2013-10-26, 22:41
Medlem
I sommar körde jag 108 på 70 sträcka med MC
Det var på en landsväg mitt i skogen 90km/h gräns sen kom en obemannad besninmack med en infart på dit och det var 70km/h pga in och utfart på macken. jag släpptete bara gasen och rullade strax innan 70 skylten men det blev blev tagen för 108Km/h och 3 månaders indraget körkort.
Men tack vare jag kör bil i tjänsten blev det bara en månad.

Jag får skylla mig själv men tyvärr försvann mitt tillstånd att övningsköra för bil som jag gör med med lillebror.

Jag har sökt men inte hittat något vettigt om när jag kan köra med han eller om jag måste gå om handledare kursen och hur länge det gäller.

Någon som vet mer eller vart med om något liknande? Jag är helt ostraffade sen tidigare.

Vill verkligen att han ska körkortet det så fort som möjligt när han fyller 18 så han kan vara min fylletaxi
Citera
2013-10-26, 23:03
Medlem
miikoss avatar
Eftersom spärrtiden är en månad för hastighetsöverträdelse (sammanlagt inom tre senaste åren), så kan ni ansöka så fort ni har fått erat nya körkort.

En introduktionsutbildning är giltig i fem år.
Senast redigerad av miikos 2013-10-26 kl. 23:05.
Citera
2013-10-27, 01:51
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Ser ut som du får vänta en vecka kompis. Du får väl kompensera med att övningsköra mer med han sen när du väl är lämplig till att köra igen. Utöka från x tillfällen till y tillfällen.
Citera
2013-10-27, 11:09
Medlem
Nu har det gått 3 månader och 3 veckor sen det hände.
Jag har precis sökt Ansökan om handledarskap via webben. Jag uppdaterar sen när jag får svar av dem.
Citera
2013-11-29, 19:26
Medlem
Glömde svara här men jag fick tillstånd att övningsköra med lillebror.
Det var ett standard svar, exakt lika som jag fick första gången jag ansökte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in