2013-10-27, 06:32
Medlem
0113s avatar
Har fått 10mg Abilify och 25mg Lamotrigin ordinerat av min doktor. Lamotriginet skulle tydligen ökas till 50mg efter ett par veckor, och sen yttligare efter ett tag..
Är det någon med lite kunskap som har nått att säga om den här kombon? Ger det bra effekt? Bivärkningar?

All info är uppskattad
Citera
2013-10-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0113
Har fått 10mg Abilify och 25mg Lamotrigin ordinerat av min doktor. Lamotriginet skulle tydligen ökas till 50mg efter ett par veckor, och sen yttligare efter ett tag..
Är det någon med lite kunskap som har nått att säga om den här kombon? Ger det bra effekt? Bivärkningar?

All info är uppskattad

5 mg abilify och 400 mg lamotrigin här. 200 mg seroquel också. Inga biverkningar av de mediciner du nämner. Förhoppningsvis effekt, kan inte riktigt bedöma det.
Citera
2013-10-27, 10:17
Medlem
mychans avatar
Har också lamotrigin, 300mg, och abilify, 10mg. Lamotriginet vette tusan om det hjälpt något och den har jag ändå tagit ett bra tag (hoppas på att få byta stämningsstabiliserande nu). Tror dock att jag har effekt av abilify för har mått lite bättre sedan jag fick den medicinen.
Senast redigerad av mychan 2013-10-27 kl. 10:21.
Citera
2013-10-27, 12:16
Medlem
Någon som får biverkningar av Lamotrigin?
Citera
2013-10-27, 13:25
Medlem
0113s avatar
Låter ju rätt okej då. Skulle tydligen ta typ 6 veckor innan det ger effekt dock sa läkaren.. Lite segt
Citera
2013-10-27, 13:39
Medlem
warlocs avatar
Lamotrigin var rena rävgiftet. Spydde som en gris av instättningsdosen och blev halvblind när jag hade "full" styrka. Kör Abilify 20mg, voxra 300mg och Venlafaxin 300mg och den är underbar.
Citera
2013-10-27, 14:30
Medlem
0113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warloc
Lamotrigin var rena rävgiftet. Spydde som en gris av instättningsdosen och blev halvblind när jag hade "full" styrka. Kör Abilify 20mg, voxra 300mg och Venlafaxin 300mg och den är underbar.

Venlafaxin (effexor) av nått är väl rävgift hehe. Hade sinnessjuka utsättningssymptom av det samt att det inte gav mej nån positiv effekt.
Det påverkar uppenbarligen oss olika liksom
Citera
2013-10-27, 16:59
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoR
Någon som får biverkningar av Lamotrigin?

Ja, fast det är väldigt dosrelaterat. De värsta biverkningarna är rent kognitivt, när jag var uppe i 400 mg/dygn kände jag mig helt blåst, svårt att stava, vimsig, trögtänkt, ofokuserad, sov sjukt mycket.
Nu på 325 mg så känner jag minimala kognitiva biverkningar.

Dimsyn, munntorhet, ökat sömnbehov, och problem med huden (har alltid haft eksem och lamotrigin har gjort min hud värre)

Men på det stora hela tycker jag det är en bra medicin, skulle inte vilja vara utan den.
Citera
2013-10-27, 17:53
Medlem
mychans avatar
Får också förvärrade eksem av lamotrigin. Men verkar som sagt vara väldigt dosberoende. Hade väldigt svårt för att stava, också svårt att fokusera osv. när jag höjde lamotriginet men nu när jag stått stilla på en dos tycker jag problemen mer eller mindre försvunnit.

Fungerar lamotrigin som stämningsstabiliserande så är det nog värt att vänta ut de värsta biverkningarna.
Citera
2013-10-27, 18:56
Medlem
0113s avatar
Tack för all respons! Känner mej mer säker
Citera
2013-10-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Ja, fast det är väldigt dosrelaterat. De värsta biverkningarna är rent kognitivt, när jag var uppe i 400 mg/dygn kände jag mig helt blåst, svårt att stava, vimsig, trögtänkt, ofokuserad, sov sjukt mycket.
Nu på 325 mg så känner jag minimala kognitiva biverkningar.

Dimsyn, munntorhet, ökat sömnbehov, och problem med huden (har alltid haft eksem och lamotrigin har gjort min hud värre)

Men på det stora hela tycker jag det är en bra medicin, skulle inte vilja vara utan den.
Några biverkningar på det sexuella, typ minskad sexlust??
Citera
2013-10-28, 09:52
Medlem
0113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoR
Några biverkningar på det sexuella, typ minskad sexlust??

Inte för mej iaf, men har bara gått på det i knappt en vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in