Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-10, 20:44
Medlem
Ngn som har tips på arbeten där man har nytta av att skriva fort digitalt? Kan handla om ngn form av renskrivning, även funderat på protokollförare inom domstolarna, men verkar som att samtliga protokollförare är jurister. Måste man vara utbildad jurist för att vara protokollförare?

Är det en god egenskap när man översätter undertexter kanske?

Pluggar på universitet men tänkte att det hade varit kul med ett extrajobb som krävde denna egenskap. Skriver ca. 135 WPM/min på typing test-sidor.
Citera
2013-10-10, 21:16
Medlem
direwolfs avatar
Antar du sitter med ett mekaniskt tangentbord?
Citera
2013-10-10, 21:20
Medlem
auktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4NDL4RN
fel.

vad menar du med fel ? risk för varning när du skriver så kort.

IT nissar som skriver program kan jobba mer effektivt ifall dem skriver snabbare med färre fel. alla kontorsjobb där du blir tvungen att skriva leder att du blir effektivare ifall du kan skriva lika snabbt som du talar som jag förmodar du kan utan problem.

är det sån stor skillnad mellan mekaniskt och ett "vanligt" tangentbord ? aldrig prövat mekaniskt. skriver ändå i den takten jag snackar utan att kolla.
Citera
2013-10-10, 22:03
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
IT nissar som skriver program kan jobba mer effektivt ifall dem skriver snabbare med färre fel.

Tja, men själva kodandet är inte det som tar tid.

Översättare är väl likadant, det tar mer tid att fundera ut översättning än att skriva ner det.

Det vetefan om jag kommer på nåt som kräver snabba fingrar idag. Dom jobben är borta.

Men skräpjournalist, annonsmakare, spammare. Dessa verkar i alla fall skriva innan dom tänker.
Citera
2013-10-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av direwolf
Antar du sitter med ett mekaniskt tangentbord?

Känner faktiskt inte till vad det är. Googlade och förstod att det var ngn form av gamingtangentbord? Är det ngn särskilt bra feedback i tangenterna?

Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tja, men själva kodandet är inte det som tar tid.

Översättare är väl likadant, det tar mer tid att fundera ut översättning än att skriva ner det.

Det vetefan om jag kommer på nåt som kräver snabba fingrar idag. Dom jobben är borta.

Men skräpjournalist, annonsmakare, spammare. Dessa verkar i alla fall skriva innan dom tänker.

Haha. Var en vild chansning detta, men jag kan tänka mig att protokollförare under rättegångar måste ha rätt bra tugg i fingrarna. Jag tror de måste skriva ned samtidigt som folk pratar? Men falererar ju på om jag måste vara utbildad jurist för att få det jobbet.
Citera
2013-10-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flurl
Ngn som har tips på arbeten där man har nytta av att skriva fort digitalt? Kan handla om ngn form av renskrivning, även funderat på protokollförare inom domstolarna, men verkar som att samtliga protokollförare är jurister. Måste man vara utbildad jurist för att vara protokollförare?

Är det en god egenskap när man översätter undertexter kanske?

Pluggar på universitet men tänkte att det hade varit kul med ett extrajobb som krävde denna egenskap. Skriver ca. 135 WPM/min på typing test-sidor.

135WPM.. ehh.. jag tycker jag skriver ganska fort, och jag gjorde ett test på typingtest.com och fick 50 WPM.. :S skulle vilja se dig skriva i 135wpm alltså..
Citera
2013-10-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
135WPM.. ehh.. jag tycker jag skriver ganska fort, och jag gjorde ett test på typingtest.com och fick 50 WPM.. :S skulle vilja se dig skriva i 135wpm alltså..

Citat:
Ursprungligen postat av xBub
Video (läs pix) or it didn't happen.

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/adsdsadsasa-24.png <- 128 wpm, dock sitter jag på en MB air vilket inte är den bästa förutsättningen om jag ska slå några rekord, har nog toppat 140-150 som mest på ett normalstort tgtbord. men där ser ni att jag bara är 6a de senaste dygnet så det är ju inget ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Jag antar du inte bryr dig om att vara anonym på Flashback?

blev alldeles kall när jag såg det. litar på dig plusforward :P
Senast redigerad av flurl 2013-10-11 kl. 00:03.
Citera
2013-10-10, 23:32
Medlem
Video (läs pix) or it didn't happen.
Citera
2013-10-10, 23:57
Medlem
fel, ta bort
Citera
2013-10-11, 00:01
Citat:
Ursprungligen postat av flurl
fel, ta bort

Jag antar du inte bryr dig om att vara anonym på Flashback?
Citera
2013-10-11, 08:42
Medlem
Shrink in spes avatar
Våra medicinska sekreterare är definitivt betjänta av att skriva snabbt. Nu behöver man visserligen utbildning för att ta deras tjänst, men det kanske finns någon typ av tjänst där man egentligen bara skriver ner diktat?
Citera
2013-10-11, 09:58
Medlem
Joangels avatar
Kolla med Manpower. De har sådana jobb för studenter på bland annat DHL.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in