• 1
  • 2
2013-10-27, 18:50
Medlem
vad är det dem tittar på? tex nu på FIFA Ballon d'Or 2013 som röstas januari 2014

tittar dem på vad spelaren gjorde förra säsongen eller även nuvarande säsong?
Citera
2013-10-27, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rafarafa
vad är det dem tittar på? tex nu på FIFA Ballon d'Or 2013 som röstas januari 2014

tittar dem på vad spelaren gjorde förra säsongen eller även nuvarande säsong?
Hela året 2013. Dvs. vårsäsongen 2013 och höstsäsongen 2013.
Citera
2013-10-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Hela året 2013. Dvs. vårsäsongen 2013 och höstsäsongen 2013.

Lite märkligt faktiskt att bedöma det efter kalender år när fotbollssäsongen inte följer det.
Citera
2013-10-29, 08:11
Medlem
Cambijaos avatar
Kan lika gärna fortsätta på denna tråden.

De 23 nominerade är

Citat:
Gareth Bale (Wales)
Edinson Cavani (Uruguay)
Radamel Falcao (Colombia)
Eden Hazard (Belgien)
Zlatan Ibrahimović (Sverige)
Andrés Iniesta (Spanien)
Philipp Lahm (Tyskland)
Robert Lewandowski (Polen)
Lionel Messi (Argentina)
Thomas Müller (Tyskland)
Manuel Neuer (Tyskland)
Neymar (Brasilien)
Mesut Özil (Tyskland)
Andrea Pirlo (Italien)
Franck Ribéry (Frankrike)
Arjen Robben (Holland)
Cristiano Ronaldo (Portugal)
Bastian Schweinsteiger (Tyskland)
Luis Suárez (Uruguay)
Thiago Silva (Brasilien)
Yaya Touré (Elfenbenskusten)
Robin Van Persie (Holland)
Xavi (Spanien)

Känns som Xavi alltid kommer med på den där listan oavsett hur han spelat. Busquets borde ha kommit före alla dagar i veckan, Modric med för den delen.
Om de ska en obligatorisk målvaktsnominering så kan de väl välja rätt: Buffon före Neuer.
Iniestas höst har knappast varit så imponerande förutom matchen mot Real Madrid.

Själv så hoppas jag på Lahm tar hem detta.
Citera
2013-10-29, 08:40
Medlem
Hazard borde inte vara med.
Citera
2013-10-29, 08:46
Medlem
Gantss avatar
Mata borde vara med
Citera
2013-10-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Kan lika gärna fortsätta på denna tråden.

De 23 nominerade är

Känns som Xavi alltid kommer med på den där listan oavsett hur han spelat. Busquets borde ha kommit före alla dagar i veckan, Modric med för den delen.
Om de ska en obligatorisk målvaktsnominering så kan de väl välja rätt: Buffon före Neuer.
Iniestas höst har knappast varit så imponerande förutom matchen mot Real Madrid.

Själv så hoppas jag på Lahm tar hem detta.

Buffon gjorde ju en tabbe i mötet med Bayern medan Neuer var hur stadig som helst. Dock så har Neuer tabbat sig i några matcher av lägre dignitet kring februari/mars. Han har dock spelat bra i de stora matcherna - vilket smäller högst.

sedan om Özil får vara med borde Reus också vara där. Hittills i år tycker jag han har hållit bättre nivå, inklusive i direktmötena med Real. Hittills denna säsong kanske BL:s bästa spelare.
Citera
2013-10-29, 09:25
Medlem
Kommer Neymar med för det han presterat i Barcelona under typ 8 veckor? För det är väl bara hans höst som ska räknas med då han spelade i Brasilien i våras?
Citera
2013-10-29, 09:25
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Buffon gjorde ju en tabbe i mötet med Bayern medan Neuer var hur stadig som helst. Dock så har Neuer tabbat sig i några matcher av lägre dignitet kring februari/mars. Han har dock spelat bra i de stora matcherna - vilket smäller högst.

sedan om Özil får vara med borde Reus också vara där. Hittills i år tycker jag han har hållit bättre nivå, inklusive i direktmötena med Real. Hittills denna säsong kanske BL:s bästa spelare.

Buffon har varit betydligt stabilare än Neuer. Neuer känns som en säkerhetsrisk, varje gång han spelar. Hans stil passade bättre i Schalke än i Bayern.

Snarare så att Reus borde ha petat Hazard.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Kommer Neymar med för det han presterat i Barcelona under typ 8 veckor? För det är väl bara hans höst som ska räknas med då han spelade i Brasilien i våras?
Vet inte om de räknar med Jippo-VM, helt klart underligt.
Citera
2013-10-29, 09:56
Medlem
Axezzs avatar
Jag tror att det kommer att vara öppnare en tidigare år, pågrund av att jag tycker inte Messi eller Ronaldo varit lika dominanta under 2013 vilket då kan öppna upp för t.ex Ribery, Zlatan, Mfl...
Citera
2013-10-29, 10:01
Medlem
Gantss avatar
Här är kandidaterna för årets tränare

Carlo ANCELOTTI
Rafael BENITEZ
Antonio CONTE
DEL BOSQUE Vicente
Alex FERGUSON
Jupp HEYNCKES
Jürgen KLOPP
Jose MOURINHO
Luiz Felipe SCOLARI
Arsene WENGER
Citera
2013-10-29, 10:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Jag tror att det kommer att vara öppnare en tidigare år, pågrund av att jag tycker inte Messi eller Ronaldo varit lika dominanta under 2013 vilket då kan öppna upp för t.ex Ribery, Zlatan, Mfl...

Tycker Ribery borde få Ballon d´Or denna gång, en makalöst nyttig spelare. Lahm och Ibrahimovic vore kul att se "på pallen":

http://en.wikipedia.org/wiki/Ballon_...2%80%932009%29

http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_Ballon_d%27Or

Fler försvarsspelare borde nomineras. Det är ju ytterst sällan en back vinner, men Cannavaro lyckades med det 2006.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in