Citat:
Ursprungligen postat av
Chigster
Tjena FB satt och tnkte p den trend som p ngot stt brjat synas under 2000-talet dr det finns mnga "Super" feminister som avskyr mnn fr den ena eller andra anledningen. Tnker d att man borde ta sig en titt p sig sjlv d man som mans hatare inte r bttre n alla mansgrisar som fresprkar kvinnofrtryck och liknande.
Kan tilgga att jag har inget emot feminister och har sjlv feministiska sikter inom min ideologi s som jmlikhet och liknande men det knns som att de feministiska extremisterna har tagit ver.
Min frga blir som fljer: r det en stro grupp som r just manshatare eller r det en hgljud minoritet som fresprkar en vrld utan mnn? Vad tror ni har har franlagt dessa sikter? Kan det finnas ngot strre djup n endast blivit dligt behandlad och dumpad av sin ex-macke?
Du fr grna frklara vad som r mansgrisigt fr mig...
Som det ser ut idag, har det kmpats aktivt mot det s kallade patriarkatet i femtio r. Den etniskt svenske mannen gr p sina tr fr kvinnor, "fr annars kan de knna sig krnkta".
Patriarkatet finns ej.
Den feministiska retoriken har ftt styra vldsfrgor mm. i trettio r. nd behver organisationer som ROKS hgre anslag. Anslag till vad? Manhatskampanjer? i det minst patriarkala landet i universum.
Lika f kvinnor mrdas i sina hem varje r som fr 30 r sedan. Nr feministerna ftt diktera vilkren fr hur frgan skall hanteras, borde det vll nd betyda att de baserat sin politik p felaktiga analyser i trettio r.
Jmfr du sifrorna med Italien, s ser det likadant ut dr. Italiens mn r vll nd bland de mest diviga, prestigefyllda snubbarna i universum.
Det r den feministiska analysen som fr diktera, som r felaktig och folk dr i ondan. I verkligheten.
Att gra felaktiga analyser visar varken respekt eller hjlper riktiga offer.
Om vi mn blev lite grisiga, sger ifrn skarpt mer kring feministtramset o.s.v. S r jag vertygad om att kvinnors ohlsa skulle minska. Kvinnor skulle generellt knna sig mer lyckliga, nr de ej tvingas in i en falsk offerflla.