2005-07-05, 23:38
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Har kollat runt på AMS lite nu och har hittat några jobb där, men det står "Ange referens: LIN/ HYGILA 05" till exempel då. Vad menas med det? Hur ska man få in det i ansökan? Ett snabbt svar önskas också.
Citera
2005-07-05, 23:44
Medlem
wildhorsess avatar
kasstkniw:
Citat:
Har kollat runt på AMS lite nu och har hittat några jobb där, men det står "Ange referens: LIN/ HYGILA 05" till exempel då. Vad menas med det? Hur ska man få in det i ansökan? Ett snabbt svar önskas också.

Referens betyder i det här fallet hänvisning.
Ska du skicka in en jobbansökan så inleder du lämpligtvis den med referensen/hänvisningen: Ref: LIN/ HYGILA 05.
Citera
2005-07-05, 23:45
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildhorses
kasstkniw:

Referens betyder i det här fallet hänvisning.
Ska du skicka in en jobbansökan så inleder du lämpligtvis den referensen/hänvisningen med: Ref: LIN/ HYGILA 05.

Tjena!

Aha, okej. Typ i rubriken, eller i själva ansökan?
Citera
2005-07-05, 23:45
Medlem
belowyous avatar
det är en referens som du ska ange i din ansökan för att det ska arkiveras / sorteras / klassificeras eller nåt sånt av mottagaren.
du kunde lika gärna kunna skriva "sökande till tjänst 123 på avdelning 456" eller nåt sånt...

hänger du med?
Citera
2005-07-05, 23:46
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
det är en referens som du ska ange i din ansökan för att det ska arkiveras / sorteras / klassificeras eller nåt sånt av mottagaren.
du kunde lika gärna kunna skriva "sökande till tjänst 123 på avdelning 456" eller nåt sånt...

hänger du med?

Tjena!

Jo, jag börjar få grepp om det. Men det ska alltså skrivas först i ansökan, inte i rubriken på mailet?
Citera
2005-07-05, 23:48
Medlem
wildhorsess avatar
Citat:
Jo, jag börjar få grepp om det. Men det ska alltså skrivas först i ansökan, inte i rubriken på mailet?

Det går bra vilket som..
Citera
2005-07-05, 23:50
Medlem
belowyous avatar
inte så himla noga. skriv det så att det syns. ska du maila det till typ gunilla@lillaforetaget.se eller personalavd@multinational.com ?
ska du skicka till lilla företaget så spelar det ingen roll, men skulle jag skicka till stora företaget så skulle jag skriva det i "subject" också. man vill ju inte att ansökan försvinner på grund av nåt sånt heller.

gör som du vill.
Citera
2005-07-05, 23:50
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildhorses
Det går bra vilket som..

Tjena!

Okej, tackar. Då har jag det hela klart för mig. Nu ska jag bli städare. ^.^
Citera
2005-07-06, 00:33
Medlem
RigorMortiss avatar
Hoppsan! Nu handlade det väl om referenser och inte om städteknik va? Håll er till ämnet eller starta en ny tråd. Läs gärna regel 0.8 också...

OT tas bort.

//Moderator
Citera
2005-07-06, 00:36
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
vana med skurmaskin? vana? en sån lär man sig på en minut.
finns varierande storlekar. såna man går runt med och som typ åkgräsklippare. är det ett kontor så är det nog gå-varianten.

den är stor som den största kundvagnen som finns i köpcentrums. du kan fälla upp locket framtill, fylla på med typ 100 liter vatten och rengöringsmedel, sen så är det bara att trycka på "on" mer eller mindre så är det en rondell som är som "skrubbytan" på en tvättsvamp som roterar och skurar golvet med vattnet och diskmedlet som går att fylla på i luckan. bakom rondellen sitter typ en dammsugarsland med "skrapa" som suger upp vattnet som blir efter skurningen. det här vattnet samlas i maskinen. sen så går du runt med maskinen på golvet och rent blir det. enkelt.

bild:
http://www.blocket.se/view/5386285.htm?caller=dal_s&l=0&c=1&city=0

Tjena!

Okej, då är jag med i matchen. Har nu lyckats skicka en ansökan, fick med referensen ganska okej också. Får väl se om jag blir den första städaren genom tiderna. ^.^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in