2005-07-06, 21:36
Moderator
tobess avatar
En fråga, varför flyttar man inga trådar till FB Lounge?

Även om tanken är god så leder det ju oftast till att man startar identiska trådar i Loungen? Vore det då inte lika lätt att helt enkelt flytta tråden?

Man flyttar ju ändå trådar hejvilt över hela forumet, och personligen tycker jag det är onödigt att en tråd slängs, bara för att dyka upp i ny version en tid senare i loungen?

Synpunkter?
Citera
2005-07-06, 21:39
Medlem
jrosens avatar
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=181806
En sökning innan du postade hade gett dig denna tråden, där finns det svar både ifrån admin och mods ifrån loungen..
Citera
2005-07-06, 21:40
Medlem
ojns avatar
Min förhopping är att moderatorerna gör detta för att folk ska lära sig var gränsen mellan Övrigt- resp. Lounge-forat går, vad som passar var.

Men visst, det kanske skulle vara bättre att skicka vissa trådar till Loungen, men det får andra svara på, då jag själv aldrig besökt den delen och aldrig kommer göra det heller.
Citera
2005-07-06, 21:45
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=181806
En sökning innan du postade hade gett dig denna tråden, där finns det svar både ifrån admin och mods ifrån loungen..

Måste erkänna att jag faktiskt inte sökte denna gång (även om jag oftast gör det)..

Men iaf, tyckte inte tråden i sig gav några uttömmande svar.

Borde inte en moderators tillsägelse i tråden vara tillräckligt för att meddebbatörerna ska fatta att tråden inte passade in i ett annat forum?

När det ibland påpekas att forumet använder mycket bandbredd, varför inte bara flytta tråden och slippa (om än en liten %) av bandbreddens användade..

Flyttar man en tråd så slipper man under ett år antagligen en hel del nystartade trådar.
Citera
2005-07-06, 22:54
Medlem
äppelkakas avatar
Jag tycker det är rätt irriterande att moderatorerna i loungen kastar långa fina trådar som någon annan moderator faktiskt HAR flyttat dit. Bara för att det ska vara så...
Citera
2005-07-07, 00:48
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Jag tycker det är rätt irriterande att moderatorerna i loungen kastar långa fina trådar som någon annan moderator faktiskt HAR flyttat dit. Bara för att det ska vara så...

Tycker jag med, visst.. har tråden bara ett inlägg eller väldigt få kan det vara befogat att slänga till papperskorgen..

Men varför slängs trådar med många inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in