2013-10-15, 18:06
Bannlyst
Eller måste det vara "specifika" för snö? Hur bra tål boots snö? För jag har haft två par boots och båda har sett ut som skit inom ett halvår/år (och använt de hela året/under vintern). Kanske har med priset att göra? Tvivlar dock. Mina första par gick på 1,8 och såg riktigt skarriga ut efter något år. Hål vid foten osv. Känns som att boots rent generellt förstörs riktigt jävla snabbt fastän man impregnerar dem/sprayar samma dag som köptillfället. Främst klackarna! Fyfan, klackarna är ju helt värdelösa. De går ner i klack efter bara några månader, blir ojämna (t.ex. om man går med hälen först så är området vid hälen på skon helt wasted).

Ska köpa nya idag tänkte jag, men vet inte. Går ju fan bara sönder. Nästan så att 200 kronors skor håller bättre än boots.
Citera
2013-10-15, 19:03
Medlem
knullklassons avatar
Köp skor från en skotillverkare så blir det bra. Jag antar att du har köpt kängor från något modemärke som typ Tiger eller nåt i den stilen? Sluta upp med det. Undvik allt som säljs hos skitbutiker som Scorett, Din Sko, Skopunkten, Eurosko m.fl.

Så länge dina skor/kängor inte är av mocka så ska du inte impregnera dem.

Märken värda att kolla upp: Loake, Diemme, Red Wing, Meermin, Barker, John Spencer...
Citera
2013-10-15, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Köp skor från en skotillverkare så blir det bra. Jag antar att du har köpt kängor från något modemärke som typ Tiger eller nåt i den stilen? Sluta upp med det. Undvik allt som säljs hos skitbutiker som Scorett, Din Sko, Skopunkten, Eurosko m.fl.

Så länge dina skor/kängor inte är av mocka så ska du inte impregnera dem.

Märken värda att kolla upp: Loake, Diemme, Red Wing, Meermin, Barker, John Spencer...

Yes, har köpt mina boots från scorett.. Har boots från Legend just nu. Mina första par var ifrån Replay och det var de som det blev hål i. Är inte det "bra kvalite" företag? (uppenbarligen inte men med tanke på priset så tror man ju att det ska vara bra grejer)

Vad jag hört så ska väl "riktiga" boots räcka decennier (med förutsättningen att man tar hand om dem).

Tack för tipset! Ska ut på nätet och titta.
Senast redigerad av waicen 2013-10-15 kl. 19:57.
Citera
2013-10-15, 20:01
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Yes, har köpt mina boots från scorett.. Har boots från Legend just nu. Zeus kanske mina första par var ifrån. Är inte det "bra kvalite" företag? (uppenbarligen inte men med tanke på priset så tror man ju att det ska vara bra grejer)

Vad jag hört så ska väl "riktiga" boots räcka decennier (med förutsättningen att man tar hand om dem).
Intressant! Mina tre sista skitskor här i livet, innan jag fick upp ögonen för kvalitetsskor, var just Zeus, Legend och slutligen Playboy. Skit är vad det är! Jag fick nog då de sistnämnda gick sönder efter typ 15 användningar och började då istället att titta på bättre alternativ. Visst, en kvalitetssko kostar bra mycket mer än skitet som Scorett kränger, men de håller 20 gånger så länge.

Det stämmer, en bra känga kan hålla i tiotals år man man vårdar den.

EDIT: Det finns så klart vassare märken än de jag rabblade upp i mitt förra inlägg, t.ex. Crockett & Jones, Alfred Sargent, Tricker's, Carmina, Cheaney o.s.v. Där har du kvalitet!
Senast redigerad av knullklasson 2013-10-15 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in