2013-10-18, 23:00
Medlem
Quadratics avatar
Känns som att diskussionen spårat ur och handlar om något helt annat än det faktum att SvS höjt återbetalningsprocenten...
Citera
2013-10-18, 23:16
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartcar
Som sagt, jag hade en uppfattning att spelbolagen vinner alltid i längden. Men om det finns talanger i sports betting som kan slå spelbolagens odds, då är detta en god nyhet. Men jag tror inte att det finns någon. Om det fanns så skulle systemet inte fungera för spelbolagen. Några få spelare skulle kunna ruinera hela verksamheten.

Kan förklara det så här... Det är som om alla flashbackare fick en mint, vi ska kasta upp dessa mynt och tävla om vem som kan få krona 10 gånger i rad. Jag är säker på att en hel del skulle lyckas få krona 10 gånger i rad, eftersom det är så många som deltar. På samma sett så kan man lyckas slå spelbolagens odds under en viss tid, men förr eller senare betalar man allt tillbaka, plus ränta. Just saying..

Sover du?

Ja, spelbolagen är det stora vinnaren eftersom de flesta spelare är förlorande. Men det betyder inte att det inte finns folk som plussar på sportsbetting. Ditt myntexempel är ren sannolikhetslära, vilket sportsbetting till viss del består av. Men fungerar inte likadant som matematiska bestämmelser som tärnkastning, roulette, slantsingling osv.

När spelbolagen drar in sådana enorma summor på förlorande spelare så spelar det ingen roll att några enstaka går med fin vinst, för det är ingen summa i sammanhanget.
Citera
2013-10-19, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Sover du?

Ja, spelbolagen är det stora vinnaren eftersom de flesta spelare är förlorande. Men det betyder inte att det inte finns folk som plussar på sportsbetting. Ditt myntexempel är ren sannolikhetslära, vilket sportsbetting till viss del består av. Men fungerar inte likadant som matematiska bestämmelser som tärnkastning, roulette, slantsingling osv.

När spelbolagen drar in sådana enorma summor på förlorande spelare så spelar det ingen roll att några enstaka går med fin vinst, för det är ingen summa i sammanhanget.

Ja det gör jag.
Senast redigerad av smartcar 2013-10-19 kl. 00:12.
Citera
2013-10-19, 09:10
Medlem
kostymnisses avatar
Tråden har väl iofs spårat en del men detta var goda nyheter, jag spelar iofs inte mycket egentligen men jag spelar Svenska Spel och enbart det.

Att oddsen höjts är givetvis bra! Jag brukar sällan plita ner mina oddsetspel här men att de höjer oddsen där gynnar mig för det är där jag brukar vinna. För den oinvigde kan oddshöjningen te sig rätt meningslös men de tiondelar det höjts med gör mycket i långa loppet.
En god nyhet helt enkelt.
Sedan att jag inte kommer vinna oftare för det är en annan femma men när det väl sitter blir det mer cash vilket inte är fel.
Citera
2013-10-19, 10:05
Medlem
hashs avatar
Svenska spel har för litet utbud på matcher, jämför t ex med Bet365.
Spelar iofs själv ibland på SvS då man kan hitta sköna odds.

Positivt i alla fall att det har skett en stor förbättring oddsmässigt.
Citera
2013-10-20, 11:00
Medlem
för att bli en vinnare på spel behöver man bara googla cappubet, de använder jag och det funkar över förväntan.

mvh
Citera
2013-10-20, 22:09
Medlem
Verkar riktigt bra detta, äntligen.
Citera
2013-10-20, 22:48
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartcar
Som sagt, jag hade en uppfattning att spelbolagen vinner alltid i längden. Men om det finns talanger i sports betting som kan slå spelbolagens odds, då är detta en god nyhet. Men jag tror inte att det finns någon. Om det fanns så skulle systemet inte fungera för spelbolagen. Några få spelare skulle kunna ruinera hela verksamheten.

Kan förklara det så här... Det är som om alla flashbackare fick en mint, vi ska kasta upp dessa mynt och tävla om vem som kan få krona 10 gånger i rad. Jag är säker på att en hel del skulle lyckas få krona 10 gånger i rad, eftersom det är så många som deltar. På samma sett så kan man lyckas slå spelbolagens odds under en viss tid, men förr eller senare betalar man allt tillbaka, plus ränta. Just saying..

I teorin har du rätt men inte i praktiken

Det går det att ha edge på spelbolagen, anledningen till att dom trots detta kan stanna kvar in bussiness är att dom "limiterar" vinnande spelare så att dom bara kan spela typ 5 kronor per match
Citera
2013-10-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Svenska spel har för litet utbud på matcher, jämför t ex med Bet365.
Spelar iofs själv ibland på SvS då man kan hitta sköna odds.

Positivt i alla fall att det har skett en stor förbättring oddsmässigt.

aa men samtidigt är det snabba och garanterade uttag. Vet inte hur bet365 är men blivit nekad vinst på ett par tusen hos Unibet och sen dess håller jag mig bara till svs.
Citera
2013-10-28, 16:33
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
aa men samtidigt är det snabba och garanterade uttag. Vet inte hur bet365 är men blivit nekad vinst på ett par tusen hos Unibet och sen dess håller jag mig bara till svs.

Samma sak här, i mitt fall så har väl Bet365 blåst mig på runt 50K genom åren. Nu har jag ju inte gått över till svs för all del, jag fortsätter hos Bet365 för det.

I alla fall, jag tror inte riktigt SvS vet vad de har gjort med den här oddsökningen, på papperet låter det inte som något men det är en extrem skillnad på oddsen och det kommer att stå SvS dyrt då pro-spelare nu kan börja spela där.

Det var illa nog med oddssättningen innan, nu kommer de backa ännu mer, och de får inte limitera.
Citera
2013-10-28, 17:37
Medlem
Redan börjat sänka oavgjort oddsen

Har en viss limit ändå då singlar är maxade till 1k per bet och tecken samt dubblar till 2k per bet och tecken inom 24H.
Senast redigerad av Cappubet1 2013-10-28 kl. 17:46. Anledning: glömde info
Citera
2013-10-28, 21:43
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cappubet1
Redan börjat sänka oavgjort oddsen

Har en viss limit ändå då singlar är maxade till 1k per bet och tecken samt dubblar till 2k per bet och tecken inom 24H.

Hur fungerar det om man i butik lämnar in flera kuponger med högsta summa? (fortfarande 500:-?). Så länge man inte kör spelkort går det ju inte att kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in