2005-07-05, 20:38
Medlem
Orkos avatar
Har hört att folk tjänar grova pengar på att sälja saker på tradera ock liknade auktionsster. Min fråga är då, VAD är det dessa människor säljer? Vad går det att tjäna pengar på? Jag köpte själv en häftig T-shirt i London och sålde den på Tradera för dubbelt så mycket. Så det kan jag tänka mig skulle kunna ge lite cash. Men vad säljer alla andra? Har hört att vissa håvar in 10 000 per månad på detta vis.
Citera
2005-07-05, 20:47
Medlem
Är det inte någonting med att man slipper skatta för varorna på tradera
Som kan bidra till att det går bra för många företag och personer på tradera.
Citera
2005-07-05, 20:50
Medlem
Hidetoshis avatar
Många av de större traderarna säljer kläder, accesoarer (Kanske piratkopior), digitalkameror och annan teknik. Tänk bara på att de stora säljarna på tradera har ett registrerat företag vilket du också måste ha om du vill driva in massa pengar.
Citera
2005-07-05, 21:00
Medlem
belowyous avatar
inbillar jag mig eller har jag läst en liknande tråd någon annanstans?

kanske borde den här sammanfogas med
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=223067
Citera
2005-07-05, 23:04
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Bara för att jag är på ett så jävla generöst humör kan jag bjuda på ett tips

Tonerpåfyllning till laserskrivare är inte lika vanligt som dito till bläckpatroner men borde vara det då besparningarna är så mycket större. Det finns någon enstaka säljare i vardera land i norden men dessa tar motsvarande 2-300kr för 1 påfyllning. Jag köpte 2 flaskor/påfyllningar tonerpulver på Ebay för 17$ inkl. frakt. Då (lägre $-kurs) gav det ett pris/påfyllning på ca. 57kr.

D.v.s. en avsevärd prisskillnad både mot "svenskt pulver" och en ny toner (500kr och uppåt). Och tonerpullver samt tillbehör borde rimligtvis gå att köpa i bulk.

Sammanfattningsvis borde det finnas både en marknad och rimliga marginaler.

/#LOUDmouth#
Citera
2005-07-06, 12:51
Medlem
Orkos avatar
Mer då? Vad tjänar folk pengar på? Skulle det vara idé att bosätta sig i något land där exempelvis elektronik/kläder/whatever är extremt billigt och auktionera ut detta på tradera? Finns det människor som gör detta idag?
Citera
2005-07-06, 19:27
Medlem
subcomandantes avatar
Dem personerna köper väll in elektronik från Kina och säljer sedan den för 10x så mycket. Alternativt bor dem i Kina , det underlättar ännu mer!
Citera
2005-07-06, 21:55
Medlem
belowyous avatar
en grej du kan göra som kräver en viss insats av dig är att köpa in ett lager med t.ex. bläckpatroner i ett annat land, asien t.ex., skeppa skiten till sverige, lagra och sälja.

det är nog mycket billigare i asien så det lönar sig med frakt och lager. sen hur du säljer grejorna är upp till dig, men då är tradera ett taskigt val då det finns kanaler som fungerar bättre om du köper in ett billigt lager av någonting.

tradera passar sig nog bättre för lösören...
Citera
2005-07-07, 15:48
Medlem
Orkos avatar
Vilka kanlaler till exempel? Butiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in