2013-10-22, 04:24
Medlem
slapperrrs avatar
Kön: Man
Ålder: 15
Vikt: 60(?)
Erfarenhet: Alkohol
Substans: marijuana

Förord: Detta är min första tripprapport och jag är väl ingen mästare på att skriva långa texter eller att beskriva känslor, men jag ska ge det ett försök så ska ni få följa med på min första cannabis tripp. Detta utspelar sig 2007 då jag var 15 år gammal, alla namn som jag skriver är påhittade. Det kommer nog vara en hel del text. Vill ni bara läsa om när jag trippar och skippa storylinen helt kan ni bara hoppa ner till underrubriken nu börjar trippen.

Femton år och solblekt hår.
Jag var som sagt 15 år gammal och var på vift på Arlanda. Mina kompisar Anton, Felix och Tim satt med mycket bagage, otåligt och väntade på vårt flygplan som skulle ta oss till München som därifrån skulle ta oss till Los Angeles.

Anton och Felix är tvillingbröder och har en pappa i staterna så de fick ta med sig varsin kompis för att leva livet i USA den första månaden på sommarlovet.
Jag har nog aldrig varit så taggad som jag var när jag satt och väntade på det första flyget.

Väl framme i USA är allt underbart, Solen skiner, brudarna är som galna i svenskar, och eftersom att jag är blond går brudfronten ganska bra under resan. Vi är på venice beach på dagarna, badar och solar, är och shoppar och så vidare, bara träffar människor och har det underbart roligt.
Midsommar börjar närma sig och eftersom Anton och Felix’s pappa är svensk i grund och botten så vill han fira midsommar och med några andra svenska familjer träffas vi i ett stort hus och firar hela dagen.

Det är några amerikanska tjejer där (Sarah, Ashley och Jennifer) vi börjar prata med dom och de visar sig att det är riktigt sköna lirare, Ashley’s mamma är svensk så hon förstår svenska men pratar engelska.
Vi som är små får dricka smirnoff ice, vi blir lite smått berusade och börjar prata om allt mellan himmel och jord. Vi börjar prata om gräs och eftersom det är en självklarhet att röka gräs i Californien så blir de förvånade när vi säger att ingen av oss har testat.

Vi snackar lite mer och kvällen rullar på, vi bestämmer vid slutet av kvällen att vi ska träffas igen någon dag framöver, fast då utan några vuxna så ska vi svenskar få smaka på lite lyxcannabis.

Några dagar senare träffar vi upp tjejerna och allt är bra, vi går ut och äter middag och bara har det riktigt gött.
Tiden rinner iväg och mörkret börjar lägga sig över staden.

Vi går till en park tio minuter ifrån där vi åt middag för att träffa upp några fler av tjejernas kompisar. Vi träffar dom och innan jag ens hinner skaka hand med alla nya ansikten trycker Jennifer upp en pipa i mitt ansikte och frågar om jag ska ha?
Nyfiken på vad som ska hända tar jag tacksamt emot pipan och börjar puffa efter några enkla direktioner av Jennifer. Jag har alltid velat testa att röka gräs så varför inte börja med en kickstart i cali?
Citera
2013-10-22, 04:25
Medlem
slapperrrs avatar
Nu börjar trippen
Jag röker lite pipa och skickar vidare den till Tim.
Strax där på har alla smakat på pipan och en kille som heter Michael frågar om vi ska ha tobak eller rent, utan att riktigt fatta vad han menar svarar jag rent och någon minut senare har jag en joint i handen.
Jag tänder den och börjar röka, självklart hostar jag hakan av mig och skickar vidare till Tim som sedan skickar vidare den till de andra.
När jointen är slut står jag bara och väntar på vad som ska hända, eftersom att det för mig inte slår direkt så har jag rökt ganska mycket i ett försökt att bli hög.
-Detta visar sig vara ett kanske inte allt för smart drag.
(inte för att det ska vara farligt, men med tanke på att jag aldrig hade rökt tidigare kanske jag skulle experimentera lite med trippen)

20:00
Vi står fortfarande i parken och pratar när jag känner att mina vader börjar bli lite tunga och balansen är inte helt med på banan. Jag frågar om det är normalt och alla säger att det är lungt, vi fortsätter prata och Tim påpekar att det börjat snurra lite för han, då slår det mig rakt i ansiktet.

PANG så händer det, Jag får en känsla av välmående i kropp & knopp. Jag känner även att värmen i luften och min kroppsvärme börjar dansa och jag får en skön värmande känsla i min kropp.

Jag upplever smaken i min mun mycket mer detaljerat och välformulerat. Jag börjar tänka på något gott att dricka för att skölja ner den svagt brännande torrheten som ligger som snö över ett berg över min hals.

Mina ögon lägger focus på object på ett helt annat sätt och tankesättet börjar skeva iväg medans vi står och skrattar och experimenterar med våra trimmade sinnen.

20:30
Tjejerna säger att vi ska dra och hämta lite saker hos Jennifer och att vi ska bege oss från de trevliga killarna med gräset. Vi säger farväl fnissandes och tackar för det vi fick röka.
På väg mot Jennifer’s hus snurrar mitt huvud riktigt mycket och jag måste fokusera för att kunna gå rakt och hålla balansen uppe.

Jag fortsätter att gå med de andra men hamnar sakta men säkert efter och är nu en bit bakom alla andra.
Sarah märker att något är lite fel och hon kommer och börjar hjälpa mig att gå och lägger min arm runt hons axel. Jag sugs in i mina egna tankar och pratar inte med någon.

Allt bara snurrar och jag kan inte riktigt kontrollera vad jag gå igenom, alla mina sinnen är på sitt max och samlar på sig all onödig information som finns i närheten, jag blir bara högre och högre och tystare och tystare under tiden vi fortsätter gå.

21:00
Här har det svartnat för mig, jag har inget minne alls om vad som händer den närmsta timmen men det finns bilder som påpekar att vi var hemma hos Jennifer. Efter att vi varit hos Jennifer ska vi gå till Ashley och börja supa, eftersom att tjejerna är nyktra så vill de hem och börja dricka!

22:00
Jag mår bättre och är tillbaka från min tysthet,
Jag börjar kolla hur de andra mår eftersom att jag tar för givet att det som hänt för mig har hänt för de andra också, men eftersom de mesade lite med rökningen så är ingen lika stekt som jag.

Jag börjar prata med Anton och frågar hur han mår och om han är lika stekt. Jag ser att han börjar tänka djupt, och efter någon minuts grubblande utbrister han:

-Jag är fan riksbäng!!

jag skrattar bara åt han medan vi fortsätter att promenera längst den väl-trafikerade vägen. Efter min bekräftelse om att min polare mår bra ropar jag på tim, som kommer med ett leende på läpparna och vi börjar prata om all skit jag kan tänka på.

Vi börjar skeva iväg på något skämt innan Anton säger att vi måste uppskatta naturen med samtidigt som han lägger ögonen på en stor palm.

Vi ställer oss jämte palmernas rötter och kollar upp längst de långa stammarna och skevar ur för att vi uppfattar palmen att vara några hundra meter hög (vilket den så klart inte är).
Vi börjar prata om mat och får våran önskan igenom när vi ser ett Mcdonalds på vägen hem mot Ashley. Vi alla beställer groteska mängder med mat och suget efter något att sätta i magen har aldrig varit lika stort.

Det som senare kommer till min förvåning är att jag inte kan äta.
Jag tar några små tuggor på min burgare och trycker i min några pommes medan mina vänner pressar för fulla muggar och riktigt njuter av explosionerna av smaker som de upplever i deras munnar.

Jag kan i alla fall njuta av min läsk medan vi väntar på att de sönder munchade pojkarna trycker i sig maten.

23:00
Vi har lämnat donken och fortsätter våran promenad mot Ashley. Väl framme knäpper vi bärs och sitter och pratar, jag är nu på afterglow och mår bara bra, har en mysig men trött känsla i min kropp.
Vi börjar köra drick-lekar och spriten är i farten.

23:30
Min afterglow sitter fortfarande i lite men jag känner att min fylla har kontrollen nu och innan någon märker något sitter jag i kalsonger i Ashleys Jacuzzi (vi satt och drack på baksidan, och där fanns även en jacuzzi)

När Felix väl märker att jag har hoppat i plurret går det snabbt innan Jennifer, Ashley och Sarah står i bikini. Vi fortsätter supa och bada länge innan vi bestämmer oss att gå upp och klä på oss. Tim och Jennifer har under kvällen raggat på varandra öppet och jag märker nu att de sitter och håller om varandra i poolen, Jag säger år de andra att dra så de kan få sitta och mysa ett tag själva.

Vi andra går in och klär på oss. Jag är nu ganska full och trött så jag lägger mig i närmsta säng så fort jag klätt på mig.
Bara en sekund efter att jag lagt mig i sängen öppnas en dörr som leder in till ett badrum och ut kommer Ashley nyduschad. Hon sätter sig på sängkanten och jag drar då ner hon i sängen och vi börjar mysa.

När Tim och Jennifer är klara och alla har kläder på sig är det dax för oss att fara. (Klockan är nu kanske 03,30) Vi börjar gå hem och tjejerna följer med oss en bit på vägen, när vi ska säga hejdå kramar jag om alla tjejer och ger några stora kyssar till Ashley.

03.45
Vi pratar om kvällen som varit och skrattar åt att vi rökt gräs och allt känns så jävla perfekt. Småfulla ramlar vi hem till Felix och Antons pappa vid 4 snåret och direkt är det dax för sängen.

Sammanfattning
En rolig kväll och en skön första tripp på cannabis, även om jag blev lite för skev där ett tag Ett bra minne i mitt liv som jag troligtvis sent kommer att glömma. hade svårt att inte säga något till polarna hemma i Sverige, det var ju så jävla roligt och en så skön känsla!

Nu bor jag i Los Angeles och röker cannabis dagligen samtidigt som jag njuter av collegelivet på Santa monica college. Träffade även Tjejerna för någon dag sedan, umgås lite nu och då!

Förlåt om dåligt språk, såsom stavfel och särskrivningar samt gramatiska fel gjorde det jobbigt för dig att läsa min historia..

Hoppas ni gillade det, får jag bra respons skriver jag nog fler rapporter om mina MDMA äventyr, kanske berättar en LSD saga någon dag, haha vem vet...

OBS: Har du några frågor är det bara att fråga på!
Citera
2013-10-22, 05:19
Medlem
Tripp, afterglow, minnesluckor(men så detaljerat efter 7 år? )

Uppdelningen tyder även på att du läst några LSD-rapporter för mycket här på FB. Så farbricerat.

-1 av 5, dream on.
Citera
2013-10-22, 05:57
Medlem
slapperrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Tripp, afterglow, minnesluckor(men så detaljerat efter 7 år? )

Uppdelningen tyder även på att du läst några LSD-rapporter för mycket här på FB. Så farbricerat.

-1 av 5, dream on.

Jag har bra minne? Jag har tydligare och mer exakta detaljer om T.ex när jag var med om tsunami vågen 2004.

Haha, jaa kanske det, jag har läst en del LSD-relaterade rapporter men sättet jag skriver på vet jag inte vart det kommer ifrån... inte är det då flashback förhoppningsvis
Citera
2013-10-22, 23:59
Medlem
öhh ... ser att du är ny på Flashback

bra skrivit, bra skrytit om ditt fina svenne utsende och dålig myt som han andra sa Dream on...
Senast redigerad av heronisten 2013-10-23 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in