2013-10-14, 21:06
Medlem
Hallå! En MOD får gärna flytta tråden om den ligger lite fel. Sökte även i sökfunktionen utan något bra svar.

Har funderat på att köpa en cocktailbok med recept, hur en cocktail ska byggas etc. Nu tänker säkert många att jag är dum som inte använder internet och bara söker på drinkarna. Men jag känner att det är lättare att ha ett papper framför sig. Jag lär mig helt enkelt lättare på det viset.

Därför undrar jag om någon har ett bra tips på dessa böcker. Finns så många att välja på, men någon kanske har en bra bok hemma som den personen kan tipsa om.

Är EBS egna cocktailbok något att ha? Var får man isåfall tag på den?
Citera
2013-10-14, 21:08
Medlem
kunglighetens avatar
kanske inte det svar du söker, men rent spontant - varför inte skriva av pappret eller kopiera?
Citera
2013-10-17, 14:55
Medlem
Cantorass avatar
Tycker att du ska satsa på "The Savoy Cocktail Book" av Harry Craddock. Den innehåller de klassiska drinkarna och är skriven av en seriös och välrenommerad bartender.
För 133:- tar du heller ingen större risk:
http://www.adlibris.com/se/bok/the-s...-9781862052963
Citera
2013-10-18, 12:11
Medlem
DevilGods avatar
Rent spontant känns det som att det kanske är bättre beskrivningar i böcker än på internet och det kanske är det du söker, men internet är så överfyllt med recept att jag föredrar det. Jag har böcker med drinkar men de har oftast väldigt udda spritsorter och likörer så att jag har nästan lärt mig att skita i böckerna helt pga det. Det är lättare att hitta drinkar på internet som du redan har hårdvaran till

EDIT: Skillnaden mellan att läsa på papper och på surfplatta är inte så stor skillnad idag, men du kanske inte har nån platta och då förstår jag. Det är inte alla som har dator i köket där man brukar blanda och kladda runt.
Citera
2013-10-23, 02:32
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Om du vill ha riktigt schysta och pedagogiska böcker med många klassiska recept, rekommenderar jag "The essential cocktail" av Dale Degroff och "The joy of mixology" av Gary Regan. Båda finns på Bokus för ungefär två hundralappar. Mycket bra nybörjarböcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in