2013-10-13, 18:37
Bannlyst
Hej!
Ska bo i Spånga inom jobbet ett par nätter. Finns det något uteliv? Vart ska man bege sig?
Och nej jag vill inte åka in till stan.
Citera
2013-10-13, 18:46
Medlem
Yrkesks avatar
Garbo i sumpan.
Citera
2013-10-13, 19:29
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det finns en fin kyrka att be i. Rena din själ under vistelsen. Allt måste inte vara uteliv. Jag brukar bara promenera runt när jag är på nya ställen.
Citera
2013-10-13, 21:53
Medlem
Spackelackans avatar
Tja du kan ju alltid hoppa på bussen till Brommaplan för ett stop eller två på en av Stockholms absolut mest välsorterade ölpubar. Sorbon heter stället.

I själva Spånga så är det annars hyfsat dött. En schysst pizzeria och ett jehovastempel finns om du är lagd åt det hållet. Annars så tar det ju inte många minuter in till stan med pendeltåget....
Citera
2013-10-14, 18:10
Medlem
EcstasyRisings avatar
Ingenting. Du kan ta bussen till Vällingby där det inte heller finns något att göra. Ett O'learys om du vill se på tv.

7 minuter åt andra hållet har du Jakobsberg, där finns det mestadels apotek och frisörer, men även några krogar som stänger ett och en nattklubb som stänger tre. Ta med egen kniv.
Citera
2013-10-14, 19:27
Medlem
Jerka^s avatar
I Spånga går man såklart på Caledonian Inn! De lär ha spelat in TV-programmet Café Bärs där om du sett det någon gång. En pub av brittiskt snitt som det går tretton på dussinet av i Sverige, men det är i alla fall schysst öl och hyfsat käk.

Vill du ut och dansa tar du pendeln en station till Sundbyberg och går på Garbos. Som en strandad finlandsfärja med mycket blandat folk och en del rätt tragiska människor, men ett jäkla röj är det om man inte har några som helst pretentioner. Tre dansgolv.

Är det tjejer du vill ragga så skulle jag faktiskt rekommendera O'Learys i Vällingby (buss 179, knappt 10 minuter från Spånga). Det låter kanske lite konstigt men av någon anledning tycker jag alltid att jag fått bra respons där.

Annars är det tyvärr rätt dött i Spånga (liksom i de flesta stockholmsförorter) därför att alla söker sig in till stan när de vill festa. Eftersom pendeln bara tar 13 minuter till Centralen förstår jag inte riktigt varför du är så avogt inställd till det, men din tråd, dina regler.
Citera
2013-10-14, 19:44
Medlem
varför vill du inte åka till stan?? det är typ 3 stationer dit
Citera
2013-10-15, 22:41
Medlem
det du kan göra är att bli rånad
Citera
2013-10-16, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mudaki
varför vill du inte åka till stan?? det är typ 3 stationer dit

Pallar inte, vill gå så nära hotellet som möjligt
Citera
2013-10-16, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
I Spånga går man såklart på Caledonian Inn! De lär ha spelat in TV-programmet Café Bärs där om du sett det någon gång. En pub av brittiskt snitt som det går tretton på dussinet av i Sverige, men det är i alla fall schysst öl och hyfsat käk.

Vill du ut och dansa tar du pendeln en station till Sundbyberg och går på Garbos. Som en strandad finlandsfärja med mycket blandat folk och en del rätt tragiska människor, men ett jäkla röj är det om man inte har några som helst pretentioner. Tre dansgolv.

Är det tjejer du vill ragga så skulle jag faktiskt rekommendera O'Learys i Vällingby (buss 179, knappt 10 minuter från Spånga). Det låter kanske lite konstigt men av någon anledning tycker jag alltid att jag fått bra respons där.

Annars är det tyvärr rätt dött i Spånga (liksom i de flesta stockholmsförorter) därför att alla söker sig in till stan när de vill festa. Eftersom pendeln bara tar 13 minuter till Centralen förstår jag inte riktigt varför du är så avogt inställd till det, men din tråd, dina regler.

Tack! Kommer att prova Garbos samt O'learys i vällingby då, eftersom de verkar ligga närmast.
Citera
2013-10-22, 13:06
Medlem
Wargs avatar
Hur kan du bo i Spånga och ha närmare till Garbo än Caledonian Inn? Garbo är i Sumpan, Caledonian Inn i Spånga centrum. Caledonian är det enda stället som finns i Spånga men brukar vara hyfsat med folk och är inte så dräggigt eftersom Spånga är ett villaområde.
Citera
2013-10-22, 14:57
Medlem
SanktOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Pallar inte, vill gå så nära hotellet som möjligt

Hotell i Spånga??

Caledonian är ju ett säkert kort. Ok öl, ok personal, maten har jag inte prövat men det ligger en bra pizzeria vägg i vägg iaf. Är faktiskt förvånansvärt trevligt att sitta där och öla.

Sen har/eller hade de en thaikrog typ mitt emot caledonian med tillstånd. Status på den har jag inte nu.

Nere vid Spånga torg har du ett sushiställe vid namn New Tokyo som också ska ha tillstånd. Men jag är osäker på hur länge de har öppet. Ligger mellan järnaffären och Apoteket, typ.

Annars tror jag på en tur med 117 till Brommaplan och Sorbon. Alternativt 179/118 till Vällingby för att sitta på Baronen vid tunnelbanan eller O'learys vid torget.

Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in