• 2
  • 3
2013-10-11, 17:34
Medlem
Att påstå att man måste var tungt beroende för att få en nikotinkick är felaktigt. När jag började röka fick jag en "kick" vid varje tillfälle, men nu med 2 år på nacken får jag inte längre det. Men vid första snusen (efter det att jag hade börjat röka) så blev jag kraftigt illamående, antagligen en stark nikotinkick.

För att svara på frågan; nej, det är den inte.
Citera
2013-10-11, 18:04
Medlem
Första gången jag tog en otroligt liten prilla ettan som fjortonåring fick jag ett fantastiskt skönt rus som varade 10-15 minuter. Första snusen varje dag gav detta rus under ett par år och det var skälet till att jag blev snusare. Nu ger det mig inte ett jävla skit förutom att det är jobbigt att vara utan. Jag brukar säga att det bara finns en sak jag ångrar i livet och det är att jag började snusa. Jag har gjort andra saker i livet som inte har varit direkt gynnsamma men av dem har man iaf lärt sig något. Snus är bara ett påhäng.
Nickokicken kan jag få om jag tar en cigg på morgonen, men nuförtiden hatar jag den. Sjukt obehaglig.
Då kan man ju undra varför jag inte slutar snusa. Jag vet inte. Men när jag har försökt så infinner sig en känsla av meningslöshet inför hela livet. Och då anser jag mig inte sakna särskilt mycket i mitt liv. Det visar för mig hur sjukt starkt beroendet av nikotin är och hur djupt det påverkar oss (mig) psykiskt. Att en så skadlig drog är laglig är rubbat. Det skulle för mig vara en välsignelse om det blev olagligt, det skulle underlätta för mig att sluta. Andra olagliga droger kan jag söka upp pga att de ger en upplevelse som är värd risken som den legala statusen innebär, men snus skulle jag inte lägga en sekund på att hitta om det inte fanns i butiker.
Citera
2013-10-11, 18:59
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Första gången jag tog en otroligt liten prilla ettan som fjortonåring fick jag ett fantastiskt skönt rus som varade 10-15 minuter. Första snusen varje dag gav detta rus under ett par år och det var skälet till att jag blev snusare. Nu ger det mig inte ett jävla skit förutom att det är jobbigt att vara utan. Jag brukar säga att det bara finns en sak jag ångrar i livet och det är att jag började snusa. Jag har gjort andra saker i livet som inte har varit direkt gynnsamma men av dem har man iaf lärt sig något. Snus är bara ett påhäng.
Nickokicken kan jag få om jag tar en cigg på morgonen, men nuförtiden hatar jag den. Sjukt obehaglig.
Då kan man ju undra varför jag inte slutar snusa. Jag vet inte. Men när jag har försökt så infinner sig en känsla av meningslöshet inför hela livet. Och då anser jag mig inte sakna särskilt mycket i mitt liv. Det visar för mig hur sjukt starkt beroendet av nikotin är och hur djupt det påverkar oss (mig) psykiskt. Att en så skadlig drog är laglig är rubbat. Det skulle för mig vara en välsignelse om det blev olagligt, det skulle underlätta för mig att sluta. Andra olagliga droger kan jag söka upp pga att de ger en upplevelse som är värd risken som den legala statusen innebär, men snus skulle jag inte lägga en sekund på att hitta om det inte fanns i butiker.
Du jämför snus med knark? Snusar gör man för smakens skull, nikotinet är bara en bonus.
Citera
2013-10-11, 19:19
Medlem
Originalets avatar
Efter att ha fått flertalet att kräkas av snus (portion), måste det vara ett tecken på att det är kicken i sig, som utlöser det.

Det roligaste ögonblicket hade jag i Thailand när jag bjöd en thailändare, då vi satt på flaket av en pickup. Han kalvade bra länge utmed vägen. Det påpekades därefter att det var någon form av drog.

Nu har jag dock sällan varit utan snus, under mina sju år som snusare. Skulle jag dock vara utan en dag så skulle jag känna av det.
Citera
2013-10-12, 13:34
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Originalet
Efter att ha fått flertalet att kräkas av snus (portion), måste det vara ett tecken på att det är kicken i sig, som utlöser det.

Det roligaste ögonblicket hade jag i Thailand när jag bjöd en thailändare, då vi satt på flaket av en pickup. Han kalvade bra länge utmed vägen. Det påpekades därefter att det var någon form av drog.

Nu har jag dock sällan varit utan snus, under mina sju år som snusare. Skulle jag dock vara utan en dag så skulle jag känna av det.
Ja, det är ju en form av drog.
Citera
2013-10-13, 13:18
Medlem
OggeOJs avatar
Åh jo! Visst snurrade det när man lirade Operation Flashpoint till saften av en General White, men det avtog lika fort som löftet att man "bara skulle snusa när man satt vid datorn".

7 år senare och Ettan lös for president. Dock får jag i princip nästan alltid kick av att röka vanliga cigaretter.
Citera
2013-10-23, 22:28
Medlem
Originalets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Ja, det är ju en form av drog.
Jo, det har du rätt i! Tänkte inte riktigt till innan jag skrev.
Helt fantastiskt farlig också.
Citera
2013-10-23, 22:37
Medlem
Rauknrolls avatar
Jag fick en nikokick av snus i början, första gången var det med ettan lös
Citera
2013-10-24, 01:51
Medlem
Är man helt oerfaren av nikotinbruk så får man en rejäl nikotinkick av snus. Men somliga verkar ha haft inne snusen i 5 minuter och sen spottad ut den.

Första gången jag provade var jag 15 år och snusade i ca 45 minuter. Sen spydde jag.
Citera
2013-10-24, 06:02
Medlem
ChristerNs avatar
Ordet nikotinkick är vilseledande.

Jag har aldrig känt nån kick.

Om jag får för mycket nikotin, så känns det på samma sätt som efter mycket väldigt starkt kaffe på tom mage.

Alltså = kaffe-kick.

Om ni vill ha en kick, så fungerar kaffe-kick utmärkt, man mår bara phyton. Vem fan vill må uselt?

Nej det skall vara måttligt med nikotin, som stimulerar hjärnan, ökar fokuseringen, koncentrationen och till och med IQ något.

Christer
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in