2013-10-27, 20:59
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongelidong
Vila i frid Lou!

Ikväll rullar " Perfect Day " på stereon.

Undrar vilka två andra kändisar som mular inom kort nu?...

JJ Cale, Jeff Hanneman, Richie Havens, Clive Burr och nu Lou Reed. En mörkt år för rockmusiken. Så jag hoppas det lugnar ner sig nu för resten av året i alla fall.
Även om jag är orolig för Tony Iommi, Vivian Campbell och John McVie.
Citera
2013-10-27, 21:01
Medlem
Filantropis avatar
Tråkigt, men han har inte åstadkommit någonting bra sedan Velvet Underground om ni frågar mig. Själv är jag förvånad att han levde längre än efter 1970-talet, hehe. Det var nog han med i och för sig.
Citera
Cousin Cocaines avatar

Moderatormeddelande

Postat av Cousin Cocaine 2013-10-27, 21:04
Medlem
Detta är ingen kondoleansbok. Inlägg innehållandes endast "VIF", "RIP", etc + länk till någon YouTube-video (eller liknande) kommer att raderas och varnas.

Tio inlägg raderade.

/Moderator
2013-10-27, 21:04
Medlem
Geres avatar
Oerhört tragiskt....men att dö i sviterna av en levertransplantation ligger väl helt i linje med Lou's livsstil.
Citera
2013-10-27, 21:15
Medlem
Moon The Loons avatar
Tråkiga men väntade nyheter. Favoritalbumet (förutom Velvet då) är kanske lite otippat
New Sensations, blir till att sätta på den skivan per omgående.

Citat:
Ursprungligen postat av Rati
J
Även om jag är orolig för Tony Iommi, Vivian Campbell och John McVie.

John Mcvie såg ut att må prima på Fleetwood Mac konserten i Onsdags.
Citera
2013-10-27, 21:17
Medlem
Risplockarns avatar
Väldigt tråkigt.. Det är synd att de ofta dör så tidigt också, som Kevin Ayers som dog i februari, bara 68 år gammal. Hård livsstil helt enkelt. Men både Kevin och Lou har verkligen levt, minst sagt.
Citera
2013-10-27, 21:27
Medlem
i-can-flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Väldigt tråkigt.. Det är synd att de ofta dör så tidigt också, som Kevin Ayers som dog i februari, bara 68 år gammal. Hård livsstil helt enkelt. Men både Kevin och Lou har verkligen levt, minst sagt.
Lou blev 71 men lite ironiskt med tanke på din avatar som dog 51 år gammal.
Citera
2013-10-27, 22:00
Medlem
deeznutss avatar
Trist, men så skola vi alla vandra.. 71 är dock respektabelt, som vissa tidigare nämnt så skulle man inte förvånats ifall han trillat av 30 år tidigare. Det blir ett järn för gamle Lou ikväll helt klart, gå i frid gamle gosse!
Citera
2013-10-27, 22:08
Medlem
Casabas avatar
Mycket ledsamt. På rak arm är det nog personligen den största musikaliska förlusten för mig under vuxen tid, har svårt att komma på någon i samma paritet. Får hoppas att det kommer lite värdiga inslag och dokumentärer på TV framöver.

Fin krönika av Gradvall
http://www.expressen.se/kultur/jan-gradvall-han-var-skuggfiguren-utan-moral/
Senast redigerad av Casaba 2013-10-27 kl. 22:29.
Citera
2013-10-27, 22:11
Medlem
Attaboy, Lou. SÅ ska ett liv levas. De låtar som jag lyssnar på från honom/Velvet Underground gillar jag jättemycket, men har tyvärr inte grävt djupare i hans musik. Får ta och göra det.
Citera
2013-10-27, 22:28
Medlem
mephedrons avatar
The Velvet Underground and Nico var tidernas bästa album, något liknande hade aldrig tidigare gjorts och har heller aldrig gått att efterlikna.

John Cale lever ännu eller?
Citera
2013-10-27, 22:33
Medlem
nej, ingen R.I.P, sätter istället på loaded-versionen av ride into the sun och dricker ett glas rött. lou reed passade nog aldrig riktigt in i den här världen. hoppas han får bättre tur i nästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Tråkigt, men han har inte åstadkommit någonting bra sedan Velvet Underground om ni frågar mig. Själv är jag förvånad att han levde längre än efter 1970-talet, hehe. Det var nog han med i och för sig.

hört talas om skivan transformer?

och songs for drella som månsan nämnde, för jävla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in