Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Lite folk på jobbet tyckte det vore en bra idé att dra med mig på pokerkväll nu på lördag och utan att tänka mig för så tackade jag ja. Problemet är att jag inte spelat poker på typ femton år och då var det vanlig folkhemspoker med fem dolda kort var och två byten. Potterna kanske en femma.
Nu skall det spelas Texas Holdem och alla som är med stoppar in motsv 2000kr.
Utöver att jag skall försöka hålla pokerfejs och inte satsa ännu mer om jag tappat hela grundinsatsen, vad mer skall jag tänka på? Finns det några kloka grundtips eller andra goda råd?
Nu ska jag leka pappa här.
Vore jag du skulle ja inte spela den där turneringen. Slänga bort 2000 spänn bara sådär. För om du inte spelat förut är chansen ganska stor att du förlorar pengar. Nu ska jag inte säga att jag vet vem du är å så. Du kanske är en skitrik snubben som bara har tråkigt. Vad vet jag. Men redan vid första anblicken kände jag att detta inte lät vidare bra...
Varför inte säga nej, och lära sig spelet hemmai lugnt och ro? Och sedan prova spela med dom. Men om du ändå vill fösöka, lycka till

och berätta gärna hur det gick! Tro mig, jag blir bara glad om det går bra för dig. Ditt psyke är väl kanske starkare än mitt.