• 1
  • 2
2013-10-22, 21:05
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigster
Tjena FB satt och tnkte p den trend som p ngot stt brjat synas under 2000-talet dr det finns mnga "Super" feminister som avskyr mnn fr den ena eller andra anledningen. Tnker d att man borde ta sig en titt p sig sjlv d man som mans hatare inte r bttre n alla mansgrisar som fresprkar kvinnofrtryck och liknande.
Kan tilgga att jag har inget emot feminister och har sjlv feministiska sikter inom min ideologi s som jmlikhet och liknande men det knns som att de feministiska extremisterna har tagit ver.
Min frga blir som fljer: r det en stro grupp som r just manshatare eller r det en hgljud minoritet som fresprkar en vrld utan mnn? Vad tror ni har har franlagt dessa sikter? Kan det finnas ngot strre djup n endast blivit dligt behandlad och dumpad av sin ex-macke?

Du fr grna frklara vad som r mansgrisigt fr mig...
Som det ser ut idag, har det kmpats aktivt mot det s kallade patriarkatet i femtio r. Den etniskt svenske mannen gr p sina tr fr kvinnor, "fr annars kan de knna sig krnkta".

Patriarkatet finns ej.

Den feministiska retoriken har ftt styra vldsfrgor mm. i trettio r. nd behver organisationer som ROKS hgre anslag. Anslag till vad? Manhatskampanjer? i det minst patriarkala landet i universum.
Lika f kvinnor mrdas i sina hem varje r som fr 30 r sedan. Nr feministerna ftt diktera vilkren fr hur frgan skall hanteras, borde det vll nd betyda att de baserat sin politik p felaktiga analyser i trettio r.

Jmfr du sifrorna med Italien, s ser det likadant ut dr. Italiens mn r vll nd bland de mest diviga, prestigefyllda snubbarna i universum.

Det r den feministiska analysen som fr diktera, som r felaktig och folk dr i ondan. I verkligheten.
Att gra felaktiga analyser visar varken respekt eller hjlper riktiga offer.

Om vi mn blev lite grisiga, sger ifrn skarpt mer kring feministtramset o.s.v. S r jag vertygad om att kvinnors ohlsa skulle minska. Kvinnor skulle generellt knna sig mer lyckliga, nr de ej tvingas in i en falsk offerflla.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-10-22 kl. 21:07.
Citera
2013-10-22, 22:14
Medlem
Chigsters avatar
Min definition av mansgris skulle vara mnn som nervrderar kvinnor eller allmnt har i stort generalliserat hela kvinnobefolkning och tycker dem r mindre vrda och inte duger till ngot.
Citera
2013-10-22, 22:19
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Min frga blir som fljer: r det en stro grupp som r just manshatare eller r det en hgljud minoritet som fresprkar en vrld utan mnn? Vad tror ni har har franlagt dessa sikter? Kan det finnas ngot strre djup n endast blivit dligt behandlad och dumpad av sin ex-macke?
Jag tror att de som r verkliga manshatare, r en relativt liten grupp men dom skriker hgt. Personligen s ogillar jag starkt den sortens feminister och tycker att de gr mera skada n ngt annat.
Jag tror att du fr g tillbaka nd till deras uppvxt fr att finna frklaringen till vf ngn blir manshatare.
Jag knner sjlv till ngr och har tom blivit utsklld av en d jag en gng tagit p mig parfym - ingen stark, otck parfym- utan en mjuk, diskret doft som jag sjlv tyckte om men jag blev anklagad fr att vilja behaga mn och att jag drfr var utan egen vilja. Jag blev inte srad men jag tycker att det bevisar hur de verreagerar p det mesta.
Citera
2013-11-29, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NotEnoughCowBell
Det patriarkala samhllet tar just fram de mest extrema och manshatande feministerna, stter de i rampljuset, just fr att utva makt; det handlar om att frminska den feministiska kampen.
Fr det frsta s tog patriartismen slut p 60 talet. Fr det andra s skriker dessa sk tok-femister s mycket och hgt i media att ingen behver plocka fram dessa engda idioter!
Citera
2013-11-29, 10:52
Bannlyst
Citat:
Min definition av mansgris skulle vara mnn som nervrderar kvinnor eller allmnt har i stort generalliserat hela kvinnobefolkning och tycker dem r mindre vrda och inte duger till ngot.

P samma stt som tex Fanny strm raljerar ver hur kassa mn r?
Citera
2013-11-30, 20:30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Och ja, extremister r givetvis lika illa oavsett vilken sida de str p.

Nja, det beror vl p om samhllet stdjer extremismen eller inte ? Vnsterextremism och extremfeminism r trots allt accepterat av media och politiker uppe vid makten. Har man bara makten bakom sig knns det inte srskilt svrt att vara extremist.
Citera
2013-12-01, 00:36
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Kallar du dig feminist i Sverige s r du en manshatare svrare n s r det ju inte eftersom feminism som ideologi har spelat ut sin roll fr lnge sen och inte p ngot vis handlar om jmstlldhet lngre s handlar det om ngot annat, nmligen manshat.
Feminister som klagar p mansgrisar projicerar bara till 100% deras eget hat.

Jo, svrare n s r det.
Citera
2013-12-02, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Jo, svrare n s r det.

Nepp inte alls. Nr det kommer till feminister kan man vara precis hur kategorisk som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in