• 1
  • 2
2014-04-27, 00:40
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egbp
Klassiskt. Lägger ner en hel halvtimma på att läxa upp och så är han avstängd...
och tråden några månader gammal!
2014-04-27, 05:57
Medlem
Kokain TS.
2014-04-27, 12:50
Bannlyst
Tycker man blev lite för illamående, svettig och yr av Inderal och Seloken, föredrar sotalol (krig är kul). Även om den inte dämpar skakningar, rodnad och hjärtklappning lika effektivt så har den heller inte lika stora biverkningar och hjälper tillräckligt bra.
2014-06-18, 10:34
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedskjutenanka
Inderal är rätt värdelösa mot scenskräck, panikångest och liknande.
Jag tycker du ska låta honom skicka dig till en terapeut, gärna med inriktning KBT.
Det är bättre att bota problemet på djupet.

Jävla tomte. Läs på innan du yttrar sig, inderal är perfekt mot scenskräck, det har hjälpt otaliga. Och sen hjälper det säkert vissa mot panikångest.
Min personliga erfarenhet av KBT är att det är FULLSTÄNDIGT verkningslöst.
2014-11-14, 13:01
Är det i regel vårdcentralen som skriver ut Inderal och jag har varit något slags undantag?

Har nämligen helt problemfritt fått det utskrivet över ett år via psykiatrin, men plötsligt "kan de inte" längre skriva ut det och ber mig gå till Vårdcentralen...

Skitsnack, de KAN ju uppenbarligen skriva ut det bara de vill :-) Men antar att det är så jag får göra. Har fått det utskrivet därifrån för 2 år sen, men antar att de vill träffa mig på nytt först.

Det går inte att beställa via nätet från utlandet istället? Vore enklare än att sitta och vänta på en läkartid, där jag bara kommer säga exakt samma sak som sist jag var där. För en så pass harmlös medicin i mina doser (10-30 mg). Men men.

Först när de tog slut som jag VERKLIGEN fattade hur de hjälper mig i sociala situationer eller när jag uppträder på en scen! Så jävla skönt att inte bli så nervös inombords att man börjar skaka för nästan ingenting. Som man ofrivilligt får stå ut med nu :-(
2014-11-14, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Är det i regel vårdcentralen som skriver ut Inderal och jag har varit något slags undantag?

Har nämligen helt problemfritt fått det utskrivet över ett år via psykiatrin, men plötsligt "kan de inte" längre skriva ut det och ber mig gå till Vårdcentralen...

Låter knepigt, jag har atenolol utskrivet av en läkare på capio psykatri, inga problem för dom.
2014-11-14, 16:39
Medlem
Psykotons avatar
Inderal fungerar verkligen bra mot scenskräck, och det finns en hel del intressant forskning om dess effekter.

Bland annat så kan man visa följande; om en person tar Inderal i en situation som är jobbig, t.ex. redovisning inför klassen, så minskar obehagen nästa gång man är i samma situation UTAN att man behöver ta Inderal, det verkar alltså som om hjärnan "programmeras om". Ska försöka hitta studien och lägga in den i tråden.

Vid svåra besvär kan en låg dos bensodiazepiner i tillägg till Inderal vara positivt, men i lägsta möjliga dos, och naturligtvis inte någon av de mest sederande. Alprazolam eller lorazepam brukar nämnas som bra val.

Kan tilläggas att det är bra att testa Inderal (och ev benso) hemma först, så att man vet hur man reagerar på dem.
2017-05-06, 08:25
Medlem
Vilken dos har ni på Inderal mot rodnad? Funkar de mot att bli röd i ansiktet såfort någon pratar med än? Jag har socialfobi o de värsta är att jag blir illröd i ansiktet för minsta lilla när någon pratar med mig, lider av de något enormt. Kan man ta 60 mg på morgonen o sen 60 mg efter 4 timmar? Jag är 172 o väger 71 kg. Jag åt 40 i början men de hjälpte inte ett skit.
2017-05-06, 09:13
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milano19
Vilken dos har ni på Inderal mot rodnad? Funkar de mot att bli röd i ansiktet såfort någon pratar med än? Jag har socialfobi o de värsta är att jag blir illröd i ansiktet för minsta lilla när någon pratar med mig, lider av de något enormt. Kan man ta 60 mg på morgonen o sen 60 mg efter 4 timmar? Jag är 172 o väger 71 kg. Jag åt 40 i början men de hjälpte inte ett skit.

Tänkte du på allvar att 60 mg till KANSKE KUNDE HJÄLPA ok. Då vågar du inte ringa det jävla numret så du FRÅGAR FLASHBACK? Ge mig avdeldningen för narkotikum syster. Fort. Ok då så här mitt i hela jävla helvetetet på jorden.
Drick sprit, ät benso och skaffa skjutvapen, Står du sen likförbaskat där med något du inte vågar dryfta inför andra har du i alla fall svaret på frågan nära tillhands nästa gång.

Bruka allvar.
2017-05-06, 11:19
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Inderal (sammanfogade trådar om betablockerare/mod) /låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem