Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 12:16
Medlem
didrikskaus avatar
Så jag har en bärbar asus som är kanske 3-4 år gammal. Kan inte direkt säga något mer om den då jag inte är direkt dator kunnig. Men jag undrar om min dator kanske är för dålig för att skaffa ett nyare windows? Kanske är en dum fråga, men jag har ingen aning. Så ett svar från någon som kan lite skulle vara uppskattat!

Har windows vista nu iallafall, om det nu spelar någon roll
Citera
2013-10-23, 13:42
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didrikskau
Så jag har en bärbar asus som är kanske 3-4 år gammal. Kan inte direkt säga något mer om den då jag inte är direkt dator kunnig. Men jag undrar om min dator kanske är för dålig för att skaffa ett nyare windows? Kanske är en dum fråga, men jag har ingen aning. Så ett svar från någon som kan lite skulle vara uppskattat!

Kör vilket windows du vill, tror inte din dator är så dålig att inte klara av det.
Citera
2013-10-23, 13:43
Medlem
G0G0s avatar
Med 2gb RAM och en SSD så funkar Windows 7 fint på ännu äldre hårdvara.
Dessutom kör du ju Vista nu. Burken blir garanterat inte slöare med Win 7.
Citera
2013-10-23, 14:00
Medlem
DrBums avatar
Det kommer att fungera bättre än Vista..
Vista var Microsofts bottenskrap som blev ett OS, Win7 kommer att flyta bra mycket bättre!
Citera
2013-10-23, 14:05
Medlem
didrikskaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Kör vilket windows du vill, tror inte din dator är så dålig att inte klara av det.

Citat:
Ursprungligen postat av G0G0
Med 2gb RAM och en SSD så funkar Windows 7 fint på ännu äldre hårdvara.
Dessutom kör du ju Vista nu. Burken blir garanterat inte slöare med Win 7.

Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
Det kommer att fungera bättre än Vista..
Vista var Microsofts bottenskrap som blev ett OS, Win7 kommer att flyta bra mycket bättre!

Härligt! Så kan jag ju fråga vad är skillnaden på pro och home premium? Eller vad dom nu heter
Citera
2013-10-23, 14:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Härligt! Så kan jag ju fråga vad är skillnaden på pro och home premium? Eller vad dom nu heter

Du finner mer information om detta på Microsofts hemsida.
Citera
2013-10-28, 15:14
Medlem
spückos avatar
Lånar tråden så slipper jag starta en ny.

Använder morsans gamla lappis som helt plötsligt automatiskt uppgraderade till windows 7, utanför min kontroll så att säga. Eftersom jag inte använder datorn så ofta har jag inte brytt mig om att den haft en äldre version. Massa grejer försvann och är inte ens sökbara längre. Flera sökbara filer går inte att öppna för att "den inte hittar sökvägen".
Live move maker lirar inte heller. Vad farre gör man?
Citera
2013-10-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Lånar tråden så slipper jag starta en ny.

Använder morsans gamla lappis som helt plötsligt automatiskt uppgraderade till windows 7, utanför min kontroll så att säga. Eftersom jag inte använder datorn så ofta har jag inte brytt mig om att den haft en äldre version. Massa grejer försvann och är inte ens sökbara längre. Flera sökbara filer går inte att öppna för att "den inte hittar sökvägen".
Live move maker lirar inte heller. Vad farre gör man?

Hade datorn Windows Vista, och uppdaterade till WIndows 7 av sig själv? säker på att ingen annan gjort det? för det låter jävligt märkligt.
Citera
2013-10-28, 21:10
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Hade datorn Windows Vista, och uppdaterade till WIndows 7 av sig själv? säker på att ingen annan gjort det? för det låter jävligt märkligt.

Inte Vista, utan versionen före windows 7 tror jag? Vet att det inte var Vista iaf. Men den uppdaterade sig själv, finns ingen annan än jag och morsan som har tillgång till den och hon har definitivt inte gjort nåt.

Tycker också det är riktigt skumt, aldrig varit med om detta.
Citera
2013-10-28, 21:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Inte Vista, utan versionen före windows 7 tror jag? Vet att det inte var Vista iaf. Men den uppdaterade sig själv, finns ingen annan än jag och morsan som har tillgång till den och hon har definitivt inte gjort nåt.

Tycker också det är riktigt skumt, aldrig varit med om detta.

Mja, att uppgraderar utgåvan krävs även ett par händer som bekräftar diverse olika saker vid installation.

Det var inte Windows Update som gjorde någon uppdatering?

Vilken utgåva hade ni på Vista innan? Vad heter utgåvan nu som ni har idag?
Citera
2013-10-28, 22:23
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Det var inte Windows Update som gjorde någon uppdatering?

Så kan det förvisso ha varit, men hur kan saker ha försvunnit? Det som sparas på skrivbordet hamnar i nån template-mapp och går inte att se som ikoner på själva skrivbordet. Och söker man efter det och försöker öppna så hittar den inte alltid sökvägen, fastän man sparat det och ser att det ligger där. Fattar inget...

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken utgåva hade ni på Vista innan? Vad heter utgåvan nu som ni har idag?

Ursäkta om jag verkar dum men vad menar du med utgåva?
Citera
2013-10-29, 10:02
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Microsoft har kanske lite hjälp till dej:
gå till http://windows.microsoft.com/en-us/windows/downloads/upgrade-advisor

Kör upgrade advisor så talar den om för dej om din dator klarar Windows 7
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem