2013-10-27, 19:27
Medlem
Minimois avatar
Kom direkt att tänka på Magician

http://www.youtube.com/watch?v=GJNVpoiBv98
Citera
2013-10-27, 19:27
Medlem
Rommelsteins avatar
Så jävla synd. En av mina absoluta favoriter. Lyssnade på Lou Reed och Velvet Underground tidigare idag, innan jag fått reda på detta, så jag är jävligt förvånad och chockad. Snackade även om honom med några polare igår. Kommer aldrig glömma hans musik!
Citera
2013-10-27, 19:28
Medlem
Meyvens avatar
Fan vad trist, t.o.m. Wikipedia har svårt att fatta det:

"Lewis Allan "Lou" Reed (March 2, 1942 – NO F U C KING WAY) was an American rock musician, songwriter, and photographer.[1] He was best known as....."

( Gissar att de kommer att uppdatera datum så småningom så jag klistrar in inledningen).
Här är länken till artikeln i Rolling Stone. Den är välskriven.

http://www.rollingstone.com/music/news/lou-reed-velvet-underground-leader-and-rock-pioneer-dead-at-71-20131027
Citera
2013-10-27, 19:30
Medlem
Brutes avatar
Take a walk on the wild side, Lou.

Här är hela fullängdaren, Velvets första platta:
http://www.youtube.com/watch?v=Zw4tHPUK6ig
Legendarisk, ända ut i konvolutet av Andy Warhol.

//Brute
Citera
2013-10-27, 19:31
Medlem
Whirls avatar
Fruktansvärt. Ännu en av de största lämnar oss.
Tack för alla minnen, Lou.
Citera
2013-10-27, 20:06
Medlem
Månsans avatar
En stor artist. Ojämn men otroligt bra i sina bästa stunder.
Favoritalbumet är Songs for Drella tillsammans med John Cale från 1990.

Hedrar gamle Lou just nu med att lira hela Rock 'n' Roll Animal. Frun är skeptisk men det är skitbra förstås.
Citera
2013-10-27, 20:12
Medlem
tjack-attacks avatar
"Heroin" har så länge jag kan komma ihåg varit soundtracket till mitt liv. En briljant man och musiker som aldrig kommer bli bortglömd, han är värd mer än 1000 av dagens "artister"! Skulle vilja höra någon av dom göra någonting lika originellt som han gjorde med "Velvet Underground & Nico". Vila i frid <3
Citera
2013-10-27, 20:15
Medlem
Snackade med en kompis om Lou Reed för bara några dagar sedan... Nu är han borta men musiken kommer alltid att leva vidare. Fan vad sorgligt och tomt det känns dock. Tack för allt Lou, din musik har varit ett soundtrack till mitt liv många, många gånger. RIP.
Citera
2013-10-27, 20:17
Medlem
Stormakts avatar
Så jävla konstigt när en så stor ikon går bort. blir till att lyssna igenom Rock n Roll animal!

RIP
Citera
2013-10-27, 20:30
Medlem
Mikojans avatar
Problem med levern. Typisk naturlig död för en gammal popikon. 71 år trots allt en respektabel ålder för en man i Reeds genré.
Citera
2013-10-27, 20:40
Medlem
Kremls avatar
RIP Lou Reed.
Tack för alla musikminnen över alla år..

Såg honom på Cirkus när han turnerade med Magic and Loss plattan, förväntade mig en riktig dödsmässa efter de recensioner man läst men blev helt tagen av närvaron av det hela. Det blev lite från Songs for Drella också samt avslutades med lite andra solo och Velvet godingar, något som tydligen inte hade hänt tidigare under turnén.

Utöver de vanliga klassikerna så rekar jag hans Growing Up In Public platta från 1980..

"They say, Candy is dandy but liquor makes quipsters
and I don't like mixers, or sippers or sob sisters
You know, you have to be real careful where you sit down
in a bar these days"

Slår upp en Ardbeg och lägger Whatever happened To Dick and Steve på vinylsvarven..
Citera
2013-10-27, 20:48
Medlem
Jumalautas avatar
Stor klump i halsen. 71 är väl ok inom gebitet antar jag men lika jävla sorgligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in