Citat:
Ursprungligen postat av
WaldemarKa
Han var här igår förmiddag.
Sambon har pratat med någon hos inkassoföretaget men jag vet av erfarenhet så gör inte folk som man vill om man inte ligger på så det kommer att ringas igen, tills de gör som vi vill. För till KF är det väl ingen idé att ringa?
Skicka omedelbart ett brev till kronofogden där ni skriver att ni bestrider på grunden att skulden är betald.
Jag hade själv ett ärende på jobbet, där vi fick krav från KFM (hade inte fått fakturan eller inkasso osv). Pratade med inkasso som intygade att så fort de fått betalning skulle de dra tillbaka ärendet. Tji fick jag när det sen kom ett nytt brev från KFM, ringde dem och fick veta att det inte var tillbakadraget. Ringde då inkasso som kände sig något dumma, för de hade i sin fil att jag hade ringt, de hade lovat att dra tillbaka, ärendet var betalt och de hade missat att göra det (pratar om minst en månad senare). Skulle detta hända er skulle sambon nu sitta med en betalningsanmärkning i tre år, vilket slipps om ni bara tar er tiden att fixa ett brev till KFM.