Citat:
Ursprungligen postat av
-xanor-
ngn som säljer droger tex men även där kan ju langaren sälja till minderåriga och då är det fel men en langare säljer ju inte för att det är kul ...eller när ngn kör bil utan körkort . och sen mindre brott såklart är väl fan ingen som bryr sig om ngn trimmar sin moped eller? eller
Men varför ska jag bry mig om langaren som säljer till minderåriga? Stackaren mår så dåligt att hans enda sätt att överleva är att underlätta för tonåringar att förstöra sina hjärnor. Bryr langaren sig ifall hans knark gör att en av dom unga som provar på hamnar på sjukhuset? Ser jag det så anmäler jag.
Vet du om att någon kör bil utan tillstånd är hen antagligen en samhällsfara. Tänk om hen kör på någon? Skulle du må bra av att veta att du lät personen köra bil tills detta hände?
Trimma sin moped... kanske inte. Men det inte kul se en 12 år gammal pojke köra på gågator i 70 km i timmen. I det fallet tycker jag det rätt att gola.
Edit: kan säga att jag är rätt liberal mot droger och prostitution. Så om en granne knarkar ner sig varje dag så hade jag inte anmält det. Om någon köper en hora hade jag inte anmält det. Kanske dubbelmoral, men min tanke är att så länge ingen kommer till skada så bryr jag mig inte. Även graffiti är jag inte emot. Det ser jag inte som skadegörelse. Ser jag en taggare göra en snygg graffitimålning på en tråkig grå vägg hade jag inte anmält för det heller. Men det är nog så långt jag kan sträcka mig.