2013-10-25, 17:44
Medlem
svampssons avatar
Den senaste tiden har min dator börjat bli lite märklig. Helt plötsligt fastnar en textruta på skärmen och försivnner inte förrän jag startar om datorn. Just nu är det t.ex en "bild" från namnet från en av mina spotify-playlists.

Ser ut så här: http://i40.tinypic.com/nmdifq.jpg

Någon som begriper lösningen på det här lilla men jävligt irriterande fenomenet?

Mvh

S.
2013-10-25, 18:24
Medlem
Har/hade samma problem. Det händer när man väljer ett alternativ ur högerklicksmenyn, aight?

Temporärt kan man avsluta processen "dwm.exe" genom aktivitetshanteraren(den startar om automatiskt), då försvinner rutan.

En annan lite mer långsiktig lösning är att gå till Kontrollpanelen>System>Avancerade Systeminställningar och välja "Inställningar för prestanda" och bocka ur "Dölj menyer gradvis efter klickning". Det är där skon klämmer.

Jag märker i alla fall ingen större skillnad mer än att rutan inte fastnar igen.
2013-10-25, 18:43
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bageloo
Har/hade samma problem. Det händer när man väljer ett alternativ ur högerklicksmenyn, aight?

Temporärt kan man avsluta processen "dwm.exe" genom aktivitetshanteraren(den startar om automatiskt), då försvinner rutan.

En annan lite mer långsiktig lösning är att gå till Kontrollpanelen>System>Avancerade Systeminställningar och välja "Inställningar för prestanda" och bocka ur "Dölj menyer gradvis efter klickning". Det är där skon klämmer.

Jag märker i alla fall ingen större skillnad mer än att rutan inte fastnar igen.

Stort tack för tipset, det ska jag definitivt testa nästa gång det händer
2013-10-25, 20:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hade du nu sökt lite eller bläddrat lite i början på forumet så hade du funnit denna tvillingtråd -> https://www.flashback.org/t2244400

Dessutom så är rubriken urusel.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in