Citat:
Ursprungligen postat av
anthrax2k
Du påminner om mig själv i mina mörkaste stunder...
Några frågor:
* Vad innebär ordet "meningslöst" för dig?
Kortfattat att det är obetydligt ur ett större perspektiv. Allt man upplever är bara tillfälligt, och dessa tillfällen är allt för korta för att man ska hinna uppskatta dem pa ett betydelsefullt plan
Citat:
Ursprungligen postat av
anthrax2k
* Hur vet du att allt är meningslöst?
Inget(inte tillräckligt iaf) jag ser i samhället faller inom ramen för vad jag anser har mening. För att ta tva exempel sa byggde man förr byggnader, men framförallt, fästningar
med meningen att de ska halla för evigt. Idag bygger man för att det ska halla tills finansiären ska fatt tillbaka pengarna plus avkastning. Förr s planterade Gustav Vasa m.fl. ekar för att vi idag ska kunna bygga skepp för att försvara oss mot fiender. Idag skördar vi allt vi kommer över för $$$, vilket tar död pa oss i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av
anthrax2k
Jag tror inte på att någon kan veta något med 100% säkerhet som TS påstår, och just därför finns det hopp om att livet inte är meningslöst för mig.
Sa ser jag ocksa pa saken.
Citat:
Ursprungligen postat av
anthrax2k
* Även om det(livet) nu är "meningslöst", varför ska du eller jag spendera vår tid med att vara bittra? Hellre försöka uppnå lycka i livet, än att bara existera och låta tiden flyga förbi?
Ja haller med, men det hindrar ju inte depressioner fran att tränga sig pa ibland.