Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-23, 12:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Män som ens tar upp den här frågan för diskussion borde man klippa bollarna av direkt, så är problemet ur världen.
Citera
2025-09-23, 13:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Det är ju för fasiken det jag skrev tidigare, att hon kan kräva att mannen ska sätta på sig en kondom om hon inte vill bli gravid.
Jo hon tyvärr rätt till att göra en abort i Sverige utan att någon lägger sig i.

Ja enligt nuvarande svensk lag har hon rätt att mörda, men det har inte alltid varit så och det finns inga hållbara moraliska argument för att hon ska ha rätt att mörda. Hon kan ta sitt ansvar och undvika oskyddat sex om hon inte vill föda.
Citera
2025-09-23, 13:33
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja enligt nuvarande svensk lag har hon rätt att mörda, men det har inte alltid varit så och det finns inga hållbara moraliska argument för att hon ska ha rätt att mörda. Hon kan ta sitt ansvar och undvika oskyddat sex om hon inte vill föda.
Det är ju för fasiken det jag skrev tidigare, hon säger åt mannen att sätta på sig en kondom, annars blir det inget sex.
Citera
2025-09-23, 13:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det är ju för fasiken det jag skrev tidigare, hon säger åt mannen att sätta på sig en kondom, annars blir det inget sex.

Nej du lägger hela ansvaret på mannen när kvinnan bör ha samma ansvar att inte ha oskyddat sex. Om de ändå har det ska de inte ha rätt att mörda ett barn för att de har slarvat.
Citera
2025-09-23, 13:53
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Nej du lägger hela ansvaret på mannen när kvinnan bör ha samma ansvar att inte ha oskyddat sex. Om de ändå har det ska de inte ha rätt att mörda ett barn för att de har slarvat.
Men nu det ju tyvärr så att det är kvinnan som bestämmer om det blir sex eller inte, om mannen inte gör som hon säger så får han gå till en annan kvinna eller en prostituerad och få sitt sex.
Citera
2025-09-23, 13:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men nu det ju tyvärr så att det är kvinnan som bestämmer om det blir sex eller inte, om mannen inte gör som hon säger så får han gå till en annan kvinna eller en prostituerad och få sitt sex.

Jaså, jag trodde att båda bestämmer det. Kvinnan har ingen rätt att våldta män.

Kvinnan ska heller inte ha rätt att mörda barn bara för att hon har knullat oansvarigt.
Citera
2025-09-23, 14:02
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Jaså, jag trodde att båda bestämmer det. Kvinnan har ingen rätt att våldta män.

Kvinnan ska heller inte ha rätt att mörda barn bara för att hon har knullat oansvarigt.
Så du menar att över hälften av alla samlag så våldtar kvinnan mannen?
Nä du, till 90% är det mannen som vill ha sex, och vill inte kvinnan ha det så blir mannen utan. Om han inte går till en annan kvinna då...

Gällande abort så är det ju tyvärr kvinnans val och ingen annans då barnet växer i hennes kropp.
Citera
2025-09-23, 14:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så du menar att över hälften av alla samlag så våldtar kvinnan mannen?

Haha var fick du det ifrån, något sådant har jag aldrig skrivit, förvirrad kvinna!

Citat:
Nä du, till 90% är det mannen som vill ha sex, och vill inte kvinnan ha det så blir mannen utan. Om han inte går till en annan kvinna då...

De kvinnor jag har sex med vill ha sex, jag vet inte vilken värld du lever i men det är OT.

Citat:
Gällande abort så är det ju tyvärr kvinnans val och ingen annans då barnet växer i hennes kropp.

Bara för barnet växer i hennes kropp så är barnet inte hennes kropp. Det finns inget moraliskt försvar för att hon ska få mörda en annan människa bara för att hon har knullat oansvarigt.
Citera
2025-09-23, 14:13
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Haha var fick du det ifrån, något sådant har jag aldrig skrivit, förvirrad kvinna!

Jag är inte en kvinna.

De kvinnor jag har sex med vill ha sex, jag vet inte vilken värld du lever i men det är OT.
Kul för dig då.

Bara för barnet växer i hennes kropp så är barnet inte hennes kropp. Det finns inget moraliskt försvar för att hon ska få mörda en annan människa bara för att hon har knullat oansvarigt.
Men nu säger ju lagen något annat, så oavsett vad du tycker så är kvinnans rätt mer värt än din åsikt, tyvärr.
Så det spelar ingen roll hur mycket du gnäller här på Flashback, kvinnorna har lagen och rätten på sin sida.
Citera
2025-09-23, 14:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men nu säger ju lagen något annat, så oavsett vad du tycker så är kvinnans rätt mer värt än din åsikt, tyvärr.
Så det spelar ingen roll hur mycket du gnäller här på Flashback, kvinnorna har lagen och rätten på sin sida.

Sveriges lag säger något annat just nu ja men det har inte alltid varit så och är inte så i alla andra länder. Det bör heller inte vara så, gamla brutala lagar bör ändras, mord bör inte vara tillåtet.
Citera
2025-09-23, 14:18
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Sveriges lag säger något annat just nu ja men det har inte alltid varit så och är inte så i alla andra länder. Det bör heller inte vara så, gamla brutala lagar bör ändras, mord bör inte vara tillåtet.
Ta upp det med dom skriver lagarna, det är inget jag kan göra något åt.

Så sluta gnälla och se till att ändra lagen istället för att sitta här och grina.
Citera
2025-09-23, 14:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ta upp det med dom skriver lagarna, det är inget jag kan göra något åt.

Så sluta gnälla och se till att ändra lagen istället för att sitta här och grina.

Gumman, här diskuterar vi hur vi tycker det borde vara. Vill du diskutera nuvarande lagar i Sverige så finns juridikforumet. Du verkar ha problem med att alla inte vill låta dig mörda andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in