Finns det inga riktiga lyxlirare här som gillar att sätta sprätt på ett par hundringar i form av en flaska Barolo?
I brist på svar får jag väl börja diskutera med mig själv, jag är ju ändå en förbannat trevlig kille, så det borde ju kunna bli både trevligt och underhållande  

I nuläget funderar jag på ett par flaskor som kostar runt 250-300 kr. De som jag har siktat in mig på är:
Barolo Arione 2000 (nr 2769) 254:- och Barolo Prunotto 1999 (nr 85798) 299:-
Båda dessa har fått bra kritik i diverse svenska tidningar ( bla dn, di, sydsvenskan och helsingborgs dagblad)
Den billigaste Barolon de har på systemet heter Barolo La Serra 2000 (nr 99315) 199:- och har fått skiftande betyg. Vissa tidningar tycker att det är ett av systembolagets stora fynd och att det är mycket Barolo för lite pengar. Andra tidningar tycker att det är ett helt ok vin men att man bör satsa någon hundring till för att få ett ännu bättre Barolo vin. Sist och också dyraste funderar jag även lite på ett Barolo i 400 kr klassen. Vigna La Rosa Barolo 1998 (nr 87266) 403:- Detta Barolo vin har fått toppbetyg i de test jag läst. 
Jag är fortfarande väldigt kluven i denna fråga och har ännu inte bestämt mig för vilket vin det blir. Tips mottages gärna.