2013-10-22, 15:59
Medlem
podds avatar
Min pappa fyller 65 om en månad och jag har ingen aning om vad jag ska ge till honom. Jag vill ge något speciellt, något som jag har gjort själv kanske. Känns tråkigt att ge honom en skjorta i 65års present liksom. Han gillar gamla bilar (han har massa små modellbilar), är händig, grym på matlagning. Jag kan tänka mig lägga några tusenlappar på hans present. Jag är öppen för alla förslag, både personliga och lite dyrare.

Jag skulle kunna måla någonting till honom, så om ni har ett bra förslag så är jag tacksam för det också.

Har ni några förslag på bra presenter som ni själva har gett bort?
Citera
2013-10-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av podd
Min pappa fyller 65 om en månad och jag har ingen aning om vad jag ska ge till honom. Jag vill ge något speciellt, något som jag har gjort själv kanske. Känns tråkigt att ge honom en skjorta i 65års present liksom. Han gillar gamla bilar (han har massa små modellbilar), är händig, grym på matlagning. Jag kan tänka mig lägga några tusenlappar på hans present. Jag är öppen för alla förslag, både personliga och lite dyrare.

Jag skulle kunna måla någonting till honom, så om ni har ett bra förslag så är jag tacksam för det också.

Har ni några förslag på bra presenter som ni själva har gett bort?

Du köper såklart några flaskor champagne och ett sabreringssabel till honom!
Citera
2013-10-22, 16:49
Bannlyst
Köp stackarn en enkel flygbiljett till Thailand....Samt en transport flygplatsen - Pattis å Golden mile där....Då blir han förnöjd å berusad av glädje...
Citera
2013-10-22, 16:54
Medlem
Eller så köper du en lite ovanligare kockkniv typ Tamahagane (googla SNMH-1105). Gärna med bra slipstenar så att han kan ta hand om den ordentligt. Gör ett paket och släng med en dvd på hur man vässar japanska knivar.
Citera
2013-10-22, 17:15
Medlem
podds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon
Eller så köper du en lite ovanligare kockkniv typ Tamahagane (googla SNMH-1105). Gärna med bra slipstenar så att han kan ta hand om den ordentligt. Gör ett paket och släng med en dvd på hur man vässar japanska knivar.

Han fick global-knivar i julklapp förra året Men annars var det en väldigt bra idé.
Citera
2013-10-22, 18:34
Medlem
AutofyllarNs avatar
Något du tycker saknas? Typ om han har en liten TV kan du köpa en stor, har han en gammal mikrovågs ugn eller något.
Citera
2013-10-22, 19:02
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Lite äldre och exklusiv whisky brukar alltid gå hem.
Den här är nästan i samma ålder som din far.
http://www.themacallan.com/the-moment/2013/10/introducing-the-macallan-in-lalique-v-the-spiritual-home/
Citera
2013-10-23, 15:15
Medlem
podds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Lite äldre och exklusiv whisky brukar alltid gå hem.
Den här är nästan i samma ålder som din far.
http://www.themacallan.com/the-moment/2013/10/introducing-the-macallan-in-lalique-v-the-spiritual-home/

Grym idé!! Vart kan jag köpa sån whiskey? Finns det på systemet?
Citera
2013-10-23, 20:04
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av podd
Grym idé!! Vart kan jag köpa sån whiskey? Finns det på systemet?

Ett av villkoren för att de skulle få ha kvar monopolet var väl att de ska kunna beställa hem det kunderna vill ha.

Annars får du kolla på Macallans hemsida om det står listat återförsäljare.
Citera
2013-10-24, 00:02
Medlem
MasterBaits avatar
Såg en ny sajt: elegant.se. Det verkar vara ett intressant koncept med att kunna skapa personliga Presentböcker och så har dom jättehäftiga grejer. Kanske ett vackert schackbräde eller en exklusiv olivolja skulle kunna vara nåt?
Citera
2013-10-24, 14:02
Medlem
lousys avatar
TS: Hur lyckades du missa den KLISTRADE TRÅDEN om presenter?

Använd den istället.

Köp en huggorm åt din pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in