2014-01-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
De läser tråden. Jag klickade vidare på det där krysset på hemsidan som man erbjuds att klicka på och då kom följande otrevliga text upp på min skärm:

Hej
Nu är du här.....
.
Ditt IP nummer är nu registrerat som talar om vem du är.

Hittas ditt IP nummer bland sajter (t.ex Flashback) med
ofördelaktiga kommentarer eller uttalanden kommer det att polisanmälas!!

I annat fall "simma lugnt"

Ja, och flashback lämnar ut IPnummer till höger och vänster
Ytterligare en oseriös företagare som tror företag kan förtalas alltså.

Hundeliten och Dogsfriend kan vara säkra på en sak.
Vad ni än tar er för efter den här storyn, kommer det att granskas.
Företagsnamnen finns sökbara genom google till denna diskussionstråd.

Även andra företag ni startar kommer att återkopplas i denna tråd.

Välkommen till verkligheten, det är en öppen plats och torgskräcken kan vara påfallande om man varit invirad i en manipulativ personlighet.
Citera
2014-01-18, 22:13
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
De läser tråden. Jag klickade vidare på det där krysset på hemsidan som man erbjuds att klicka på och då kom följande otrevliga text upp på min skärm:

Hej
Nu är du här.....
.

Vilka fantasier från den lögnaktiga dagisskatan Bettan K*rin Sigrids*on, när man kollar källkoden på deras olika hemsidor finns inget script för varken besök eller ip spårning.
Haha de utgör 1:a klassens patrask och skojare i hundvärlden.

Tack för handlingarna från Länsstyrelse och Uppsala.
Senast redigerad av LitenTuva 2014-01-18 kl. 22:29.
Citera
2014-01-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenTuva
när man kollar källkoden på deras olika hemsidor finns inget script för varken besök eller ip spårning.

Hehe,
Noterade nu att de förtydligat med "(t.ex Flashback)" där nu, har för mig att det inte stod med först

Som sagt, koden i sig innehåller inga script för att hantera IP-laggning. Det skulle väl i så fall vara om de loggar serverside vilka IP som begär vilka sidor. något jag misstänker att de inte har kompetens till..

Sen detta:
Citat:

Hur tänkte de där?
Om ett IPnr (som de troligen inte har logg på) besöker deras sida och samma IP hittas på flashback (vilket de inte kommer kunna göra) så kommer detta polisanmälas.

Exakt VAD är det som skall anmälas?
Citera
2014-01-19, 18:46
Medlem
Chujis avatar
Det går inte att förtala juridiska personer eller företag. Lycka till med anmälan i så fall, polisen är säkert hemskt intresserad att starta en förundersökning som det inte ens finns lagstöd för.
Citera
2014-01-23, 15:56
Medlem
Nu är hundeliten.se borta och de som fått sina bilder stulna till dogsfriend.net-sidan börjar anmäla den olagliga kopieringen.
Citera
2014-01-26, 16:47
Medlem
Japp, en stor varning är på sin plats för dessa människor, Hundeliten, Dogs Friend och vad de nu kan tänkas kalla sig i framtiden. Om de bara hade erkänt och bett om ursäkt för sitt bedrägliga beteende mot kunderna och lidande de utsatt djuren för, så hade jag kanske varit fine med det.

Att länsstyrelsen ger detta första klassens patrask nytt tillstånd är helt jävla otroligt. Vi får göra vad vi kan för att varna och upplysa hederliga medborgare och hundägare för detta patrask.
Citera
2014-01-26, 23:22
Medlem
så gör dom ett nytt försök.... Ny första sida på Hundeliten med denna text:
Hej
Nu är du här.....
.

Citera
2014-01-27, 15:18
Medlem
Hej!

De är ju helt otroliga! Undrar vad det är de skulle kunna polisanmäla någon för? Allt på det här forumet är sant, finns ju som allmän handling hos Länsstyrelsen.

Citera
2014-01-27, 17:24
Medlem
VanDeKamps avatar
Vilka jädra skojare! Undra om de förstår själva hur genomskinliga deras lögner är. Och är meningen med deras startsida att skrämma någon? Nice try!
Citera
2014-01-27, 21:33
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Hej
Nu är du här.....
.

Snacka om ej trovärdigt måste jag säga. Vad är det här för töntar?
Citera
2014-02-01, 19:21
Medlem
Har läst hela tråden i detta ämne. Visst är det bra att kunna skriva och varna folk i någon riktning om det är konstruktivt så det inte blir en massa "skitsnack" som den här tråden tenderar till.
Vissa verkar ha ganska mycket energi att lägga på det, kanske för mycket.
Det här med IP adresser är lite lurigt. Det behöver inte synas i originakällan för sidan. Sedan har vi flera IT företag som kan koppla upp sig mot en speciell enhet och ta emot signaler. Så man ska inte vara säker. Jag vet! Skulle jag vara er så skulle jag vara lite försiktig hur jag formulerar mig. Flashback lämnar ut IP adresser.
En sak till: Skrivs det för mycket om hat och tyckande så minskas trovärdigheten. En del av er som är drivande har också väldig energi i andra trådar. Bara det säger en del.
Att tänka efter före är ganska bra.
Citera
2014-02-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acl72
Det här med IP adresser är lite lurigt. Det behöver inte synas i originakällan för sidan. Sedan har vi flera IT företag som kan koppla upp sig mot en speciell enhet och ta emot signaler. Så man ska inte vara säker. Jag vet! Skulle jag vara er så skulle jag vara lite försiktig hur jag formulerar mig. Flashback lämnar ut IP adresser.

Ja det finns nog "IT-företag" som kan "koppla upp sig" bäst att du sätter på dig foliehatten igen.

Webhotellet kan oftast se accessloggar för en specifk webbplats. Har ägaren till webbplatsen aktiverat server-statistik (om de har den tjänsten) så kan även de se detta. Dock så lär det vara rätt klurigt att lyckas koppla ihop ett IP därmed en specifik användare här på flashback. Att att sketet webbhotell eller en företagare med tveksam verklighetsförankring skulle lyckas att få ut IP-loggar från flashback finns inte på kartan.

Lite spännande att whoishostingthis.com inte klarar att hitta sidan, dock framgår det av Who.is att de hostas av http://www.vmi.se/ eller i vart fall ligger domänen via dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in