Svara
2013-10-22, 00:39
Medlem
Jag har efter att ha läst en väns tripprapport beslutat mig för att försöka sammanfatta en omvälvande period det här året. Eftersom jag väldigt gärna vill förbli anonym kommer jag att tumma på ett par detaljer i denna rapport/berättelse som kanske är av intresse men som utan tvekan outar mig. Är väldigt mycket att skriva men ska försöka hålla mig kort. Blir därför mer av en berättelse än en renodlad tripprapport, jag förväntar mig inte höga betyg eller bra feedback men jag känner att jag behöver skriva av mig någorlunda. Kan börja med att säga att detta utspelar sig på andra sidan jorden.

Substanser: MDMA, Opium, Ketamin, Cannabis, Benso, Kodein, Tramadol, Alkohol
Dos: I ärlighetens namn förtar det kanske utbildningsvärdet men har glömt bort väldigt många exakta siffror.
Tidigare erfarenhet-CB, Benso, Opiater, syntetiska CS, Z-analoger, Alkohol.
Ålder: 18-22, Kön: Man, Vikt: 85-95kg

Egentligen börjar denna historia mitt i ingenstans utan någon egentlig anledning. Jag hade varit på resande fot under 2 månaders tid och hade under denna tid brukat någon av de droger jag nämner i substanssektionen dagligen(förutom de 3 första och alkohol). Detta hade skett utan några direkta problem och det hade inte heller gjort några större avtryck i reskassan. Det som däremot förändrade var en period jag hade i slutet av resan då jag och mitt sällskap av någon anledning totalt släppte hämningarna. Visst att dagligen bruka droger såsom cannabis och med jämna mellanrum benso kan för vissa framstå som rätt extremt men för mig och mitt sällskap var det ingen större grej egentligen.

Det som däremot hände under dessa 2 veckor var att jag testade en hel del nya substanser samt att jag dessutom kombinerade dessa i en utsträckning jag inte hade gjort förut. Istället för att skriva i dag för dag form får jag ge korta sammanfattningar per ny drog vilket är Opium, Ketamin samt MDMA.

Opium- Egentligen är det inte riktigt den första gången jag tar opium men det är den första gången det verkligen ger den effekten den ska. Tidigare har jag ätit torkad opium vilket mest har gett ett mindre välbefinnande samt lite problem med att somna. Men det som ska komma nu är på en betydligt annan nivå. Jag befinner mig i en mindre stad på ett hotellrum där jag och en vän har kommit över opium i en sorts kletig röra. Egentligen var det drogen LSD vi var ute efter men då försäljaren inte hade den i lager fick det bli opium istället. Vi har absolut inga förberedelser, inga spellistor, ingen läsning på flashback eller något alls i den stilen. Det enda vi har gjort är att vi har köpt lite mat då min erfarenhet av opiater är uttorkad hals. Det som sker är att vi tar runt 1 gram var av det indiska opiumet på varsin glassked och sväljer det tillsammans med glass samt läsk. Smaken av vallmo är bland det vidrigaste jag någonsin har känt och jag kan säga att bara det är en försmak av att jag om det är opiater jag tar håller mig till det mer smakfria kodein.

Det tar ett tag för ruset att smyga sig på, vi sitter och diskuterar samt lyssnar på lugn och skön musik. Till en början känner jag inte ens någon större skillnad fram tills jag inser att mitt huvud är otroligt tungt. Sättet jag pratar på är riktigt avspänt. Det är inte på viset att jag sluddrar eller talar långsamt, det är bara avspänt. Hela kroppen är i en slags förlamad känsla där jag sitter fastklistrar i stolen och bara njuter. Ni som någon gång fått värktabletten Citodon kan tänka er den lilla ruskänslan man får av den tabletten fast ggr 1000. Nåväl, när jag känner att peaken börjar lugna ner sig tar jag runt ännu ett gram till den kletiga sörjan. Har absolut ingen riktig koll på hur man bör dosera men gör det ändå. Den här gången går det snabbt innan jag peakar igen och dessutom rätt snabbt innan det övergår till en boxningsmatch mellan himmel och helvete. Jag mår helt perfekt och känner att det är dags att lägga sig. Men det går bara inte att somna. Varje gång jag tror att jag har somnat upptäcker jag att det egentligen bara är lucida drömmar som jag kan styra i riktningen jag vill. I en dröm sover jag faktiskt men när jag kommer på det väcker jag mig själv och är tillbaka i riktiga världen.

Det som dock stör mest är kliandet. Kliandet som sker precis överallt. Det sticker i hela kroppen och det slutar bara inte. Hur mycket jag än kliar slutar det inte. När jag ligger helt still och försöker hålla mig är det som att jag ska bli galen på hur mycket det sticker och kliar. Tyvärr har jag vid tillfället varken benso eller cannabis för att lugna mig utan jag får helt enkelt rida ut det. Vilket slutar i 9 timmar i en hård säng med lucida drömmar och kliande över hela kroppen. När jag på morgonen väl bestämmer mig för att ta tag i mig själv får jag en känsla av att jag behöver spy vilket jag gör på toaletten. Det var inte nådigt heller, den dagen var en stört grov avtändning. Mådde riktigt jävla dåligt fram tills jag rökte en joint som återställde mitt humör någorlunda. Jag vet att jag egentligen får skylla mig själv som inte läste på eller något alls om det innan men under resans gång och under mitt liv överhuvudtaget har jag tagit och blandat saker i dosering lite hur som och det har aldrig slutat dåligt.
Citera
2013-10-22, 00:54
Medlem
Forts-
Opiumet var alltså dag 1, följande 3 dagar beskrivs bäst av en allmän dimma i gräsets och haschets tecken. Men det skulle komma en fortsättning. I nästa stad fortsätter jakten på LSD vilket verkar omöjligt att finna. Dock visar det sig att en av försäljarna har MDMA-kristaller till salu vilket vi genast nappar på. Inför dessa två dagars trippande valde jag i alla fall att läsa på om doseringen av drogen.

Tripp 1- Delar upp kristallerna i högar om 150mg vilket rullas in i rullpapper och bombas. Promenerar lugnt till klubben där det kvällen till ära spelas goa-trance. Det pirrar i hela kroppen när jag går förbi vakterna. Är jag redan påverkat eller inbillar jag mig? Den tidiga placebon blir rätt tydlig då jag direkt kommenterar hur totalt jävla värdelös musiken är. Sätter mig ner och väntar i runt 30 minuter och absolut ingenting händer. Överväger att rulla en joint för att bli hög på något men avstår ändå eftersom jag av förväntan inte vill mixa ruset första gången. Något som visar sig vara en bra idé. Bara 10 minuter senare känner jag hur ett pirr sprider sig i kroppen. Jag får en känsla av att jag måste dricka vatten vilket jag iväg och beställer. Jag är fortfarande inte i tankarna om att jag är påverkad men jag känner att det börjar komma. Det är först när jag börjar dansa som jag inser vilken fantastisk drog MDMA är. Jag är inte vidare pigg eller något men jag är bara otroligt kärleksfull. Mina armar rör sig i helt otroliga rörelser vilket för mig såg helt naturligt ut då men som jag vid närmare eftertanke inser är idiotiska. Men det rör inte mig något eftersom jag bara vill sprida kärlek runt omkring mig.

Jag tänker att det kanske bara är placebo, vem vet. Springer iväg till toan för att titta mig i spegeln och ser att mina pupillar är stora som golfbollar. Inser då kanske 10 min efter att ruset börjat verka att jag nu är i sjunde himlen. Tyvärr är jag bara däruppe i 1 timme innan ruset börjar dala ner. Det roliga var att detta märktes i och med att jag tyckte att musiken bara blev tråkigare desto längre tiden gick. Under timman ruset var som bäst tyckte jag att goa-trance var den mest utvecklade musik som någonsin gjorts däremot Avslutar med att promenera hem för att röka ett par jointar och varva ner. Mådde inte alls dåligt dagen efter heller som det har sagts att det ska göra.

Något som däremot skedde två dagar senare. Kort sammanfattat var ruset väldigt väldigt kort jämfört med första gången. Mådde när det dalade inte speciellt dåligt men jag tyckte att allt var tråkigt. Rökte en joint som förbättrade läget i en timme men efter det var jag allmänt hängig. Trots att jag var på en cool klubb med bra musik och bra stämning kunde jag inte uppskatta det. För jag var inte på MDMA. Det ironiska är att mina vänner är mitt uppe i sitt rus men inser att jag bara vill åka hem vilket vi gör för att förlänga kvällen med ett par jointar. Dagen efter rus 2 relativt bra men det var en stor känsla av tomhet. Att jag saknade något. Fick sitta och verkligen intala mig själv, du behöver inte MDMA varje gång du festar, det räcker med att ha testat. Håll dig till gräset var huvudtanken.
Citera
2013-10-22, 01:08
Medlem
Med huvudtanken att hålla sig till gräset spenderas kommande dagar snarare tvärtom. Mängder av benso kombineras med gräs och tramadol. Hela flaskor med hostmedicin innehållande kodein dricks och det allmänna tillståndet kan beskrivas som hög 24/7 på cannabis tillsammans med något annat. 5st 10mg valium med 15st 0,25 mg xanax tillsammans med otaliga jointar var huvudingredienserna under 3 av kvällarna.

Men det nya provet ska komma efter en relativt lugn kväll. Gräset är slut och mina vänner har tagit LSD(som jag skippade för att halsa en flaska med kodein i och ta ett par xanax). Mina vänner har planer på att återigen ta LSD då vi träffar två intressanta personer som bjuder med oss för att testa på ketamin. Jag har tidigare under kvällen faktiskt påpekat att hästbedövningsmedel inte är något vidare för mig och att jag tänker nog inte ta det. Men jag övertalar mig själv att det kanske är lika bra att testa, något kanske påverkat av att jag tagit en xanax eller två halvtimmen tidigare. Förberedelserna består av att dessa två personer under tiden de kokar upp ketaminet till en sörja från de medicinska ampullerna(alltså 100 procentigt rent) förklarar lite av effekterna. En nyckel är det man snortar. Nu har jag absolut ingen koll på hur mycket man brukar ta på en nyckel men enligt våra vänner körde vi mellan standard/över standard.

Jag börjar med 2 nycklar i höger näsborre och två i vänster. Promenerar iväg och sätter mig på stranden och känner inte av någonting först. Fram tills jag ska ställa mig upp och röra på mig. Den känslan är svårbeskrivlig för utomstående men kan sägas vara bland det märkligaste jag någonsin upplevt. Tänk dig att du går rakt fram i en för dig normal takt. Men du känner att din kropp inte hänger med. Du tror och upplever att din kropp är i en skugga framför dig själv och att du går helt normalt även om du är fullt medveten om att du spatserar galet vingligt utan kontroll över dig själv. Går in och tar ytterligare 3 nycklar och nästa promenad blir ännu roligare. Hallisar i form av springande hästar samt en gångstil som jag gärna hade upplevt igen. Tyvärr somnar jag innan jag hinner köra till det berömda k-hålet.

Just ketamin var för mig en väldigt skum drog. Jag intog den i den renaste formen nasalt och väldigt mycket för att vara första gången. Jag vet inte om xanaxen förtog mycket av den effekten som ska kännas(var max 2 0,25mg xanax) men förutom en väldigt kort hallis var det den avdomnade effekten i framförallt ben och armar som var det speciella. Lyssnade inte på någon musik alls under detta rus utan jag bara flöt med. Kan tänka mig att det är helt annorlunda på dansgolvet.

Tillbaka till livet efter denna fina kväll spenderas det med ännu mer kodein, tramadol, benso och cannabis.
Citera
2013-10-22, 01:25
Medlem
Detta fina blandmissbruk når sin kulmen en kväll. Nu har jag alltså under 2 månaders tid använt en mild samt ett par omilda substanser i stor utsträckning för att under en period på 2 veckor totalt gå loss samt testa väldigt tunga substanser.

Den absolut sista dagen av denna period avslutas med en episod jag egentligen skäms över men likväl kan berätta. I besvikelse över en utebliven händelse bestämmer vi oss för att göra av med hela vårt förråd. Mitt minne av själva ruset är inte speciellt detaljerat förutom att jag hade ett helvete att sova men mådde som en kung innan jag la mig i sängen. Lugn, uppe, ned, skratt, lugn, upp, ned, skratt i en berg och dalbana som aldrig verkade ta slut. Men kort beskrivet bestod kvällen i kopiösa mängder gräs, snortande av 2 krossade små xanax, en och en halv karta(15 st små) xanax oralt, en halv karta(5st) valium oralt, 3/4 flaska hostmedicin(75ml) med kodein oralt samt 2 tramadol oralt.

Detta var helt enkelt för mycket då föregående mängd bara var för mig.
Både jag och mina vänner insåg att vi inte kunde hålla på detta vis mycket längre till det det förutom att skada våra kroppar rätt brutalt, skulle det garanterat sluta i ett beroende svårt att ta sig ur. Något jag knappast ville ha med bara veckor till hemresa.

Kommande vecka var ett direkt helvete. Jag kunde inte kissa och hade stora sömnproblem. Fick hålla mig ifrån bensot vilket gick i 3 dagar innan jag tog en liten xanax för att sova. Samt att jag rökte gräs tre av dagarna. Men det var bensot och det övriga jag ville komma bort från. Efter kanske 6-7 dagar då jag befann mig i ett känslomässigt ingenmansland där jag inte direkt visste om jag var tillfälligt deprimerad i en sorts avtändning eller om jag skulle förbli så här på grund av drogerna. Men det släppte. Jag blev glad igen och kände faktiskt inget sug alls till någon drog. 2 dagar gick innan jag rökte gräs igen som jag gjorde kommande 3 dagar men det berodde i det här fallet mest på att jag inte har mer att göra än att vara bäng. Tog ingenting annat förutom valium, kodein och prometazine sista kvällen för att göra av med det absolut sista i väskan.

Men efter det var det stopp. Rökte inget gräs på en månad efter jag kommit hem och har inte använt några andra droger än cannabis(sporadiskt) och alkohol efter det.

Jag har naturligtvis insett att jag inte är odödlig och att mitt slarv med dosering osv någon gång kommer sluta illa. Det är också av den anledningen som jag ser mycket av det jag gjorde under resans gång som dumma ungdomshandlingar. De negativa eftereffekterna av opiaterna, MDMA samt bensot har gjort att jag nu i efterhand har stor respekt för dessa droger och om jag tar dessa i framtiden kommer det vara med stor försiktighet. För samtidigt som euforin och avslappningen av dessa preparat är svåruppnådd på andra vis än just droger, är det som sker i efterhand också jävligt svårt att uppnå för en frisk människa om den inte brukar droger.

Jag antar att jag kom ifrån det jag skrev i första inlägget men jag har försökt sammanfatta denna 2-veckors period bäst möjligt. Är inte ute efter bra betyg eller klappar på axeln. Men däremot har jag på många sätt lättat en sten från mitt samvete. Även om jag utelämnat detaljer osv har jag skrivit ner den idiotin jag sysslade med dessa dagar.

Shoot!
Senast redigerad av trevandeman 2013-10-22 kl. 01:39.
Citera
2013-10-22, 02:41
Medlem
deadprezs avatar
oj vilken resa.
skönt att höra du har tänkt till kring ditt blandande.
av texten att döma tolkar jag det som du gillade benzo innan resan?
hoppas du lägger dem på hyllan från nu. annars kika benzo forumen här för oändligt med inspiration om hur jävligt det är att sluta med.

cannabisen däremot, tycker jag du ska fortsätta med!
Citera
2013-10-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadprez
oj vilken resa.
skönt att höra du har tänkt till kring ditt blandande.
av texten att döma tolkar jag det som du gillade benzo innan resan?
hoppas du lägger dem på hyllan från nu. annars kika benzo forumen här för oändligt med inspiration om hur jävligt det är att sluta med.

cannabisen däremot, tycker jag du ska fortsätta med!

Ja det var lite fear and loathing över det hela.
Fick insikt rätt tidigt i effekter på kropp och hjärna men får väl tyvärr dra klyschan ung och dum. Du befinner dig på andra sidan jorden där det är mer accepterat, det är billigare samt lättare att få tag på. Kan låta lite sorgligt men jag mådde aldrig dåligt under perioden jag körde som hårdast. Ett direkt sug efter en specifik drog infann sig aldrig utan det var mer, "äh vafan jag har rökt och jag har lite valium och kodein, kan vi lika gärna mixa".

Alltså mitt förhållande till benso är lite speciellt. Innan resan har jag testat det fåtal gånger och tyckt att det varit relativt tråkigt. Har varit enstaka tabletter som mest har gett en insomnande eller lugnande funktion. Det är dock under resans gång som tankarna utvecklas kring det. Första bensot under resan var en temesta i minsta styrkan som slog ut mig i 14 timmar. Tänkte då att det här är för starkt för att någonsin kunna ha kul på, man somnar ju bara. Men för varje gång jag skulle ta var jag tvungen att ta mer och mer för att kunna sova. Trots förmaningar från andra vi träffat om att ta 1 piller för att sova och fyll på om du vaknar, tryckte jag istället 4 för att sova och ytterligare 2-3 om jag vaknade. Vilket utvecklades till mer och mer. Tyckte fortfarande att den var relativt tråkig att flumma på tills jag kombinerade med gräs, det var i princip all hell breaks. Med ökade toleransen kunde jag utan problem ta femton xanax och röka stora mängder gräs utan att somna. Började uppskatta bensoruset mer och mer och kunde efter att ha kombinerat första gången faktiskt uppskatta ett rus på bara benso(i stora mängder då förstås).

Men trots detta hade jag tankarna om beroende osv i tankarna. Till exempel har jag endast blandat benso och alkohol en gång och det var i mycket små mängder av båda substanserna. Har inte tagit benso sen jag kom hem och kommer troligtvis inte göra det på ett bra tag heller. En stor anledning är att jag i små mängder inte uppskattar det. Om jag nu när toleransen sjunkit bara tar en eller två är det nästan garanterat att jag somnar. Tar jag femton nu går det garanterat illa. Jag har varken tid eller pengar eller egentligen lust att bygga upp en tolerans på benso igen. Jag menar när du får sextio xanax och 30 valium för under femtiolappen är det rätt lätt att få i sig stora mängder. Men det har jag inte i Sverige och det är jag glad för. Jag kanske inte är svag i den bemärkelsen att jag blir beroende för jag kunde lägga av rätt fort utan större problem. Däremot är jag väl kanske svagare i frågan om , finns det och är det billigt - ja då kör vi. En dum vilja att vilja upptäcka och experimentera.

Cannabis har jag brukat i flera års tid. Jämna uppehåll gör att jag aldrig haft några problem med den drogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in