2013-10-25, 08:03
Medlem
Tja.

Eftersom jag ar ett kulinariskt geni, sa har jag kommit pa att den godaste pizzan pa jorden innehaller prastost.
Info: http://www.arla.se/vara-produkter/va...-ost/prastost/

Man kan ha i annan ost tillsammans med den som typ mozarella eller gouda, men mast prastost.
Da blir det alltsa varldens godaste pizza.

Har du provat nagon ovanlig ost pa pizza? Beratta.

Med "ovanlig" sa menar jag just ovanlig pa pizza.
Citera
2013-10-25, 08:11
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermike
Tja.

Eftersom jag ar ett kulinariskt geni, sa har jag kommit pa att den godaste pizzan pa jorden innehaller prastost.

Man kan ha i annan ost tillsammans med den som typ mozarella eller gouda, men mast prastost.

Ja, pecorino ost är ganska gott på pizza! gärna med lite svartrökt skinka, färska skivade champinjoner, oliver och tomat.
Citera
2013-10-25, 08:42
Medlem
får eller getost tillsammans med mozzarella och parmesan kan bli riktigt gott förutsatt att du har en bra skinka att lägga på pizzan
Citera
2013-10-25, 08:54
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermike
Tja.

Roquefort på pizzan är ruggigt god. Kan dock sprida en något suspekt doft i huset.
Citera
2013-10-25, 09:43
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahex
Ja, pecorino ost är ganska gott på pizza! gärna med lite svartrökt skinka, färska skivade champinjoner, oliver och tomat.
och lök såklart, glömde jag nämna.... pizza utan lök är ingen riktig pizza....
Citera
2013-10-25, 13:38
Medlem
JagHarHaftEnOpels avatar
Gjorde pizza med prästost tidigare i veckan och de är riktigt gott.
Citera
2013-10-25, 15:17
Medlem
christerys avatar
Gillar ju ost på pizza, så jag testade Quattro formaggio. Nästan för mycket ost men annorlunda smaker i alla fall.

Tex kan man ha: Chèvre, Jarlsberg, Mozzarella, Grönmögelost (i rimliga proportioner, på var sin 1/4 del av pizzan så man får uppleva de olika smakerna)

Prästosten (den jag köper är ju så låg i fetthalt så den skulle jag inte använda).
Citera
2013-10-25, 20:34
Medlem
EastClintfoods avatar
Något jag körde med för något år sen innan priserna på ost blev alldeles för dyra var att ha i 3 olika sorters ost, prästost, västerbotten och svecia/grevé.. Tyckte det blev riktigt gott då
Citera
2013-10-26, 08:52
Medlem
Aktivers avatar
Är kanske inte så ovanligt men de pizzorna med gorgonzola på är fruktansvärt goda!!!

Annars borde det ju vara gott med ädelost eller någon blåmögelost!
Citera
2013-10-27, 18:37
Medlem
Spackelackans avatar
Som basost så använder jag alltid en långlagrad grynpipig sort som jag blandar med mozzarella. Sedan så lägger jag gärna på bitar med någon krämig grönmögelost som extra piff. Gorgonzola är favoriten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in