Citat:
Ursprungligen postat av
PaterNoster777
Gamle Svarten lär nog behöva lite arsenik för att framstå som vital. Det var det som hästskojare förr gav utslitna hästar för att de skulle se pigga ut på marknaden.
http://www.youtube.com/watch?v=-lKZGkVTUiE
”2015-09-01
Reinfeldt planerade att avgå - även om han vunnit valet
Fredrik Reinfeldt försökte förgäves att leda sitt parti och sin regering till en tredje valseger 2014.
Men i hemlighet hade han redan bestämt sig för att avgå även om han skulle lyckas.
– Det går att utvecklas och känna att man gör fullständig nytta under några år på toppositioner, men inte hur länge som helst, säger han.”
(…)
”Jag tror att jämfört med förr så har perioden som man mänskligt orkar göra bra ifrån sig förkortats något.”
(…)
”En av mina slutsatser är att uppmuntra ett längre arbetsliv. Det är därför jag skrivit om "Halvvägs", det handlar inte bara om att bli äldre utan också om att jobba längre. Jag vill gärna sätta ett sådant exempel.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle21345879.ab (Hämtad 2015-09-01)
Jämfört med förr så orkade ju också "Stridshingsten"/Fredrik Reinfeldts farfarsfarfar jobba en period på toppositioner i 1880-talets Stockholm

;
”Nyheter 2006-09-29
Farfarsfarfar var "kannibal"
Här är historien om Fredrik Reinfeldts okända släkting
Han hade loppcirkus och visade "zulukaffrer" på scen.
Han var mulatt - och sa att han åt människor.”
John Hood är Sveriges statsministers farfars farfar.”
(…)
Åbo Underrättelser skriver i augusti 1880 om Fredrik Reinfeldts anfader bland annat:
(…)
”För något år sedan uppträdde han i Norge som ormtjusare, därefter i Sverige, i landsorten, som människoätare och slukare av hundar, kattor och råttor.
Men John Hood gjorde mer än att visa upp sig själv som kannibal. Han visade "vargmänniskor" och han kunde uppträda som "zulukafferhöfvding" tillsammans med ett gäng "zulukaffrer".
"Hwilka i sjelfwa werket woro amerikanska negrer", avslöjar en tidning.
John Hood imponerade också på stockholmarna genom att visa dem en levande sjöjungfru.
Men det tricket avslöjade polisen. Sjöjungfrun kläddes av - och visade sig vara en kvinna från Stettin. Fiskstjärten var ett laméfodral fyllt med halm.
Polisen visade ingen nåd
Sommaren 1880 kom han i slagsmål med en av sina "zulukaffrer". John Hood knivhöggs i huvudet och armen.
-Hos pantlånaren Westerberg, berättar ett vittne.
"Zulukaffern" påstås ha satt kniven i statsministerns anfader sedan han känt sig lurad och övergiven av honom.
Polisen ryckte ut under knivslagsmålet hos pantlånaren. Och eftersom polisen hade "sjöjungfrun" i färskt minne visade konstaplarna denna gång ingen nåd.
-Polisen reducerade honom helt tvärt till en kaffebrun industririddare från Borneo, berättar vittnet.
Knivhuggen gick djupt. John Hood blev en tid inlagd på Sabbatsbergs sjukhus.”
(…)
”Åtminstone fram till 1884 tillhörde han av allt att döma resandefolket.
Men en natt 1884 försvann han plötsligt.”
(…)
”Ett år senare fångades John Hood på bild av en fotograf i London. Där slutar spåren efter statsminister Fredrik Reinfeldts anfader.”
Petter Ovander, Jill Sjölund
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10963815.ab (Hämtad 2015-09-01)