2013-10-10, 23:50
Medlem
TexasTigers avatar
Brudar har minst ett tvåsiffrigt antal beundrare som var och varannan dag skriver vad de själva tror är originella och roliga textrader till sina tilltänkta sexpartners. Alla frågor som vad gör du nu för tiden?, ska du ut i helgen?, gillar du att mysa?, "hänt i veckan då?" och så vidare, blir rätt jävla tråkiga om man får dem ett par gånger varje dag.

Vill du prata med henne så föreslå fika eller lunch. Nästan allt dödprat på internet sker av två anledningar. Han vill ligga. Hon vill ha bekräftelse.
Citera
2013-10-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltkommerblibra
Jag tycker du kan inleda samtalet imorgon med " Hej Igen,va kul att prata igår, har du lust att ta mitt nummer så kan vi prata mer på telefon istället, nätet är så osocialt nu mera. "

Pröva så. ( om det är du det klarT ) .

Annars får det bli du, "för att komma lite längre fram i erat samtal"
Citera
2013-10-10, 23:57
Medlem
-vaas-s avatar
Dafuq, det där styrs av personkemi och inte vad du själv gör för fel eller inte - visst en del personer saknar personlighet och ändrar sig beroende på den de pratar med för att bli omtyckta men det är ju knappast något man ska ta efter om man själv inte har samma skada.
Citera
2013-10-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Brudar har minst ett tvåsiffrigt antal beundrare som var och varannan dag skriver vad de själva tror är originella och roliga textrader till sina tilltänkta sexpartners. Alla frågor som vad gör du nu för tiden?, ska du ut i helgen?, gillar du att mysa?, "hänt i veckan då?" och så vidare, blir rätt jävla tråkiga om man får dem ett par gånger varje dag.

Vill du prata med henne så föreslå fika eller lunch. Nästan allt dödprat på internet sker av två anledningar. Han vill ligga. Hon vill ha bekräftelse.

Känner man inte personen sen innan så lite dumt att bara fråga efter en fika rakt upp och ner, tycker det är bättre att ta reda lite saker om varandra först...men inte för mycket. Inte så ofta man frågar pinsamma saker rakt upp och ner när man ses.
Citera
2013-10-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luspanken
Haha ja, om det ändå vore så väl.

Känns stelt att bara ställa fråga på fråga på fråga utan att få ett svar man kan jobba med. Ska försöka se detta som en erfarenhet men vet inte vad jag gör fel.
Ställ inte bara frågor.
Skriv något intressant/något du funderar på och se sedan vad hennes åsikter på det är. Har hon inga speciella åsikter eller bara svarar något skittråkigt och lamt så vet du ju var hennes intressenivå är och då kan du lika gärna jaga vidare.

Mvh P.G
Citera
2013-10-11, 00:10
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltkommerblibra
Känner man inte personen sen innan så lite dumt att bara fråga efter en fika rakt upp och ner, tycker det är bättre att ta reda lite saker om varandra först...men inte för mycket. Inte så ofta man frågar pinsamma saker rakt upp och ner när man ses.

Det är väl ett undantag. Jag reserverar mig för övrigt för att ta kontakt med folk man inte känner på internet, men måste man så måste man.
Citera
2013-10-11, 00:26
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Vad har det i den här tråden att göra din idiot. Detta hjälper ts hur?

Jag förklarar för ts ett möjligt scenario till varför tjejen först var supertrevlig och sedan bara svarat kortfattat. Det hjälper ts från att dra på för höga växlar och ta pratsamhet för en invit. Vet man hur det funkar minskar man risken att bli besviken (som nu verkar vara fallet).

Jag har inte sagt att han inte ska ta kontakt eller skriva. Självklart hoppas jag det går bra och att ts blir lycklig.
Citera
2013-10-11, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Jag förklarar för ts ett möjligt scenario till varför tjejen först var supertrevlig och sedan bara svarat kortfattat. Det hjälper ts från att dra på för höga växlar och ta pratsamhet för en invit. Vet man hur det funkar minskar man risken att bli besviken (som nu verkar vara fallet).

Jag har inte sagt att han inte ska ta kontakt eller skriva. Självklart hoppas jag det går bra och att ts blir lycklig.

Det var inte det han frågade efter. Det var mer generellt än henne och vad är det ts har tolkat som en invit menar du? Det finns ingen anledning att förklara scenarion som inte har hänt, det skapar bara förvirring.

Fast du måste ju själv fatta hur extremt kontraproduktiv din post var isåfall för tolka din post på annat vis än att han ska skippa fortsatt kontakt är omöjligt.
Citera
2013-10-11, 09:34
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Handlar snarare om att vara självsäker. Jag vet inte om dig, men när jag var yngre och raggade brudar på stan gick jag inte fram så här "HEJ VART BOR DU?"

Kanske något nytt.
Härligt, lika bra att framkalla våldtäktsmans känslor hos henne direkt.

Ibland kan killar som varken har erfarenhet eller återhållsamhet, skriva konstiga saker till tjejer. Med konstiga så menar jag att dom själva ifall dom tänker efter också tycker att det är creepy ifall en okänd person dels är positivt inställd samt vill veta personlig information om en. Smaka på den kombinationen, vem fan blir inte misstänksam då?

Hej du är så sött!
Vart bord du?
Vart jobbar du?
Vart har du dina pengar?

Vad hade dessa gossar egentligen förväntat sig för resultat av detta?
Citera
2013-10-11, 09:59
Medlem
Är en väldigt rutinerad nätdejtare, började redan slutet av 90-talet början av 00-talet. Har naturligtvis haft uppehåll eftersom jag haft relationer under denna period. Men det jag skulle svara spontant är att, skriva är egentligen som att träffas i verkliga livet. Ibland synkar man, ibland synkar man inte. Själv så känner jag direkt om det finns något att bygga på, får jag inte "vibbar" när man skrivit til varandra några dagar lägger jag ner det och satsar på någon annan.
Så min spontana reaktion när jag läser TS blir den att ni inte passar ihop helt enkelt. Flyter inte skrivandet så kommer det att skita sig ändå. Låter kanske tråkigt att läsa mina råd, men detta är utifrån min egen erfarenhet.
Citera
2014-08-30, 12:59
Medlem
Har exakt samma problem ! jag har chatat med en tjej i 2 dagar nu och vi är helt sjukt intresserad av varandra men ingen av oss vet hur vi ska göra. vi pratar om kärlek osv.. massa romantiska saker. men sen en gång när jag skrev att jag ville göra saker för henne så frågade jag vad jag kan göra för dig och då sa hon vet inte. sj?
och ja svarade vet inte och sen började det ta slut. jätte jobbigt. ja och hon går i samma skola men ja är lite blyg och det :/ så vill jätte hjärna ha hjälp!
VI skriver massa saker från, älskar dig babby osv.. men ingen vågar fråga om vi ska träffas ute själva utanför skola och om vi ska bli ihop!

har det jätte jobbigt och nu känns det som hon har tröttnat på koncentrationen än att hon inte skriver att hon har tröttnat.

Hjälp? nån med hjälp??
Citera
2014-08-30, 13:09
Medlem
Var observant, fråga om sakerna hon pratar om.

Tjej: jag jobbar som ledsagare.

Kille: okej vad interssant!

Kille: Vad fick dig att bli intresserad av det?

Tjej: jag har en bror som har asberger faktiskt.

Kille: Okej! Då förstår jag. Men är det någonting du vill jobba med hela livet?

Tjej: Vet faktiskt inte, tycker det är kul men har alltid vart intresserad av sjukvården.

Kille: Okej! Sjuksköterska då eller?

Osvosvosv.. Var observant och kolla vad hon skriver, visa att du är intresserad...

Inget sånt här :

Tjej: jag jobbar som ledsagre.
Kille: okej. Vad händer ikväll?

...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här