligtvis vara en abscess inne i ändtarmen?

Läste att man ska ha feber om man har en analabscess, vilket jag inte har. Tror inte det :/
Citera
2013-10-27, 22:32
Medlem
jenny747s avatar
Vild chansning är hemorrojd, baserat på det du beskriver.

Har du googlat hemorrojder? Känner du igen dig på symtomen?
Citera
2013-10-27, 22:52
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Kan det kanske vara på väg att bildas en fistelgång?

Har ingen anning om det är så att man får ont i analen då, bara en flyktig tanke som du kanske kan kolla upp.

Brukar du ha dålig mage allmänt?
Citera
2013-10-28, 00:23
Medlem
Låter helt klart som hemorrojder.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hemorrojder/
Gå till apoteket och köp Xyloproct, smärtstillande salva.

Hjälper inte det , gå till vårdcentralen .
Citera
2013-10-28, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
Vild chansning är hemorrojd, baserat på det du beskriver.

Har du googlat hemorrojder? Känner du igen dig på symtomen?

Har googlat hemorrojer, men tror inte att det är det. Av det jag har läst så är det oftast yttre hemorrojder man får ont av. Min anal ser helt normal ut. Av det jag har läst så har nästan alla som haft hemorrojder haft blod i avföringen, jag har kollat efter nåt sånt i ca 10 dar, men inte sett en enda blodsdroppe. Har heller ingen direkt klåda.

Att man får ont av inre hemorrojder ska vara ovanligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in