Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-27, 15:07
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Nästan varje gång jag startar om min MBP så ligger det plötsligt en mapp i Papperskorgen som heter "Recovered files".

I denna eller dessa mappar, så finns det bara skräp t.ex dokument som jag har slängt.
Annat som jag slänger hamnar som det ska i papperskorgen utan att det hamnar i en särskild mapp.

Men varför dyker dessa Recovered files-mappar upp egentligen? Det spelar ingen roll om jag har tömt papperskorgen innan omstart eller ej. "Recovered files" dyker upp ändå.

Det har inte alltid varit så, utan det började för några månader sedan. Vad kan jag göra för att det inte ska bli så?
Det gör ju inget egentligen, och påverkar heller inget annat. Men, det är irriterande att inte veta varför.
Citera
2013-10-27, 15:30
Medlem
Du har inte slängt filer från en extern hårddisk, som du sedan har kopplat ut utan att ha tömt papperskorgen först?
Citera
2013-10-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du har inte slängt filer från en extern hårddisk, som du sedan har kopplat ut utan att ha tömt papperskorgen först?

Nej jag har inte haft en extern hårddisk kopplat till denna datorn någonsin.
Enbart mobilen då jag laddar den eller skickar över bilder. När det är gjort så väljer jag att radera bilderna i mobilen genom datorn. Kan det vara det som spökar?

Fast dokumenten som ligger i "Recovered files" är inte bilderna jag har raderat i mobilen.
Citera
2013-10-27, 15:38
Medlem
tzjs avatar
Det gäller även andra versioner av OS X: http://support.apple.com/kb/PH4205?viewlocale=sv_SE
Citera
2013-10-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det gäller även andra versioner av OS X: http://support.apple.com/kb/PH4205?viewlocale=sv_SE

Där ser man. Fast detta händer även om program inte har avslutat sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in