2013-10-18, 12:45
Medlem
Mobbning kanske är fel ordval. Men det har väl inte undgått någon att länder som bråkar och jävlas bli respekterade, medans länder som tar det lugnt blir antingen avskydda eller drivna med? För 200 år sedan föraktade europeerna de fredliga naturfolken i söderhavet, Asien och Afrika. Idag föraktar vänstern svenskar som aldrig upplevt svält och krig.

Ifall modet ändrades, och det plötsligt blev opopulärt att ha MÖ-attityd, så skulle vänstern och PK-svenskarna säkert ändra sig direkt. Samma sak i retsen av världen. I USA har de högljudda och bråkiga italienska ättlingarna mycket respekt, medans t.ex. sikherna eller sydkoreanerna knappt får någon uppskattning.

Varför är det så? Styrs människor av någon omedveten förhistorisk rädsla gentemot bråkigt folk? Eller är det jag som är onormal som tycker att bråkiga typer från MENA och sydeuropa bara är jobbiga? Det finns ju till exempel många kvinnor som älskar männens attityd i sydeuropa.
Citera
2013-10-18, 12:49
Medlem
Jag kom på att det finns någon artikel i politik-delen, där någon skrev att "Sverige är som den minsta mobbaren i skolan". Det är precis det jag menar. Många svenskar tycks attraheras av jobbiga jävlar, och vill desperat haka på mobbarna och konfliktgalningarna, men så fort det finns en möjlighet för de svenska politikerna att delta i en konflikt som faktiskt kan leda till något konstruktivt så backar de undan direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in