• 1
  • 2
2013-10-21, 12:29
Medlem
Vindlings avatar
Ja! En god människa, dvs en som önskar lycka åt andra och handlar därefter utifrån bästa förmåga, mår bättre. En människa som älskar andra kan också älska sig själv (och då menar jag inte älska sina pengar, sitt utseende eller sin artificiella "status" utan äkta kärlek till dig själv som livsform). Säger ju sig själv egentligen. Tyvärr verkar många sätta likhetstecken mellan godhet och naivitet samt brist på integritet men detta är ett mycket skevt synsätt.

När det gäller det ytliga, pengar och makt "lönar sig" ofta ondska, tyvärr. Detta innebär dock bara att vi lever i ett sjukt system som alla tar skada av i längden.
Citera
2013-10-22, 10:55
Medlem
alternativt.s avatar
Allt handlar om acceptans.. Acceptera den du varit, blicka framåt, förlåt dig själv. Lär dig att älska dig själv. När du älskar dig själv kan du älska andra.

Om du är öppen för det/vill ge det en chans.. Kan jag rekommendera att inhandla en röd jasper kristall, den bör ha färgen blodröd(mer röd än orange) och väga mellan 40-120g. Den styrker din självkärlek(som i: jag älskar mig själv, samtidigt som jag inte vill någon annan ont) Det må låta som new age bs, men jag lovar dig att om du får hålla om den kommer du inte vilja släppa den.

Se till att alltid ha den nära huden(när du inte kan hålla den kan du lägga den i fickan)
Citera
2013-10-23, 03:23
Medlem
Calle-ninjas avatar
Tips! Sluta fokusera på din egna personliga lycka. Se till andras!
Om det finns balansverktyg för sånt här i universum så mår du bra när du förtjänar det, och inte för att du önskar det.

Sen kan man också se det som att det INTE finns balansverktyg (gud) i beräkningen. Och komma till den logiska slutsatsen att du inte nödvändigtvis förtjänar bättre än någon annan. En vanlig utbildad människas samvete kommer förr eller senare fram och frågar om man gjort vad man kunnat för att göra världen till ett bättre ställe.

Helt enkelt, du VET bättre än att vara "ond". Om du tror på gud måste du väl inse att han förstår när du ljuger för dig själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in