Tycker också att recensionen av "Kapten P" osar en hel del av politiskt korrekthet. Men det är i så fall inget nytt för SVT Kultur och deras filmrecensioner, tycker jag. Minns en recension av den franska filmen "Renoir" där den kvinnliga recensenten ondgjorde sig över att målaren i filmen ingående diskuterade detaljer på sin modells nakna kropp. Ganska naturligt att en målare funderar och diskuterar det som han målar av enligt mig. Och givetvis användes, om jag minns rätt, b.l.a orden "gubbsjukt", "sexistiskt! i texten. Därtill fick även denna film ett ganska dåligt betyg. En film (Renoir) som för övrigt sedan utsågs av Frankrike till att bli inget mindre än deras
Oscarsbidrag.
Avslutningsvis vill jag tipsa er om en "tumregel" som jag alltid försöker följa. Se en film
utan att läsa någon, eller t.o.m flera, recension/er om den. Läs på sin höjd en kort beskrivning över de stora dragen i handlingen. Då får ni både den mesta möjliga som neutrala upplevelsen av en film. Vilket är det som i alla fall jag eftersträvar.