Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-20, 23:00
Medlem
Jofs avatar
Vem använder sig av fax nuförtiden?
Jo, Transportstyrelsen. När man vill veta tidigare ägare av en bil så får man begära in det via fax.
Därför började jag installera XP:s faxprogram från cd skivan. Men får meddelande att jag inte angivet e postklient så installationen avbryts.
Jag använder Outlook express som standard, men det verkar som om installationsprogramet sökte after Microsoft Outlook.

Kan man göra någon inställning någonstans så setupen fattar att man använder Outlook Express; bara?
Citera
2013-10-20, 23:39
Medlem
Strychnos avatar
Nae, Faxkonsollen har inget med något emailprogram att göra.
Installerade du Faxkonsollen via: Lägg till/Ta bort program > Lägg till/Ta bort windowskomponenter ?
Citera
2013-10-20, 23:44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Nae, Faxkonsollen har inget med något emailprogram att göra.
Installerade du Faxkonsollen via: Lägg till/Ta bort program > Lägg till/Ta bort windowskomponenter ?

Ja, men fick då felmeddelande under installationen att jag skulle konfigurera Microsoft outlook. Och sen avbryts installationen.
Citera
2013-10-20, 23:48
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, men fick då felmeddelande under installationen att jag skulle konfigurera Microsoft outlook. Och sen avbryts installationen.

Hmm, Du kan ju pröva med detta "Fix&Trix" Programmet.
http://files.snapfiles.com/localdl936/defaultmail.zip
Citera
2013-10-21, 00:44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Hmm, Du kan ju pröva med detta "Fix&Trix" Programmet.
http://files.snapfiles.com/localdl936/defaultmail.zip

Smart idee. Testade. Men tyvärr funkade det inte. Jag får använda mig av en annan dator där det gick att installera faxprogrammet. Det får bli min faxmaskin. De få gånger jag behöver den funktionen.
Men tack för hjälpen.

Har prövat installera fax program som winfax, men det gick inte heller. Hittade inte com prorten var det då. Inte värt att gå vidare med detta, det kan vara "vad som helst" som stoppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in